دانلود و خرید کتاب بادهای سرکش هندوکش جواد افهمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بادهای سرکش هندوکش اثر جواد افهمی

کتاب بادهای سرکش هندوکش

نویسنده:جواد افهمی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بادهای سرکش هندوکش

کتاب بادهای سرکش هندوکش نوشتهٔ جواد افهمی است و انتشارات خط مقدم آن را منتشر کرده است. این کتاب زندگی‌نامهٔ شهید علیرضا توسلی (ابوحامد)، اولین فرمانده یگان فاطمیون در سوریه است.

درباره کتاب بادهای سرکش هندوکش

شهید علیرضا توسلی (ابوحامد) اولین فرمانده یگان فاطمیون در سوریه بود که به شهادت نائل آمد.

آنچه در طول زندگی ۴۶ سالهٔ توسلی، بیشتر از مابقی مشخصه‌هایش نظر را جلب می‌کند، خستگی‌ناپذیری‌اش در جهاد و مبارزه است. ابوحامد از زمان اولین حضورش در جبهه‌های جنگ در سن ۱۶ سالگی، دیگر هرگز خط مقدم نبرد علیه استکبار را ترک نکرد و تا آخرین لحظهٔ زندگی برای خدا جنگید. با این طرز زندگی ثابت کرد زیستن عقیده است و جهاد در راه آن. خصیصهٔ دیگر این مجاهد متقی، وابستگی عاطفی به سرزمین مادری‌اش افغانستان است. علیرضا توسلی، جنگیدن در هر جغرافیا، از جبههٔ تالقان و دریای کوکچه در شمال افغانستان گرفته تا کردستان ایران و حلب و بلندی‌های لاذقیه در سوریه را، نوعی جنگ برای استقلال وطنش افغانستان قلمداد می‌کرد. تا آخرین لحظهٔ عمر، خودش را سرباز وطن می‌دانست و قلبش برای آزادی و استقلال افغانستان می‌تپید. تشکیل حزبی مقتدر و جامع شبیه حزب‌الله لبنان، متشکل از مجاهدان شیعهٔ افغانستانی در سرزمین مادری، رؤیایی بود که همهٔ عمر برای تشکیل آن کوشید و تلاش کرد و یک لحظه از فکر آن غافل نشد.

خواندن کتاب بادهای سرکش هندوکش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ زندگی‌نامهٔ شهدا پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بادهای سرکش هندوکش

«سالن انتظار فرودگاه ساری، محل مناسبی برای مرور مطالب و تکالیفی‌ست که باید بعد از رسیدن به مشهد انجام دهم. طبق عادتی کهنه، دو ساعت مانده به پرواز در فرودگاه حاضر می‌شوم. هرگز پیش نیامده از پرواز جا بمانم. هیچ‌وقت هم پیش نیامده خود را سر وقت معمول به فرودگاه برسانم. حقیقت امر، نشستن روی صندلی‌های استیل سالن انتظار فرودگاه‌ها و تماشای مسافران خوش‌رنگ و لعاب با لباس‌های مارک‌دار و چمدان‌های بزرگ را دوست دارم. ذهنم در این مکان‌ها حسابی فعال می‌شود، و گره‌های کور دست‌نوشته‌ها و مطالب تحقیقی‌ام به شکلی خوشایند گشوده می‌شود. فرودگاه‌های کوچک و فرعی، بیشتر از فرودگاه‌های شهرهای شلوغ به کارم می‌آید. سالن‌های خلوت و ساکت این فرودگاه‌ها مثل سالن مطالعهٔ کتابخانه‌های عمومی، ناخواسته به اندیشه‌ام تلنگرهای اساسی می‌زند و فکرم را به کار می‌اندازد.

قرار است حول و حوش زندگی یک فرمانده نظامی افغان تحقیق کنم و حاصل تحقیقاتم را در قالب کتاب، به یک مؤسسهٔ تحقیقاتی بین‌المللی بدهم که کارش پژوهش رخدادهای جنگ سوریه است. نوشتن از جنگجویی که گسترهٔ رزمش، هیچ حد و مرزی نمی‌شناخته و برای رهایی وطنش از شر اجانب و استقرار نظام اسلامی در آن، هزاران کیلومتر دورتر از وطن می‌جنگیده، نباید کار آسانی باشد. با همهٔ این توصیفات، کار تألیف زندگی‌نامهٔ علیرضا توسلی با نام جهادی ابوحامد را به محض پیشنهاد پذیرفتم. اینک بعد از مطالعهٔ اجمالی گاه‌شمار زندگی‌اش، راهی موطنش مشهد شده‌ام که همسر و سه فرزندش همراه جمع زیادی از دوستان و همرزمانش در آن شهر ساکن‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۷۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۰۴ صفحه

حجم

۶۷۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۰۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان