دانلود و خرید کتاب منظومه توحیدی عاطفه خادمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب منظومه توحیدی

کتاب «منظومه توحیدی» نوشتۀ عاطفه خادمی است و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است. موضوع کتاب منظومه توحیدی، تبیین مکتب توحیدی در اندیشۀ مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است.

درباره کتاب منظومه توحیدی

پرداختن به مفهوم مبانی در اندیشۀ آیت‌الله خامنه‌ای، حکم اساس و زیربنا را دارد که تمام حوزۀ دانش و بینش ایشان در تمام عرصه‌ها و سطوح بر آن استوار شده است. مبانی در اندیشۀ مقام معظم رهبری محل ارجاع دائمی و همیشگی در عینی‌ترین سطوح در عرصه‌های حیات اجتماعی است؛ بنابراین دکتر عاطفه خادمی در کتاب منظومۀ توحیدی نخست در پی کشف این سازمان فکری منسجم بوده و تلاش کرده است تا معنی و مفهوم مبانی در اندیشۀ آیت‌الله خامنه‌ای را تبیین کند.

چارچوب حاکم بر کتاب منظومۀ توحیدی بر اساس تحلیل ساختار فکری آیت‌الله خامنه‌ای در ذیل اصول جهان‌بینی اسلامی در اندیشۀ ایشان است. مقام معظم رهبری اصول جهان‌بینی اسلامی را در ۵ اصل معرفی کرده‌اند که عبارت‌اند از: توحید، کرامت انسان، ابدیت‌یابی، استعداد بی‌پایان انسان و حاکمیت حق.

کتاب منظومۀ توحیدی شامل۳ بخش کلی می‌شود؛ بخش اول مربوط به زندگی‌نامۀ مقام معظم رهبری است و ۲ فصل دارد. فصل اول سیری در زندگی ایشان از تولد تا آشنایی با امام خمینی است و فصل دوم دوران آشنایی با امام خمینی را توضیح می‌دهد. بخش دوم کتاب منظومۀ توحیدی با عنوان اصول جهان‌بینی اسلامی در مبانی اندیشۀ سیاسی مقام معظم رهبری است و شامل ۳ فصل می‌شود؛ توحید در مبانی اندیشۀ سیاسی مقام معظم رهبری، کرامت انسانی در مبانی اندیشۀ سیاسی ایشان و شخص مقام معظم رهبری. سومین بخش کتاب روش تحقق جهان‌بینی اسلامی در اندیشۀ سیاسی مقام معظم رهبری نام دارد؛ فصل اول مجریان محقق‌کنندهٔ جهان‌بینی اسلامی در اندیشۀ آیت‌الله خامنه‌ای را توضیح می‌دهد، فصل دوم ساختار تحقق جهان‌بینی اسلامی در اندیشۀ ایشان است و فصل سوم به تحقق جهان‌بینی اسلامی در حکومت مهدوی اختصاص داد.

خواندن کتاب منظومه توحیدی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران اندیشۀ سیاسی و علاقه‌مندان به آشنایی با اندیشۀ مقام معظم رهبری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب منظومه توحیدی

«سید علی حسینی خامنه‌ای فرزند مرحوم آیت‌الله حاج سید جواد حسینی خامنه‌ای، در فروردین ۱۳۱۸ شمسی برابر با ۱۳۵۸ قمری در مشهد مقدس چشم به جهان گشودند. جد اعلای ایشان، سید محمد حسینی تفرشی نسبت به سادات افطسی می‌رساند. شجرۀ ایشان به سلطان‌العلماء احمد، معروف به سلطان سید احمد می‌رسد که با پنج واسطه از اخلاف امام سجاد (ع) است. جدشان سید حسین خامنه‌ای (حدود ۱۲۵۹ درگذشت ۲۰ ربیع‌الآخر ۱۳۲۶ق) در خامنه به دنیا آمد و در نجف نزد استادان بزرگی چون سید حسین کوه‌کمری، فاضل ایروانی، فاضل شربیانی، میرزا باقر شکی و میرزا محمدحسن شیرازی دانش آموخت و پس از طی مدارج علوم دینی در حوزۀ علمیۀ نجف، در زمرۀ فقها و مدرسان آن حوزه قرار گرفت.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۴ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۴ صفحه

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان