دانلود و خرید کتاب قدرت هیجانات جودی دایر ترجمه مسعود هاشمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قدرت هیجانات اثر جودی دایر

کتاب قدرت هیجانات

نویسنده:جودی دایر
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب قدرت هیجانات

کتاب قدرت هیجانات نوشتهٔ جودی دایر و ترجمهٔ مسعود هاشمی است. انتشارات اندیشه آگاه این کتاب را منتشر کرده است. چگونه احساساتمان را کنترل کرده و بر هیجانات منفی غلبه کنیم؟

درباره کتاب قدرت هیجانات

کتاب قدرت هیجانات (The Power of Emotions) درمورد اینکه چگونه می‌توانیم احساساتمان را کنترل کرده و بر هیجانات منفی غلبه کنیم، سخن گفته است. نویسندهٔ این کتاب گفته است که می‌توانیم با هیجانات منفیمان ارتباط برقرار کنیم و از آن‌ها به‌نفع خودمان بهره ببریم. اگر برای کنترل سلامت هیجانیتان آمادگی دارید و می‌خواهید بر هیجانات منفی غلبه کنید، راهکارها و اطلاعاتی که در این کتاب پیشنهاد شده است، به کارتان می‌آید. جودی دایر اثر حاضر را در هشت فصل به رشتهٔ تحریر در آورده است. با او همراه شوید.

خواندن کتاب قدرت هیجانات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب قدرت هیجانات

«چگونه خشمتان را مدیریت کنید؟

مدیریت خشم برای بهزیستی هیجانی‌تان ضرورت دارد. در فصل ۶ دیدیم که چگونه خشم می‌تواند مفید هم باشد اما تنها درصورتی‌که بتوان آن را در کانال صحیح‌اش به جریان بیندازید. نکته دیگر اینکه، خشم دارای انواع و سطوح مختلفی است. مثلاً، خیلی بعید است که بخواهید به خاطر اینکه دوستتان فراموش کرده است تا آشغال‌ها را بیرون بگذارد شدیداً عصبانی شوید و به او حمله کنید؛ اما شاید اگر به‌اشتباه محکوم به جرمی شده‌اید و قرار است زندانی شوید خیلی خشمگین و عصبانی شوید و این طبیعی است. هنگامی‌که در ترافیک گیر کرده‌اید و یا به یک همشهری که جای پارکتان را گرفته است حمله لفظی می‌کنید و یا با یک همکار در محیط کارتان جروبحث می‌کنید این خشم شاید به ناکامی هم بینجامد. گاهی ممکن است یک عصبانیت معمولی به رفتارهای خشونت‌آمیز نظیر جیغ‌وداد هنگام بازی، دعوا و آسیب فیزیکی به اموال هم بینجامد. برخی افراد خشمشان را بروز نداده و درون خودشان می‌ریزند و همان‌گونه که گفتم این کار باعث بروز تأثیرات منفی بر سلامت شما می‌گردد. مدیریت خشم یعنی بیاموزیم که چگونه خشم خود را شناسایی کنیم، آن را بیان کنیم و بتوانیم به صورتی مثبت و سالم با آن کنار بیاییم. در اینجا یک‌سری راهبردهای مفید برای مدیریت مؤثر خشم را به شما معرفی می‌کنم.

عوامل موثر بر خشمتان را شناسایی کنید

اگر شما را به‌عنوان فردی عصبانی می‌شناسند احتمالاً جزو افرادی هستید که زود کنترلتان را از دست می‌دهید. اگر بداخلاق هستید، عواملی وجود دارند که موجب عصبانیت شما می‌شوند (نظیر خستگی مفرط، اظهارات طعنه‌آمیز، ترافیک سنگین و صف‌های طولانی). شناخت این عوامل به معنای سرزنش دیگران یا بهانه‌تراشی برای رفتارتان نیست بلکه بیشتر به معنای شناسایی عواملی است که شما را عصبانی می‌کنند، پس باید روی آن‌ها کار کنید. هرچند از برخی از این عوامل گریزی نیست (نظیر گیرکردن در ترافیک سنگین بعد از پایان ساعت کاری) اما با اتخاذ یکسری راهبردها می‌توان ضمن مدیریت خشم، خودتان را برای ورود به شرایطی که در آن احساس خشم نمی‌کنید آماده کرد.

عصبانیتتان را تحلیل کنید

قبل از آنکه عصبانی شوید و آن را نشان دهید سعی کنید آرام باشید و از خودتان بپرسید که آیا عصبانیت شما سازنده است یا مخرب. مثلاً، شما از این عصبانی هستید چون دوستتان خیلی دیر به فروشگاه آمده است و یا اینکه عصبانی شده‌اید چون حقوق دوستتان را زیر پا گذاشته‌اند و شما می‌خواهید حقش را بگیرید. در هر دو مورد عصبانیت می‌تواند نشانه نیاز شما به ایجاد تغییر باشد. برای مثال، عصبانی‌شدن به خاطر اینکه دوستتان دیر به فروشگاه رفته است می‌تواند نشانه این باشد که شما در روابطتان مشکلات اساسی دارید و باید درباره این موضوع با دوستتان مفصل صحبت کنید. اگر حق‌دوستتان ضایع شده است شاید لازم است که با همکاری وی کاری برای برطرف‌کردن آن مشکل انجام دهید. در این‌گونه موارد، عصبانی‌شدن شما خیلی هم بد نیست زیرابه شما هشدار می‌دهد که جایی مشکلی وجود دارد. بااین‌حال، اگر عصبانیت شما به تخریب روابط و ناراحتی‌تان می‌انجامد می‌تواند به ضرر شما باشد. علائمی که نشان می‌دهد عصبانیت شما دشمنتان است عبارتند از: تأسف به خاطر گفتن برخی جملات یا انجام برخی از کارهای ناشایست که روی آن‌ها کنترلی نداشته‌اید. در این‌گونه موارد لازم است از راهبردهای خاص مدیریت خشم که در بالا گفتیم استفاده کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۵ صفحه

حجم

۱۵۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۵ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
تومان