دانلود و خرید کتاب جادوی نظم در زندگی ژولیا وینیالی ترجمه نازآفرین مصوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جادوی نظم در زندگی اثر ژولیا وینیالی

کتاب جادوی نظم در زندگی

انتشارات:انتشارات شبنا
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جادوی نظم در زندگی

کتاب جادوی نظم در زندگی نوشتهٔ ژولیا وینیالی و ترجمهٔ نازآفرین مصوری است. انتشارات شبنا این کتاب را منتشر کرده است. این کتاب به خوانندهٔ خود یاد می‌دهد که چطور می‌توان در زندگی زمان، پول و لحظاتی ارزشمند را خریداری کرد؟

درباره کتاب جادوی نظم در زندگی

ژولیا وینیالی در کتاب جادوی نظم در زندگی به مخاطب نشان می‌دهد که  چگونه می‌توان در زندگی زمان، پول و لحظات ارزشمند را خریداری کرد؟ نویسنده این کتاب را در ۲۴ بخش نگاشته و در آن تمام نکات و ترفندهایی خود را برای منظم ماندن با خواننده به اشتراک گذاشته است. او بیان کرده است که همراه با کلید یک وعدۀ طلایی (آزادی، خوشبختی و آرامش) از آن شماست. او معتقد است که زندگی خیلی کوتاه‌تر از آن است که بخواهیم کمتر از یک ثانیه از آن را برای دنبال کردن عقربه‌های ساعت، پرسه زدن در راهروهای سوپرمارکتی شلوغ، غرق شدن در صدها ایمیل خوانده‌نشده یا سروکله زدن با افراد سمی از دست بدهیم. آن هم به جای سود و لذت بردن و دوست داشتن زندگی.

خواندن کتاب جادوی نظم در زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران آثار موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جادوی نظم در زندگی

«از این جای کار به بعد تنها کوه وسایلی که بر اساس نوع و دسته‌ای که دارند روی هم تلنبار شده‌اند و می‌خواهیم آن‌ها را نگه داریم، می‌ماند. حالا باید برای هر چیزی جای مشخصی تعیین کرد. این کار چیزی جز همان مرحلۀ قراردهی در جای مناسب نیست. یعنی باید وسیلۀ مورد استفاده را در محلی که به آن اختصاص داده‌ایم، قرار دهیم.

برای این مرحلۀ آخر نیز روش‌های گوناگونی وجود دارد:

- اتاق به اتاق: وسیلۀ مورد نظر را دوباره در اتاقی می‌گذاریم که آن را از آنجا بیرون آورده‌ایم. برای مثال تابه‌ها را در آشپزخانه، وسایل آرایشی بهداشتی را در حمام، فیش‌های حقوقی را در دفتر کار و ... می‌گذاریم.

- بر اساس میزان استفاده: وسیلۀ مورد نظر را در جایی که به آن نیاز داریم و نه حتماً در کنار وسیله‌های هم‌نوعش، می‌گذاریم. برای مثال کلیدهای در ورودی را در جاکلیدی نزدیک ورودی می‌گذاریم نه در جاکلیدی دفترکار کنار بقیۀ کلیدها. یا دستمال کاغذی‌ها را در دست‌شویی می‌گذاریم نه در اتاق رخت‌شویی. یا لیوان‌های چای‌خوری را در پذیرایی می‌گذاریم نه در آشپزخانه کنار لیوان‌های شربت‌خوری.

- بر اساس نوع وسیله: ژاکت‌های سیاه با ژاکت‌های سیاه، محصولات پاک‌کننده با محصولات پاک‌کننده، لیوان‌ها با لیوان‌ها.

- یا هم‌زمان روشی را که خودتان دارید دنبال کنید: برای مثال من برخی از دستورات را نادیده می‌گیرم. من دو کمد دارو در خانه دارم. یکی در آشپزخانه دارم برای درمان‌های سرپایی و آسیب‌ها و جراحات جزئی روزمره. و دیگری را در حمام گذاشته‌ام. من ملافه‌های تختخواب را در اتاق خواب مربوط به خودشان نگه می‌دارم. کفش‌های فصل جاری جلوی در ورودی هستند و کفش‌های دیگر فصول را در جعبه‌ای زیر تختم می‌گذارم.

نکتۀ مهم این است که فضای نگه‌داری‌ای که انتخاب کرده‌اید متناسب با مکان و سبک زندگی شما باشد و در وقت شما صرفه‌جویی کند.

تداوم بخشیدن

حالا که در چالش گجق موفق بوده‌اید، تنها کاری که باقی می‌ماند این است که این روش جدید نظم‌دهی زندگی را همیشگی کنید. چگونه؟ بسیار ساده است. شما سخت‌ترین قسمت کار را انجام داده‌اید. فقط کمی از وقتتان را می‌گیرد. شخصاً روزی یک ساعت را صرف تمیزکاری می‌کنم که به عبارتی می‌شود هفت ساعت در هفته. بعضی‌ها حتماً با خود می‌گویند: «هفت ساعت! خیلیه!» اما بیایید قبول کنیم که از ۱۶۸ ساعت هفته، هفت ساعت آن‌قدرها زیاد نیست.

ترفند مناسب برای اینکه خسته نشوید این است که وسیله را بعد از استفاده به حال خود رها نکنید یا تمیزکاری‌ها را به تعویق نیندازید. شما از وسیله‌ای استفاده می‌کنید و بعد سر جایش می‌گذارید بدون اینکه حتی به این فکر کنید که این وسیله به درد خورده است یا نه. زیرا اکنون که فضای خانه‌تان مرتب شده است، این وسیله جای خاص خودش را دارد. برای مثال وقتی لباس‌های کثیف را در سبد لباس‌شویی بیندازید و عصر همان روز لباس‌های تمیز را به محض درآوردن سر جای خود قرار دهید ـحتی اگر دیر شده باشد یا تنبلی کرده باشیدـــ از شما زمان و اعصاب کمتری می‌گیرد تا اینکه بخواهید به یک کوه لباس کثیف صبح جمعه رسیدگی کنید. این موضوع همین‌طور برای جواب دادن به ایمیل‌ها و پیام‌های کل هفته نیز صدق می‌کند. چون صبح جمعه کارهای خیلی بهتری برای انجام دادن داریم. مانند رفتن به کافه برای صرف یک فنجان قهوه، بازی با فرزندانمان، مطالعه، انجام یوگا یا همین که فقط استراحت کنیم! مگر نه؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

حجم

۱۳۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان