دانلود و خرید کتاب چهار گام تا یادگیری زبان روسی مریم کرد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چهار گام تا یادگیری زبان روسی اثر مریم کرد

کتاب چهار گام تا یادگیری زبان روسی

نویسنده:مریم کرد
انتشارات:نشر گنجور
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چهار گام تا یادگیری زبان روسی

کتاب الکترونیکی چهار گام تا یادگیری زبان روسی نوشتۀ مریم کرد است و نشر گنجور آن را منتشر کرده است. کتاب چهار گام تا یادگیری زبان روسی به آموزش این زبان برای دانشجویان و علاقه‌مندان پرداخته است.

درباره کتاب چهار گام تا یادگیری زبان روسی

امروزه اهمیت یادگیري دیگر زبان‌ها، براي برقراري ارتباط با جامعه بین‌الملل بر کسی پوشیده نیست. زبان روسی یکی از پرگویش‌ترین زبان‌های زنده دنیا است و زبان اول حدود ۱۸۱میلیون نفر است؛ هشتمین زبان مادری جهان از حیث افرادی که با آن تکلم می‌کنند و یکی از زبان‌های اسلاوی شرقی به شمار می‌آید که امروزه یکی از زبان‌های اصلی سازمان ملل متحد است. در دوران شوروی سابق، زبان روسی به زبانی کاملاً یکسان و واحد تبدیل شد به‌طوری که بعد از فروپاشی شوروی سابق، کشورهای روس زبان داشتن لهجه در زبان روسی را عیب می‌دانند. الفباي زبان روسی (سیریلیک) دارای ۳۳ حرف است که عمده‌ترین اصلاحات الفبائی در سال‌های ۱۹۱۸ تا ۱۹۵۶ میلادی اعمال شد. این تغییرات در جهت یکسان‌سازی این زبان بوده است و درهای این زبان را برای تغییر و دریافت واژگان خارجی بست.

کتاب چهار گام تا یادگیری زبان روسی به‌منظور سهولت خوانش از ۴ فصل تشکیل شده است. نکات ذکر شده در هر فصل، عموماً به‌صورت جداولی ترسیم شده‌اند. قشر هدف این کتاب، بیشتر دانشجوهایی هستند که قصد گذراندن دوره آموزشی دانشگاه‌های روسیه را جهت فراگیری زبان روسی دارند؛ اما افراد علاقه‌مند به یادگیری این زبان نیز می‌توانند از مطالب این کتاب بهره ببرند.

خواندن کتاب چهار گام تا یادگیری زبان روسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به یادگیری زبان روسی مناسب است.

بخشی از کتاب چهار گام تا یادگیری زبان روسی

«پادژها 

می توان گفت پادژها مهمترین و اصلی ترین بخش دستور زبان روسی را تشکیل می دهند. اسامی به صورت استاندارد و در فرهنگ لغت به صورت پادژ یک نوشته می شوند. تعریف پادژ یا حالت ( Падеж) : به شکل هایی از اسامی، صفت ها، ضمایر و اعداد گفته می شود که نشان دهنده نقش آنها در جمله است. در بیشتر موارد این حالت ها از طریق پسوند واژه شناسایی می شوند، اگرچه ایجاد تغییراتی در بن واژه نیز ممکن است. در زبان روسی، ۶ پادژ یا حالت وجود دارد: 

1) فاعلی (Nominative): در جواب سوال هاي {چه کسی؟} و {چه چیزي؟} به آن می رسیم. معمولا در ابتداي جملات می آید و تغییري در اسم ایجاد نمی شود. اغلب فرهنگ لغت ها، در این حالت اسم ها را نشان می دهند. 

2) مضاف الیه/ مالکیتی (Genitive): این حالت برای نشان دادن مالکیت چیزی بر چیز دیگریست. 

3) انتصابی (Dative): معمولا با اضافه شدن -у به اسم تشکیل می شود و چیزی را به اسم نسبت می دهد. 

4) مفعولی (Acuusative (: نقش مفعولی را به اسم می دهد. 

5) ابزاري (Instrumental): براي نشان دادن ابزاری که کار با آن انجام می شود بیان می شود. 

6) حرف اضافه (Prepositional): برای اشاره به مکان، زمان و ... استفاده می شود.

در هر پادژ، هر کلمه یک حالت مفرد و یک حالت جمع دارد. در نتیجه یک اسم می تواند ١٢ شکل متفاوت داشته باشد؛ ۶ شکل مفرد و ۶ شکل جمع. با این حال، ممکن است که شکل واژه در ٢ یا چند حالت مشابه هم یا شکل واحدی داشته باشد...»

نظرات کاربران

کاربر 5063055
۱۴۰۳/۰۳/۰۷

بهترین کتاب در زمینه آموزش زبان روسی بود و خیلی روان و سلیس نوشته شده بود. از نویسنده محترمش واقعا تشکر میکنم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان