دانلود و خرید کتاب بازگشت به شهر زمرد فرانک باوم ترجمه ابوالقاسم حالت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازگشت به شهر زمرد اثر فرانک باوم

کتاب بازگشت به شهر زمرد

نویسنده:فرانک باوم
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بازگشت به شهر زمرد

کتاب بازگشت به شهر زمرد نوشتهٔ فرانک باوم و ترجمهٔ ابوالقاسم حالت است. انتشارات علمی و فرهنگی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این رمان برای نوجوانان نوشته شده است.

درباره کتاب بازگشت به شهر زمرد

کتاب بازگشت به شهر زمرد که حاوی یک رمان برای گروه سنی نوجوان است، با بخشی آغاز شده که در آن با بزرگسالان و دربارهٔ این کتاب سخن گفته شده است. این رمان که ۲۳ فصل دارد، به درون‌مایه‌هایی مانند وظیفه‌شناسی و اطاعت از قوانین، حس میهن‌دوستی، امر تعاون و همکاری و کمک به همگنان، شجاعت، زیرکی و... پرداخته است. این اثر شما را با «دوروتی» و حیوانات و شخصیت‌های دیگر همراه می‌کند. ابوالقاسم حالت مقدمهٔ این اثر را در سال ۱۳۳۶ نوشته است. گفته شده است که شاید شخصیت‌های داستان‌های فرانک باوم برای بزرگسالان عجیب به نظر برسد، اما کودکان عاشقانه این شخصیت‌ها را دوست دارند. گره‌گشایی‌هایی شگفت‌انگیز و خلاقانهٔ فرانک باوم از جمله نقاط قوت آثار او محسوب می‌شود. رمان حاضر را باید اقتباسی از رمان مشهور «جادوگر شهر از» یا «جادوگر شهر زمرد» (The Wizard of Oz) دانست که فرانک باوم (Lyman Frank Baum) آن را در سال ۱۹۰۰ میلادی منتشر و جهانی کرد.

خواندن کتاب بازگشت به شهر زمرد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ نوجوانان دوستدار رمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بازگشت به شهر زمرد

«دوروتی و دوستانش در وقت مناسبی وارد کاخ فرمانروایی شدند، چون اوزما در تختگاه خود دادگاه عالی تشکیل داده بود و در آنجا پروفسور «وگل بوگ»، رئیس دبیرستان ورزشی، حضور داشت، پروسور از اوزما تقاضا داشت که بعضی از شاگردان دبیرستان را تنبیه کند.

این دبیرستان در کشور مانچکین واقع شده و از شهر زمرد دور نیست. پروفسور وگل بوگ، برای اینکه شاگردان بتوانند وقت خود را کاملاً صرف کارهای ورزشی از قبیل قایق‌رانی و فوتبال و امثال اینها بکنند، یک نوع حب‌ِ آموزشی اختراع نموده بود. هر شاگردی که بعد از صحبانهٔ خود یکی از این حب‌ها را می‌خورد، می‌توانست فوراً حساب و هندسه و جبر و هر رشتهٔ دیگر ریاضی را بفهمد. حب‌ِ دیگر به شاگرد اطلاعات کاملی از جغرافی می‌داد. حب‌ِ دیگر، برای شاگردی که آن را خورده بود، املای مشکلترین لغات را آسان می‌ساخت و باز خوردن یک حب‌ِ دیگر او را قادر می‌ساخت که خوش خط بنویسد. حب‌های هم برای تاریخ و مکانیک و آشپزی و کشاورزی وجود داشت. این حبها به دختر و پسر، چه باهوش و چه کند ذهن، در یک چشم به هم زدن همه چیز را یاد می‌داد.

با این روش، که در سرزمین اوز توسط پروفسور وگل بوگ به ثبت رسیده، در کاغذ و کتاب صرفه‌جویی می‌شود و ساعت‌های خسته‌کننده‌ای وقف تحصیل نمی‌گردد. و شاگردان می‌توانند که تمام اوقات خود را صرف انواع ورزش‌های مردانه و زنانه، از قبیل سواری و بیس‌بال و تنیس و غیره، بکنند. در حالی که در آن معبدهای دانش، یعنی در جاهایی که هنوز حبهای آموزشی شناخته نشده، مطالعه و تحصیل مانع بزرگی در راه انجام آنهاست.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

حجم

۱۳۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان