دانلود و خرید کتاب کج رفتاری (خلاصه کتاب) ریچارد تیلر ترجمه گروه مترجمان شنیدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کج رفتاری (خلاصه کتاب) اثر ریچارد تیلر

کتاب کج رفتاری (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب کج رفتاری (خلاصه کتاب)

کتاب کج رفتاری (خلاصه کتاب) نوشتهٔ ریچارد تیلر و ترجمهٔ گروه مترجمان شنیدار است. شنیدار نگار نوین این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی در باب رابطهٔ کج‌رفتاری با اقتصاد رفتاری انسان‌ها.

درباره کتاب کج رفتاری (خلاصه کتاب)

کتاب کج رفتاری (خلاصه کتاب) [Misbehaving] که اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ میلادی منتشر شد، با ترکیب تازه‌ترین یافته‌های روان‌شناسی و درکی عمیق از انگیزه‌ها و رفتارهای تجاری، به ما می‌آموزد که چگونه می‌توان در دنیایی گیج‌کننده و مدام در حال تغییر، تصمیمات تجاری عاقلانه‌تری گرفت. ریچارد تیلر معتقد بوده است که تحلیل رفتار اقتصادی می‌تواند راه‌هایی جدید را برای نگاه به موضوعاتی مختلف همچون سرمایه‌گذاری، انتخاب افراد مناسب برای کار و کسب‌وکارهای ایده‌محور به وجود آورد. ریچارد تیلر در خلاصه‌کتاب «کج‌رفتاری» از تجارب خود در رویارویی با تفکرات اقتصادی سنتی سخن گفته و با ترکیب اقتصاد و روان‌شناسی، اطلاعاتی بکر و هیجان‌انگیز را دررابطه‌با این دو حوزه در اختیار مخاطبان قرار داده است.

خواندن کتاب کج رفتاری (خلاصه کتاب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب رابطهٔ کج‌رفتاری با اقتصاد رفتاری انسان‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کج رفتاری (خلاصه کتاب)

«یکی از مهم‌ترین دوره‌های کاری من، همکاری‌ام با کانِمِن و همکارش جَک نِچ بود. موضوعی که آن‌ها در مورد آن تحقیق می‌کردند این بود: چه چیزی باعث می‌شود یک معامله اقتصادی به نظر افراد، منفصانه باشد؟ برای مثال، افراد معمولاً حاضر نیستند در یک رستوران معمولی پول زیادی برای یک وعده غذا بپردازند، امّا مشکلی با قیمت همان غذا در یک رستوران شیک بالای شهر ندارند. آن‌ها فکر می‌کنند که منصفانه نیست صاحب یک رستوران معمولی چنین قیمت بالایی را از آن‌ها طلب کند. جک نچ با دولت هماهنگ کرده بود تا آن‌ها بتوانند برای انجام این پروژه به نظرسنجی تلفنی رایگان دسترسی داشته باشند.

هر سؤال از حدود ۱۰۰ نفر پرسیده می‌شد. یک نمونه از سؤالاتی که آن‌ها می‌پرسیدند این بود: یک فروشگاه ابزارآلات، یک بیل برف‌روبی را به قیمت ۱۵ دلار می‌فروخته است؛ امّا بعد از یک برف سنگین، فروشگاه قیمت بیل را ۵ دلار افزایش داد. به نظر شما، این رفتار قابل قبول است یا غیرمنصفانه؟

نتیجه نظرسنجی این بود: ۱۸% از پاسخ‌دهنده‌ها این عمل را قابل قبول و ۸۲% آن را غیرمنصفانه می‌دانستند.

احتمالاً شما هم فکر می‌کنید افزایش قیمت در این مثال، منصفانه نیست؛ امّا اقتصاددان‌های سنتی معتقدند که این دقیقاً همان چیزی است که اتفاق می‌افتد و باید اتفاق بیفتد. این می‌تواند سؤال امتحانی دانش‌آموزان رشته اقتصاد باشد: «تعداد مشخصی بیل برف‌روبی وجود دارد و با افزایش ناگهانی تقاضا روبرو می‌شویم. آیا قیمت تغییر می‌کند؟» از نگاه اقتصاد سنتی، پاسخ درست این است که قیمت بیل به اندازه کافی بالا برود.

در حقیقت، وقتی من این سؤال را از دانش‌اموزان مدیریت بازرگانی خود پرسیدم، پاسخ آن‌ها مطابق با نظریه اقتصادی استاندارد بود: ۷۶% گزینه قابل قبول و ۲۴% گزینه غیرمنصفانه را انتخاب کردند.

امّا من و همکارانم می‌خواستیم بدانیم که شهروندان عادی چه چیزی را منصفانه می‌دانند. به بیانی دقیق‌تر، آن‌ها سعی می‌کردند درک کنند کدام رفتارهای شرکت‌ها مردم را عصبانی می‌کند. مشخص شد که افزایش قیمت بیل بعد از یک کولاک شدید واقعاً اعصاب مردم را به هم می‌ریزد. علاوه بر این، آن‌ها به دنبال این بودند که ببینند چه رفتارهای تجاری دیگری وجود دارد که «انسان‌ها» را عصبانی می‌کند، پس سؤال‌های بیشتری پرسیدند.

یک فروشگاه، همه عروسک‌های کریسمس خود را فروخته است و یک هفته مانده به روز کریسمس، یک عروسک در انبار فروشگاه پیدا می‌شود. مدیران فروشگاه می‌دانند که مردم دوست دارند این عروسک را بخرند. آن‌ها از طریق بخش روابط عمومی فروشگاه اعلام می‌کنند که این عروسک به بالاترین پیشنهاد فروخته خواهد شد. آیا این کاری منصفانه است؟ نتیجه نظرسنجی: ۲۶% قابل قبول و ۷۴% غیرمنصفانه.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۱ صفحه

حجم

۲۷٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۱ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان