دانلود و خرید کتاب سفرنامه ما هوان جی. وی. جی. میلز ترجمه سعید کریم پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سفرنامه ما هوان اثر جی. وی. جی. میلز

کتاب سفرنامه ما هوان

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سفرنامه ما هوان

کتاب «سفرنامه ما هوان» نوشتۀ جی. وی. جی. میلز و ترجمۀ سعید کریم پور است و گروه انتشاراتی ققنوس آن را منتشر کرده است. سفرنامه ما هوان یکی از مهم‌ترین منابع تاریخی جهت مطالعۀ شرایط فرهنگی و اجتماعی آسیای جنوبی در قرون‌وسطی و یکی از اسناد قدیمی چینی در مورد روابط تاریخی چین و ایران است.

درباره کتاب سفرنامه ما هوان

کتاب سفرنامه ما هوان اطلاعات باارزشی دربارۀ اوضاع سیاسی و اجتماعی سرزمین‌های جنوب شرقی آسیا در قرون‌وسطی،‌ تاریخ دریانوردی در چین،‌ اهمیت نقشه‌های قدیمی چینی و سرگذشت ما هوان ارائه می‌کند.

چنگ هو، دریاسالار و فرماندۀ کل ناوگان امپراتوری، به فرمان یونگ،او، امپراتور چین، سفر دریایی بزرگی را در سرتاسر اقیانوس هند انجام داده است و هدف اصلی‌شان جمع‌آوری خراج، برقراری امنیت دریایی، گسترش نفوذ خارجی چین و آشنایی با ملل مختلف بود. چنگ‌ هو، نبیرۀ سید اجل شمس‌الدین عمر یکی از امیران ایرانی دربار مغول بود. او خانوادۀ مسلمان داشت و تربیت اسلامی شده بود. چنگ هو در ظاهر بر اساس عقاید و اندیشه‌های چینی‌ها رفتار داشته؛ اما در زندگی‌اش شعائر اسلامی را محترم می‌شمرد و رعایت می‌کرد.

ماهُوان، جهانگرد بزرگی چینی، مترجم دربار امپراتور چین، کاتب و منشیِ چِنگ هو، این کتاب را در قرن پانزدهم میلادی در طول یکی از بزرگ‌ترین سفرهای رسمی دریایی تاریخ چین نوشته است و رویدادهای تاریخی، اوضاع فرهنگی و اجتماعی را که خود شاهد آن بوده در اختیار خواننده قرار می‌دهد. ماهُوان در میان‌سالی مسلمان شد و در آخرین سفرش با ناوگان چنگ هو به مکه و مدینه رفت و آداب و مناسک حج را به‌جای آورد.

از آنجایی که سفرنامه ما هوان از دید شرقی‌ها و با همان روحیات مشترک میان اقوام و ملل مشرق‌زمین نوشته است و رویکرد جهانگردان اروپایی کمتر در آن دیده می‌شود، اهمیت و ارزش بیشتری دارد و چون کشتی‌های عظیم چینی که در جزیرۀ هرمز سخن پهلو می‌گیرند و ماهُوان از ابعاد فرهنگ و تاریخ ملل آسیایی، آداب‌ورسوم، عقاید و باورها، و شکل حکومت‌داریِ آن‌‌ها می‌گوید برای خوانندگان و تاریخ‌پژوهان ایرانی بسیار جالب و خواندنی است. برای مثال ماهُوان آداب‌ورسوم ازدواج، کفن‌ودفن و عادات غذایی مردم هرمز را ثبت و فهرستی از غذاهای آن‌ها تهیه کرد. او همچنین چند نمونه از تفریحات مردم؛ مانند نمایش با حیوانات (نمایش بز روی دیرک) را به طور کامل توصیف می‌کند.

خواندن کتاب سفرنامه ما هوان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های تاریخی، علاقه‌مندان به سفرنامه و تاریخ‌پژوهان پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۱۳ صفحه

حجم

۱۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۱۳ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان