دانلود و خرید کتاب مسافر، المسافر سیدحسن شکری ترجمه رنا سبزپوش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مسافر، المسافر اثر سیدحسن شکری

کتاب مسافر، المسافر

معرفی کتاب مسافر، المسافر

کتاب «مسافر، المسافر» نوشتۀ سیدحسن شکری و ترجمۀ رنا سبزپوش است و انتشارات روایت باران آن را منتشر کرده است. مسافر، المسافر روایتی خواندنی از شهدای گمنام است.

درباره کتاب مسافر، المسافر

دفاع مقدس یکی از مقاطع حساس تاریخی کشور ایران است و شهدا، نماد فرهنگ ایثار و شهادت هستند؛ بنابراین باید به‌درستی معرفی شوند. امروزه پا به هر کوچه و خیابانی که بگذاریم، از هر بزرگراه یا میدانی که عبور کنیم نام شهدا را می‌بینیم. کشور ایران پر از قهرمانان بزرگی است که در موقعیت‌های سخت و دشوار پا به میدان گذشتند و از جان‌عزیزشان گذشتند. اما صِرف نام‌گذاری خیابان برای شناختن و یادآوری این عزیزان کافی نیست به همین دلیل ثبت و ضبط خاطرات شهدا و رزمندگان اهمیت و ضرورت زیادی دارد و نوشتن کتاب یکی از مهم‌ترین ابزار‌ها برای حفظ و انتقال خاطرات و فرهنگ ایثار و شهادت است. زندگی‌نامه‌های شهدا و ثبت خاطراتشان به افراد کمک می‌کند تا با ابعاد دیگری از شخصیت، سبک زندگی و جهان‌بینی‌شان آشنا شوند.

کتاب مسافر، المسافر همانند بسیاری از کتاب‌های زندگینامۀ شهدا فرصت بسیار خوب و البته آسان‌ترین روش برای نزدیک‌شدن به این بزرگان است. سيد حسن شكری، نويسندۀ دفاع مقدس متولد کربلا است. او بعد از جنگ خاطرات زیادی را نوشت و منتشر کرد. کتاب مسافر، المسافر دربارۀ شهدای گمنام و غواص است که به زبان عربی نوشته شده و رنا سبزپوش آن را به فارسی ترجمه کرده است. یکی از ویژگی‌های کتاب مسافر دوزبانه بودن آن است. کتاب مسافر همچنین شامل عکس‌هایی واقعی از شهیدان غواص و اتفاقات عملیات والفجر ۸ می‌شود که به جذابیت کتاب افزوده است. روایت داستانی و لحن صمیمی کتاب‌ خواندنی مسافر، المسافر، نظر خوانندگان را به خود جلب کرده است.

 خواندن کتاب مسافر، المسافر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران زندگی‌نامه‌ و علاقه مندان به خاطرات شهدا پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مسافر، المسافر

«پس از غروب آفتاب ۲۰ بهمن‌ماه سال ۱۳۶۴، غواصان خط‌شکن از پهنۀ خروشان اروندرود عبور کردند و برای مهیاکردن شرایط حمله به استحکامات پدافندی نیروهای بعثی در شهر فاو خود را به ساحل غربی آن رساندند.عملیات آبی - خاکی والفجر ۸ ساعت ۱۰ همان شب، با رمز مقدس یا فاطمه الزهرا (س) آغاز شد و غواصان با حمله به خط پدافندی مستحکم دشمن دشمن راه را برای عبور نیروها باز کردند. در اولین ساعات حملۀ شبانه، رزمندگان ایرانی تا جادۀ البحار-بصره و فاو-ام‌القصر پیش رفتند و شمار زیادی از نیروهای ارتش صدام را به اسارت گرفتند و آن‌ها را با قایق به ساحل شرقی اروند منتقل کردند. صدها اسیر عراقی کنار اسکلۀ اروند جمع شده‌ بودند و رزمندگان آن‌ها را آمادۀ انتقال به پشت جبهه می‌کردند. بسیجی جوانی میان اسرای نظامی دشمن رفت و آمد می کرد و باتوجه به آشنایی مختصری که با زبان عربی داشت سعی می کرد با آن‌ها صحبت کند.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

قیمت:
۵,۵۰۰
تومان