دانلود و خرید کتاب حرفه و خانواده کلودیا گلدن ترجمه امیرحسین فتوحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب حرفه و خانواده

کتاب حرفه و خانواده نوشتهٔ کلودیا گلدن و ترجمهٔ امیرحسین فتوحی است. سرمترجم این کتاب عابده میرزایی بوده است.  انتشارات هورمزد این کتاب را در سال ۱۴۰۲ منتشر کرده است؛ کتابی در باب یک قرن سفر زنان آمریکا برای برابری در حوزهٔ حقوق و دستمزد.

درباره کتاب حرفه و خانواده

کتاب حرفه و خانواده (Career and family) که ده فصل دارد، به موضوع کوشش زنان برای دست‌یافتن به برابری در دستمزد در ایالات متحده پرداخته است. نویسنده پرسیده است که چرا در برخی از کشورها با وجود برابری جنسیتی در محل کار و با وجود دسترسی بیشتر زنان به مشاغل متعدد، باز هم شاهد تفاوت درآمد هستیم؟ آیا زنان واقعاً با انجام کار برابر با مردان، حقوق کمتری دریافت می‌کنند؟ تبعیض پرداخت به‌معنای درآمد نابرابر برای انجام کار یکسان تنها بخش کوچکی از مسئلهٔ نابرابری است. این موضوع وجوه متعددی دارد و موضوعی بوده است که زنان مدت‌ها با آن دست‌به‌گریبان بوده‌اند. کلودیا گلدن به این موضوع پرداخته است.

خواندن کتاب حرفه و خانواده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب کوشش زنان آمریکا برای برابری در حوزهٔ حقوق و دستمزد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حرفه و خانواده

«عدم قطعیت ویژگی تمام دوران‌ها است. دوران کرونا این مسئله را به‌وضوح نشان می‌دهد. بیکاری، که تنها یک سال قبل و در ابتدای همه‌گیری به اوج خود رسیده بود، تا حد زیادی کاهش یافته است اما بسیاری از مشاغل و کسب‌وکارهای کوچک در معرض خطر هستند. مدارس دولتی و مهدکودک‌های کشور نیز هنوز به‌طور کامل بازگشایی نشده‌اند. واکسن‌های ایمن و مؤثر در دسترس قرار گرفته اما هنوز همه واکسینه نشده‌اند. به نظر می‌رسد جهان به سمت زندگی عادی در حال حرکت است، اما افق پیش رو مقصدی است که تغییر مکان می‌دهد.

کرونا همه را تنبیه کرد. جان و کار خیلی‌ها را گرفت. بر نسل‌های آینده تأثیر خواهد گذاشت. منجر به نابرابری نژادی، طبقهٔ اجتماعی و جنسیتی شد، چرا که همه به یک میزان در معرض خطر ابتلا و مرگ و تغییر شرایط زندگی قرار نگرفتند. این ویروس تفرقه ایجاد کرده است. مثل یک ذره‌بین عمل کرده و موانع سر راه والدین و انتخاب بین کار و مراقبت از فرزندان را بزرگ جلوه داده است. همچنین اکثر مسائلی که در طول سفر پنج گروه اشاره شده در این کتاب پیش آمد را بزرگنمایی کرده است.

همه‌گیری بیش از همه زنان را درگیر کرد. زنان اغلب در شغل خود و در خانه نیز حضور مهمی دارند. آن‌ها مادرانی جدید با کودکان غیرقابل‌کنترل، مادران مسن‌تر با نوجوانانی کسل و بی‌حوصله که کلاس آنلاین دارند، مادران مجرد و فقیری که به خیریه وابسته هستند، مادرانی تحصیل‌کرده که از نردبان ترقی شرکت بالا آمده‌اند و مادران رنگین‌پوستی هستند که بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار داشته و احساس می‌کنند به حاشیه رانده شده‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۹۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

حجم

۸۹۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

قیمت:
۶۷,۰۰۰
تومان