دانلود و خرید کتاب بزنگاه های تاریخی ایران مریم غفاری جاهد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بزنگاه های تاریخی ایران اثر مریم غفاری جاهد

کتاب بزنگاه های تاریخی ایران

ویراستار:فاطمه معصومی
انتشارات:کلید پژوه
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بزنگاه های تاریخی ایران

کتاب بزنگاه‌های تاریخی ایران نوشتۀ مریم غفاری جاهد و ویراستۀ فاطمه معصومی در انتشارات کلید پژوه به چاپ رسیده است.

درباره کتاب بزنگاه های تاریخی ایران

کتاب بزنگاه‌های تاریخی ایران مجموعه مقالاتی با موضوع معرفی و نقد کتاب‌های تاریخی است. مقالات این مجموعه مختلف هستند و از نظر موضوعی ارتباطی با هم ندارند. مؤلف در این مقاله‌ها تلاش کرده است ضمن معرفی کتاب‌ها، نقاط قوت و ضعف آن‌ها را برجسته کند. این مقالات شامل موضوعاتی چون دو سفرنامه از دورۀ قاجار، بررسی سبک نوشته‌های دستوری کسری انوشیروان در دورۀ ساسانی، تاریخ مهندسی ایران، تمدن ایران، سبک معماری خانه‌های تبریزی، زندگی نادر شاه و خاطرات سفیر آلمان در ایران هستند.

سفرنامه حاجیه خانم علویه کرمانی، سفرنامه حج منصور، دستورنامه کسروی، شاهان بی‌تاج و تخت، تاریخ مهندسی ایران، هویت و تمدن، روزشمار حزب جمهوری اسلامی، خانه‌های تبریز، طلوع و غروب نادرشاه، مشروطه بی‌نقاب، بزنگاهی تاریخی از چشم یک آلمانی. عنوان مقاله‌های است که در کتاب بزنگاه‌های تاریخی ایران بررسی شده‌اند.

خواندن کتاب بزنگاه های تاریخی ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های تاریخ ایران و نقد ادبی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بزنگاه های تاریخی ایران

«ابتدای حرکت، از کرمان آغاز می‌شود. منزل اول، منزل بهرام جرد است. در این منزل، خبر فوت فرمانفرما داده می‌شود؛ که نویسنده و همراهان را دچار غصّه و اندوه می‌کند و همچنین، حال همسر ولی‌خان نیز رو به وخامت می‌گذارد. از همین ابتدای سفر، آه و ناله، بیماری و مشکلات راه ورد زبان نویسنده است. این مسیر تا رسیدن به بندرعباس حدود بیست روز طول می‌کشد. کل مطالب نوشته شده، مربوط به همین مسائل است. گاهی از اوضاع هوا و چگونگی خورد و خوراکشان نیز یادی می‌کند و از آنجا که با کشتی به بمبئی می‌روند، مطالب کمی بهتر شده؛ دربارۀ حال و هوای کشتی و دریا هم چیزهایی می‌نویسد. یکی از حوادث این بخش، گم کردن راه و ترس از برخورد با کوه است که به خیر می‌گذرد: «گفتند کشتی بایست از میان دو کوه در مسقط بگذرد. کشتی‌بان و کارگزاران کشتی همه پریشان شدند. دوربین‌ها همه در دست گرفته، در پای قطب‌نما ایستاده‌اند، نگاه می‌کنند که کشتی را برگردانند که به کوه نخورد.» در این قسمت، نوشته‌ها خیلی رک و راست و گاه طنزآمیز است و برخی جملات نشان از وسواس زنانۀ وی برای پاکیزگی دارد؛ با اینکه می‌بیند همه چیز تمیز است، اما از باطنش شک دارد و همه چیز را نجس می‌داند. مطالبی هم دربارۀ قایق‌های روی دریا و بارهایی که می‌برند نقل می‌کند و تعجب خود را از سنگینی بار این قایق‌های پارویی بیان می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
۳۷,۵۰۰
۵۰%
تومان