دانلود و خرید کتاب گردشگری دینی و مدیریت زیارت ترجمه محمد قلی پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گردشگری دینی و مدیریت زیارت اثر رزاق راج

کتاب گردشگری دینی و مدیریت زیارت

معرفی کتاب گردشگری دینی و مدیریت زیارت

کتاب الکترونیکی گردشگری دینی و مدیریت زیارت نوشتۀ رزاق راج و کوین گریفین و ترجمۀ محمد قلی پور و مژگان غلامی و معصومه رحمتی است و انتشارات شاملو آن را منتشر کرده است. کتاب گردشگری دینی و مدیریت زیارت، به بررسی جایگاه گردشگری در دین می‌پردازد.

درباره کتاب گردشگری دینی و مدیریت زیارت

دین در سپهر جهانی همواره در حال تغییر، ‌ جایگاه مهمی دارد. سالانه میلیون‌ها نفر با اهداف دینی به مکان‌های مقدس قدیمی و مدرن در نقاط مختلف جهان سفر می‌کنند. افزایش سفرهای با انگیزهٔ معنوی با رشد صنعت گردشگری در دوران مدرن همراه شده است. صنعت گردشگری و فعالیت‌های مربوط به آن، حیات انسانی و نهادهای دینی در سراسر جهان بر یکدیگر تأثیر متقابل دارند؛ بنابراین، گردشگری دینی یکی از رایج‌ترین حوزه‌های پژوهشی تحقیقات گردشگری است. محققان رشته‌های مختلف، ابعاد گوناگون رابطه بین دین و گردشگری را مطالعه کرده‌اند. تحقیقات آن‌ها بیشتر بر روی مسائل نظری و عملی شامل نقد الگوها، نظریه‌ها، تعاریف و خصوصیات زیارت، برنامه‌ریزی زیارتی، مدیریت و رهبری مکان‌های مقدس و آموزش راهنمایان تورها متمرکز شده است. جهانی‌شدن سفر را فراملی کرده، با ایجاد امکانات و شرایط مناسبْ مرزهای ملی و بومی را درنوردیده است. در واقع، شبکه‌ای شدن رابطه بین افراد و مؤسسات مختلف و رشد فن آوری اطلاعات، مرز میان ملت‌ها و افراد را کاهش داده است. با توجه به فضای جهانی که از پیامد تحولات فناورانه است، سفر نیز مانند بسیاری از عرصه‌های دیگر، زندگی فرد را دگرگون کرده که این امر باعث شده از سفر به نام صنعت گردشگری یاد شود. در حقیقت، امروزه با ورود تفکر اقتصادی به بخش گردشگری، به آن صنعت نیز اطلاق می‌شود و بسیاری از کشورها با سرمایه‌گذاری‌های گسترده در این بخش و تفکیک انگیزه‌های سفر، سعی در بهره‌برداری هرچه بیشتر از منافع این بخش را دارند. متخصصان صنعت گردشگری، پیش‌تر این بخش را طبقه‌بندی و به بخش‌های مختلفی تقسیم کرده‌اند که گردشگری دینی نیز به منزله نوع خاصی از گردشگری در این طبقه‌‌بندی قرار می‌گیرد. گردشگران دینی کسانی هستند که از مکان‌های مقدس به‌منظور زیارت دیدن می‌کنند.

فصول مختلف کتاب گردشگری دینی و مدیریت زیارت دیدگاه‌های ارزشمندی راجع به دین، زیارت و گردشگري در سنت‌های فرهنگی جهان را پیشرو می‌نهد. دیدگاه‌هایی را که نویسندگان مختلفی از سراسر جهان راجع به دین و گردشگری طرح کرده‌اند، چشم‌اندازهای جدیدی را دربارل مقاصد گردشگری نوظهور و تحول در پرستش دینی نشان می‌دهند. در این کتاب راجع‌به ارزیابی دوبارۀ مبنای انگیزۀ دینـی سفر بحث می‌شود، همچنین به موضوع تبدیل فضاهای مقدس به عرصۀ تجاری و جشنواره‌ای و سیر صعودی فرایند عرفی شدن فضـاهایی کـه در مسـیرها و مقاصـد زیـارت غـرب قـرار دارنـد، پرداخته شده است. هدف این کتاب فراهم‌کردن دیدگاه‌های تجربی و شخصی دربـارۀ ماهیـت دگرگـون شـوندۀ دین در جامعه است. همچنین باتوجه‌به چالش‌های سیاست‌گذاری در توسعۀ آتـی گردشـگری و زیارتدرصدد ارائه مباحث بیشتری برای سیاست‌گذاران و دانشگاهیان است.

خواندن کتاب گردشگری دینی و مدیریت زیارت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به مباحث دینی و گردشگری مناسب است.

بخشی از کتاب گردشگری دینی و مدیریت زیارت

«بی‌تردید، عوامل مختلفی در اقتصاد گردشگري دینی مؤثرند. نـوع خاصـی از همکـاري بـین کلیسا، دولت و بنگاه‌های خصوصی، به تجربه و مدیریت بهتر گردشگري دینی کمـک می‌کند. بنگاه‌های خصوصی تمهیدات لازمِ اجراي مراسم، جشنواره‌ها، رویـدادها، در اختیـار قراردادن محل اجرا، وسایل حمل‌ونقل و مشاغل خصوصی از قبیل مجریان گردشگري و صنعت هتلـداري را برعهده دارند. دولت نیز گردشگري دینی و فرهنگی را ترویج می‌کند تـا بـه اقتصـاد بـومی در مکان‌های دینی کمک کند. اصحاب کلیسا نه فقط با مشارکت خود گردشـگران را در سایت‌های گردشـگري مـدیریت کرده، بلکه گردشگري دینی را نیز فعالانه در نمایشگاه‌ها و بازارهاي گردشگري تبلیغ می‌کنند. آنها با کسب درآمد و امتیازات خاص مالیات نمی‌پردازند کـه ایـن موضـوع نارضـایتی متصـدیان بخش سکولار و جامعه مدنی را به‌دنبال داشته است. به‌ رسمیت ‌شناختن مشروعیت، مسـئولیت و قانونی بودن فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده و حقوق و تعهدات ناشـی از آن باعـث تعارضـات و مشکلات محیطی، فرهنگی، اخلاقی و اقتصادي می‌شود که فقط بـا مـدیریت شـفاف اقـدامات و فعالیت‌های مربوط به گردشـگري دینـی حل‌وفصل می‌شود. همـه ایـن مـوارد نیازمنـد سیاست‌گذاری‌هایی است که نه فقط انگیزه‌های دینی و معنويِ چهره‌های اصلی این گروه‌ها را تضمین می‌کند، بلکه به نیازهاي جامعه مدنی نیز احترام می‌گذارد. گردشگري مرتبط با مکان‌های دینی آشکارا نشاندهنـدة منبـع درآمـد قابـل تـوجهی بـراي بسیاري از نهادها و سازمان‌های دینی است که از این طریق هزینۀ تعمیر و بازسازي مکان‌ها و میراث‌های دینی میزبان را تأمین می‌کنند، امري که باعث بسیاري از انتقادهاي موجه، شـکایات و سوءتفاهم‌ها شده است...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۹۱ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۹۱ صفحه

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
تومان