دانلود و خرید کتاب حسابرسی اشرف اسدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حسابرسی اثر اشرف اسدی

کتاب حسابرسی

معرفی کتاب حسابرسی

کتاب «حسابرسی» نوشتۀ اشرف اسدی و حدیث شمس است و انتشارات آذرفر آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب حسابرسی

حسابداری یکی از علومی است که تقریباً اکثر افراد با آن سروکار دارند. برخی به‌صورت تخصصی و برخی به‌صورت تجربی از آن استفاده می‌کنند. حسابداری این امکان را به افراد می‌دهد که میزان سوددهی و هزینه‌ها را به‌صورت علمی و دلخواه تغییر دهند. اطلاعات مربوط به این رشته، مورداستفادهٔ عموم مردم از مدیران صنایع، سرمایه‌گذاران، تجار و اصناف تا استفاده‌کنندگان محصولات و خدمات است و باعث می‌شود تا اعداد و ارقام نامفهوم و گیج‌کننده به‌صورت اطلاعات جالب‌توجه و قابل نتیجه‌گیری در دسترس قرار گیرد.

پس از انقلاب صنعتی و گسترش مؤسسات تجاری و مطرح‌شدن تضاد منافع مالک از مدیر و تئوری نمایندگی حرفۀ حسابرسی به‌عنوان ابزاری برای دفاع از حقوق مالکین اهمیت پیدا کرد. اگرچه در ایران در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای آموزش و رشد حسابرسی شده همچنان جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است. در کتاب حسابرسی، استانداردهای ملی حسابداری و حسابرسی با درنظرگرفتن تجارب سایر کشورها به‌طوری‌که بتواند در کشور ایران پاسخگو باشد تدوین شده است. نویسندگان این کتاب تلاش کرده‌اند از جدیدترین استانداردهای حسابرسی و همچنین منابع داخلی برای بهره‌گیری بهتر استفاده کنند.

کتاب حسابرسی در ۹ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: کلیات و تعاریف»، «فصل دوم: آیین رفتار حرفه‌ای»، «فصل سوم: حرفه حسابرسی مستقل و مسئولیت حسابرسان در ارتباط با تقلب و اشتباه»، «فصل چهارم: برنامه‌ریزی و حسابرسی مبتنی بر ریسک»، «فصل پنجم: کنترل‌های داخلی»، «فصل ششم: شواهد حسابرسی»، «فصل هفتم: نمونه‌گیری و مستندسازی کاربرگ حسابرسی و کنترل کیفیت در مؤسسات حسابرسی»، «فصل هشتم: برنامه حسابرسی» و «فصل نهم: گزارش حسابرسی»

خواندن کتاب حسابرسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به حسابداران و دانشجویان رشتۀ حسابداری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حسابرسی

«عمده دلایل ضرورت وجود حسابرسی را به شرح زیر می‌توان برشمرد:

۱. تضاد منافع بین تهیه‌کنندگان صورت‌های مالی (مدیر) و استفاده‌کنندگان اطلاعات مالی (سرمایه‌گذاران)

مشکلاتی که در صورت تضاد منافع بین مالکان و مدیران به وجود می‌آید و مالکان از تأیید صحت انجام کار توسط مالکان ناتوان هستند بدین ترتیب نیاز به وجود شخص ثالث و مستقلی (حسابرس) که به اعتبار شخصی گزارشات مالی تهیه و ارائه شده توسط مدیران بپردازد، احساس می‌شود.

۲. عدم دسترسی مستقیم ذی‌نفعان به اطلاعات و مدارک سازمان مسئولین شرکت اجازه دسترسی مستقیم به صورت‌های مالی به همه را نمی‌دهند؛ لذا حسابرس به‌عنوان شخص ثالث وظیفه رسیدگی به اسناد و مدارک پشتوانه تهیه صورت‌های مالی را دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۸۱ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۸۱ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان