دانلود و خرید کتاب افسردگی و شیدایی و ۱۰۰ پرسش و پاسخ آوا آلبرشت ترجمه بهزاد رحمتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب افسردگی و شیدایی و ۱۰۰ پرسش و پاسخ اثر آوا آلبرشت

کتاب افسردگی و شیدایی و ۱۰۰ پرسش و پاسخ

انتشارات:نشر مهاجر
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب افسردگی و شیدایی و ۱۰۰ پرسش و پاسخ

کتاب افسردگی و شیدایی و ۱۰۰ پرسش و پاسخ به‌قلم آوا آلبرشت و چارلز هریک با ترجمهٔ بهزاد رحمتی را نشر مهاجر منتشر کرده است. این کتاب در قالب پرسش‌وپاسخ به بررسی چیستی اختلال دوقطبی (افسردگی و شیدایی) می‌پردازد.

درباره کتاب افسردگی و شیدایی و ۱۰۰ پرسش و پاسخ

یکی از اختلالات روانی شناخته‌شده، اختلال دوقطبی (افسردگی‌شیدایی) است که منجر افت عملکرد فرد در زندگی شخصی و کاری می‌شود. اما این بیماری روانی دقیقاً چیست و چگونه قابل درمان یا حداقل قابل کنترل است؟ کتاب افسردگی و شیدایی و ۱۰۰ پرسش و پاسخ تلاشی است در ۷ فصل برای واکاوی این مفهوم که در قالب پرسش‌وپاسخ مطرح شده و می‌تواند برای آشنایی عموم افراد با این اختلال مفید باشد.

خواندن کتاب افسردگی و شیدایی و ۱۰۰ پرسش و پاسخ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مباحث روان‌شناسی به زبان ساده از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب افسردگی و شیدایی و ۱۰۰ پرسش و پاسخ

«اساساً احساس چیست و چرا انسان از آن برخوردار است؟

پاسخ: امروزه دانشمندان و صاحب‌نظران بر این باورند که ذهن و مغز آدمی بیش از آنکه از یکدیگر متمایز و متفاوت باشند، به‌صورت همسو و هماهنگ عمل می‌کنند برای مثال رفتارها و اقدامات فرد همخوان با احساسات، عواطف و افکار شخص است. بنابراین برخلاف آنچه در بین مردم و کارشناسان رایج است مرزهای مشخصی نمی‌توان بین ذهن، احساس و مغز ترسیم کرد بااین‌وجود ترسیم این مرز برای درک بهتر اقدامات و رفتارهای آدمی لازم است زیرا از طریق این مرزبندی است که فرد می‌تواند بین اقدامات و انگیزه‌هایش تفاوت قائل شود و تعاملات بهتری با اشخاص و محیط پیرامونش داشته باشد. چه در غیر این‌ صورت آدم عاری از خشم، لذت، شادی نفرت و غیره به‌طور خودکار عاری از حس تشخیص کارآمد می‌شود. به‌بیان‌دیگر احساس همانند حس تشخیص درد فیزیکی عمل می‌کند و بدین‌واسطه انسان را قادر می‌سازد که تعاملات خویشتن‌پایانهٔ بهتری با اطرافش داشته باشد. گذشته از این از طریق احساس است که انسان می‌تواند اهداف و اقداماتش را اولویت‌بندی کند.

۲. فکر و احساس چه تفاوتی با هم دارند؟

پاسخ: اگرچه امروزه دانشمندان بیش از گذشته بر این باورند که احساسات افکار و ادراکات به‌سان سیستم واحد و هماهنگی عمل می‌کنند و بدون برخورداری از این هماهنگی و هارمونی فرد نمی‌تواند ساده‌ترین اهدافش را محقق سازد این دسته از دانشمندان برای اثبات ادعای خود دست یاری به‌سوی آسیب‌دیدگان مغزی دراز می‌کنند. چون همان‌طور که بررسی‌های عصب‌شناختی نشان می‌دهد در اشخاص آسیب‌دیدهٔ مغزی بین فکر و احساس جدایی حاصل شده و این مسئله سبب می‌شود که فرد در رابطه با ساده‌ترین انتخاب‌ها نیز با مشکل مواجه شود. لذا براساس نشانه‌ها و مستندهایی از این دست است که امروزه ذهنیت هماهنگی و همخوانی ذهن مغز و فکر قوت بیشتری می‌گیرد بااین‌وجود، احساس به بخش حیوانی و غیرعقلانی دستگاه ذهن دلالت دارد و فکر مرتبط با قوهٔ تعقل و خردورزی انسان است. به‌بیان‌دیگر احساس همنشین هیجان و عاطفه است، درحالی‌که تفکر هم‌خانوادهٔ عقلانیت، خردورزی و ارزیابی‌گری است. با‌این‌حال همان‌طور که مستندهای پژوهش‌بنیادانه بالا نشان می‌دهد انسان عاری از احساس هرگز نمی‌تواند به ‌سوی خودشکوفایی و خودباوری سیر کند. چگونه مغز بر رفتار فرد اثر می‌گذارد و حالت‌های روحی‌اش را تنظیم می‌کند؟ 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان