دانلود و خرید کتاب شمیم پارسایی رضا اخوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شمیم پارسایی اثر رضا اخوی

کتاب شمیم پارسایی

نویسنده:رضا اخوی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شمیم پارسایی

کتاب شمیم پارسایی به‌قلم رضا اخوی را انتشارات زائر آستانه مقدسه منتشر کرده است. این کتاب به معرفی راهکارهای تقویت عفاف و حجاب در جمعه و بین نسل جوان می‌پردازد.

درباره کتاب شمیم پارسایی

اسلام دین تعادل است و برخلاف بعضی از دیدگاه‌های غربی که رهبانیت و دوری‌گزینی از جنس مخالف را ترویج می‌کنند یا با نگاهی افراطی به تبلیغ و تشویق روابط آزاد و خارج از چهارچوب‌های احلاق می‌پردازند، با دعوت مردم به عفت‌ورزی و تقواپیشگی تلاش می‌کند تا غرایز بشری ازجمله غریزه‌ی جنسی را مدیریت کند و راه سوءاستفاده از آن را مسدود نماید. کتاب پیشِ‌رو می‌کوشد این نگاه اعتدالی و عقل‌مدار را با نگاهی به سیره و سنت اهل‌بیت علیهم‌السلام و نیز آیات قرآن تشریح کند و به راهکارهایی که خانواده، جامعه و حکومت می‌توانند به تقویت عفت و حیا در بین جوانان بپردازند، اشاره کند.

خواندن کتاب شمیم پارسایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

معلمان و والدین و نیز کسانی که دغدغه‌ٔ تربیت نسل جوان با اصول و موازین اسلامی را دارند از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب شمیم پارسایی 

«شناخت عفت

در لغت، عفت به معنای حاصل شدن حالتی برای نفس و جان آدمی است که به‌وسیلهٔ آن از غلبه و تسلط شهوت جلوگیری می‌شود. عفت در اصل، بسنده کردن در گرفتن چیز اندک است، به همین خاطر، طلب عفت و پاک‌دامنی و بازایستادن از حرام استعفاف نام دارد. در اصطلاح اخلاق، عفت یعنی قوهٔ شهوت در خوردن و آمیزش جنسی مطیع عقل باشد و از چیزی که عقل و شرع نهی کرده، اجتناب نماید.

حقیقت عفت

عفت از مهم‌ترین فضایل انسانی محسوب می‌شود. برخی برای معرفی آن از مفهوم ضدش یعنی هتاکی (پرده‌دری) استفاده می‌کنند؛ به همین علت در بسیاری از موارد عفت را در مورد پرهیزکاری در خصوص مسائل جنسی استعمال کرده‌اند. در حقیقت عفت، حد اعتدال شَرَه و خمودی است. شره همان عیاشی و فرو رفتن انسان در شهوات و خمود یعنی بی‌حرکتی در جهت لذات مشروع که بدن به آن‌ها به‌طور طبیعی و از سر ضرورت بدنی احتیاج دارد؛ لذا عفيف و پاک‌دامن کسی است که اعمالش مطابق شریعت عقل و جوان‌مردی و به دور از افراط و تفریط باشد. بر طبق این تعریف «عفت» دارای مفهوم عام و خاص است. مفهوم عام آن خویشتن‌داری در برابر هرگونه تمایل افراطی نفسانی است و مفهوم خاص آن خویشتن‌داری در برابر تمایلات شهوانی و بی‌بند‌و‌باری‌های جنسی است که در تبادر عرفی مردم نیز همین معنا وجود دارد. اکنون این بحث را با نگاهی به آیات و روایات وارده پیرامون عفت پی می‌گیریم.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
تومان