دانلود و خرید کتاب قصه های شیرین ایام بچگی میربابا میررحیم ترجمه سپیده افشین خان بلوکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قصه های شیرین ایام بچگی اثر میربابا میررحیم

کتاب قصه های شیرین ایام بچگی

معرفی کتاب قصه های شیرین ایام بچگی

کتاب الکترونیکی «قصه های شیرین ایام بچگی» نوشتهٔ میربابا میررحیم با برگردان سپیده افشین خان بلوکی در انتشارات آوای کلار چاپ شده است. این کتاب جلد اول خاطرات نویسنده است که دوران کودکی او را دربر دارد. میربابا میررحیم اصالتاً اهل تاجیکستان و ساکن ایران است.

درباره کتاب قصه های شیرین ایام بچگی

میربابا میررحیم از نویسندگان به‌نام تاجیکستان و مؤلف بـیش از ۲۰۰ مقالـۀ علمـی در نشریه‌های گوناگون، مترجم کتاب‌های مختلف در زمینۀ موسیقی، پزشـکی و معماری از زبان روسی بـه فارسـی، مستندسـاز، مؤسـس اولـین برنامه‌های برگزاری جشن نوروز در سطح دولتی در تاجیکسـتان، یکـی از بنیان‌گذاران سازمان رستاخیز و نشریۀ آن به همین نام و ... است. او در سال‌های ۱۹۸۹ـ۱۹۸۰ در آکادمی علمی جمهوری تاجیکستان مشغول به کار بود و نیز سمت‌های دولتـی مختلفـی از جملـه جانشـینی رئـیس در نخستین انجمن بنیاد زبان پارسی ماوراءالنهر و ریاست سازمان صداوسیمای جمهوری تاجیکستان را بر عهده داشت. میر بابا میر رحیم در سـال ۱۹۸۷ در مسکو، از رسالۀ دکترای خود در رشتۀ فلسفه دفاع کرد و از اواخـر دهۀ نود میلادی در ایران ساکن شده‌ است.

در این کتاب دوران کودکی و نوجـوانی نویسنده در محدودهٔ زمانی دهۀ ۶۰ میلادی تـا ابتـدای دهـۀ هفتـاد به زبان خود و با چاشنی طنز روایت می‌شود. علاوه‌بر این میررحیم با آوردن نقل‌قول از پدر و پدربزرگش به بیان رویدادهای مهم تاریخی و سیاسی گذشـته نیز پرداخته‌ است. خواننده با مطالعهٔ این اثر با سنت‌ها، آداب‌ورسوم، معماری، خلق‌وخوی مردم، چگونگی برگزاری جشن‌ها و مناسبت‌ها، مسابقات ورزشی و بازی‌های کودکان، مسائل دینی مذهبی و در مجموع فرهنـگ مردم تاجیکستان آشنا می‌شود و اشتراکات فرهنگی بی‌شمار بـین مردم ایران و تاجیکستان را درمی‌یابد.

کتاب قصه های شیرین ایام بچگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دوستداران مطالعهٔ زندگی‌نامه و خاطرات پیشنهاد می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۹۴ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۹۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان