دانلود و خرید کتاب هابیت جی. آر. آر. تالکین ترجمه طاهره شکوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هابیت اثر جی. آر. آر. تالکین

کتاب هابیت

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب هابیت

کتاب هابیت نوشتۀ جی. آر. آر. تالکین و ترجمۀ طاهره شکوری است که انتشارات نگاه آشنا آن را منتشر کرده است. کتاب هابیت، رمانی هیجان‌انگیز و فوق‌العاده محبوب نوشتۀ جی. آر. آر. تالکین است که در سال ۱۹۳۷ به چاپ رسید و تا‌کنون نسخه‌های بسیاری از آن در سراسر دنیا به فروش رسیده است.

درباره کتاب هابیت

بیلبو بگینز، هابیتی است که زندگی راحت و بی‌چالشی را سپری می‌کند و به‌ندرت از محل زندگی‌اش دور می‌شود. اما زمانی که جادوگری به نام گاندولف و کوتوله‌های همراه او به در خانه‌اش می‌آیند تا بیلبو را برای رفتن به سفری ماجراجویانه راضی کنند، زندگی راحت و بی‌دغدغهٔ این هابیت به حاشیه رانده می‌شود. گاندولف و همراهانش قصد دارند تا گنج بزرگی را به‌دست آورند که اژدهایی بزرگ و بسیار خطرناک از آن محافظت می‌کند. بیلبو با اکراه با آن‌ها همراه می‌شود، او هیچ نمی‌داند که در این سفر با حلقه‌ای جادویی و موجودی ترسناک به نام گالوم مواجه خواهد شد. هابیت‌ها شخصیت‌هایی شوخ، گاهی سربه‌هوا و علاقه‌مند به طلا و ثروت هستند. آن‌ها که از سرزمین خودشان بیرون شده‌اند در میان بقیهٔ مردم به معدن‌کاری و ریخته‌گری مشغول هستند. گفته شده جان تالکین برای خلق شخصیت‌های دورف‌ها از تاریخ مردم یهود الهام گرفته است. بیلبو بگینز طی این سفر سخت و طاقت‌فرسا در غاری حلقهٔ گران‌بهایی را به‌دست می‌آورد که داستان کتاب «ارباب حلقه‌ها» ادامۀ این حلقه است. در همین راستا اورک‌ها که گروهی دیگر از شخصیت‌های داستان هابیت هستند نیز به سمت «تنها کوه» یا «کوه تنها» می‌آیند تا بتوانند بر همهٔ موجودات از جمله الف‌ها و انسان‌ها نظارت کنند.

خواندن کتاب هابیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب یکی از بهترین رمان‌های تخیلی است که تا‌کنون خلق شده و مطالعهٔ آن به کسانی که به این ژانر از رمان علاقه دارند، پیشنهاد می‌شود.

درباره جی آر آر تالکین

جی آر آر تالکین با نام کامل «جان رونالد روئل تالکین» (John Ronald Reuel Tolkien) ‌در ۳ ژانویهٔ ۱۸۹۲ در بلوم‌فونتین به دنیا آمد و در ۲ سپتامبر ۱۹۷۳ در آفریقای جنوبی درگذشت. او نویسنده، شاعر، زبان‌شناس و استاد دانشگاهی بریتانیایی بود که برای آثار خیال‌پردازانه و حماسی‌اش شناخته می‌شود. از معروف‌ترین کتاب‌های او می‌توان به «هابیت»، «ارباب حلقه‌ها» و «سیلماریلیون» اشاره کرد. او از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۵۹، استاد زبان‌شناسی تاریخی در دانشگاه آکسفورد بود. این مدرس و نویسنده، علاوه‌بر کتاب‌های یادشده، آثار داستانیِ دیگری به نام‌های «ماجراهای تام بامبادیل»، «راه پیوسته تا آن سو می‌رود»، «فرزندان هورین» را که عمدتاً پس از مرگش منتشر شدند، نوشته است. این کتاب‌ها درمورد موضوع‌هایی است که آن‌ها را رشته ‌افسانه (Legendarium) می‌نامند و در اصل اسطوره‌شناسی خیالی برای گذشتهٔ دور زمین است. تالکین علاقهٔ فراوانی به ساختن زبان‌های علمی یا فراساخته داشت. او شاید تنها کسی باشد که ۱۵ زبان ساخته‌ است. 

بخشی از کتاب هابیت

«هابیتی داخل یک حفره در دل تپه‌ای زندگی می‌کرد، البته نه از آن حفره‌های نمور و کثیف و ناجوری که پر از کِرم بوی کثافت‌اند یا حفره‌های خالی و خشک پر از شنی که داخلشان چیزی برای خوردن پیدا نمی‌شود و اثاثی برای نشستن وجود ندارد. این حفره مال یک هابیت بود، بنابراین رفاه و آسایش در آن موج می‌زد.

در ورودی خانۀ هابیت کاملاً گرد و شبیه دریچۀ کشتی بود، درست وسط این در سبز هم یک دستگیرۀ برنجی زرد و براق به چشم می‌خورد. در به یک راهروی لوله‌ای شکل مانند تونل باز می‌شد؛ تونلی آرامش‌بخش و عاری از دود که کفَش پوشیده از کاشی و فرش بود و دیوارهایش را دیوارپوش‌ها آراسته بودند...»

معرفی نویسنده
عکس جی. آر. آر. تالکین
جی. آر. آر. تالکین

جی آر آر تالکین نویسنده‌، شاعر، لغت‌شناس و پژوهشگر انگلیسی است. تالکین خالق مجموعه‌ای از مهم‌ترین رمان‌های فانتزی قرن بیستم، «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» است. آثار فانتزی او نقشی اساسی در اقبال به خواندن و نوشتن در این ژانر ادبی داشت. تالکین در جنگ جهانی اول حضور داشت و با درجه ستوان دوم به ارتش بریتانیا خدمت کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان