دانلود و خرید کتاب حکمت و حکایت جوانمردی محمد فنائی اشکوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حکمت و حکایت جوانمردی اثر محمد فنائی اشکوری

کتاب حکمت و حکایت جوانمردی

معرفی کتاب حکمت و حکایت جوانمردی

کتاب حکمت و حکایت جوانمردی به‌قلم محمد فنائی اشکوری را شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر کرده است. این کتاب به تشریح و تببین معنا و مفهوم فتوت در فرهنگ ایرانی و عرفان اسلامی و جایگاه آن در آموزه‌های اسلامی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی می‌پردازد.

درباره کتاب حکمت و حکایت جوانمردی

فتوت و جوانمردی، عدالت‌گستری و دستگیری از ضعفا ازجمله فضائل اخلاقی ارزشمندی است که در دین اسلام و نیز فرهنگ ایرانی، بسیار حائزاهمیت و مورد سفارش انبیا و اولیای الهی بوده است. کتاب حکمت و حکایت جوانمردی، پژوهشی است در باب معنا و مفهوم فتوت در ادبیات و تاریخ ایران و نیز پیشینهٔ آن در عرفان اسلامی و سیره‌وسنت پیامبر و اهل‌بیت صلوات‌الله‌علیهم. کتابی که می‌تواند در روشن شدن مفوم فتوت موفق عمل کرده و راه را برای پژوهش‌های بیشتر باز کند.

خواندن کتاب حکمت و حکایت جوانمردی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به حوزه‌های میان‌رشته‌ای ادبیات و عرفان و جامعه‌شناسی از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

بخشی از کتاب حکمت و حکایت جوانمردی

«جوانی دوره‌ٔ توانمندی و نشاط جسمی و روحی و اوج فعالیت انسان است. جوان سرشار از استعداد و انگیزه و آماده برای درگیر شدن با چالش‌های سهمگین و ایجاد تغییرات بزرگ در درون و بیرون خود است. این قدرت و نشاط و استعداد منحصر به ابعاد مادی و جسمی نیست، بلکه در ابعاد روحی و معنوی و اخلاقی نیز جریان دارد. جوان کمال‌طلب و آرمان‌خواه و حق‌جو است. جوان به‌علت برخورداری از توانمندی و شور و نشاط جوانی بیش از دیگر گروه‌های سنی آمادگی برای تغییر دارد و موانع حرکت و تغییر در او بسی کمتر از سالخوردگان است. به‌همین‌خاطر شخصیت انسان در ابعاد گوناگون جسمی، اخلاقی معنوی و علمی به‌طور عمده در این دوره شکل می‌گیرد. این ویژگی‌ها موجب شده است که در فرهنگ‌های گوناگون جوانی و جوانمردی بار معنایی مثبتی پیدا کند طوری که حتی کسانی که در ظاهر و از جهت سن جوان نیستند ولی خصلت‌های اخلاقی ارزشمند دارند جوان و جوانمرد خوانده می‌شوند و در کنار جوانی جسم، جوانی دل مطرح شده است که با افزایش سن و فرسودگی تن به کهولت نمی‌گراید. در آموزه‌های اسلامی نیز نگاه به جوان بسیار مثبت است. بر این اساس، در فرهنگ اسلامی مفهومی به نام فتوت مطرح شده و رواج و گسترش یافته و منشأ شکل‌گیری جریان‌هایی گردیده که قرن‌ها اثرگذار بوده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان