دانلود و خرید کتاب من روی دستم می ایستم! علی خدایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب من روی دستم می ایستم! اثر علی خدایی

کتاب من روی دستم می ایستم!

معرفی کتاب من روی دستم می ایستم!

کتاب من روی دستم می‌ایستم! نوشتۀ علی خدایی در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است. این کتاب، مصور و بدون متن است و روایت را از طریق تصاویر شرح می‌دهد. کتاب مناسب برای گروه سنی بالای ۴ سال است.

درباره کتاب من روی دستم می ایستم!

کتاب من روی دستم می ایستم!، تصویری و بدون کلمه است که طراحی و تصویرگری آن را علی خدایی انجام داده است. طراحی این کتاب از داستان فیل در تاریکی مثنوی معنوی الهام گرفته و طراحی شده است. داستان فیل در تاریکی یکی از اشعار مشهور داستانی مولانا و از حکایت‌های کهن است که در دفتر سوم مثنوی آمده است. داستان فیلی که در خانۀ تاریکی قرار داده شده بود و مردم هم که تا آن زمان فیل ندیده بودند برای دیدنش به خانۀ تاریک می‌رفتند. هرکدام به هر قسمت از فیل که دست می‌زد تصور خود را از ماهیت آن شرح می‌داد که با آن یکی متفاوت بود. مثلاً اگر بر خرطومش دست می‌کشید، فیل را شکل یک لوله تصور می‌کرد. این داستان دربارۀ نقص ادراک حسی است. با الهام از این داستان، کتاب من روی دستم می‌ایستم! سعی دارد روایت خود را از طریق تصاویر شرح و بسط دهد.

مهم‌ترین کارکرد کتاب‌های تصویری بدون کلمه این است که می‌توانند جنبۀ مهمی از هنرهای تصویری تجسمی را به نمایش بگذارند و بینندۀ آن‌ها، با نشانه‌های دیداری ساده و پیچیده‌ای روبه‌رو می‌شود که سعی می‌کند معنای آن‌ها را کشف کند و به یک‌ روایت و داستان برسد. کتاب‌های تصویری بدون کلمه، تنها در تعامل با مخاطب معنا پیدا می‌کنند و کارکرد آن‌ها به مخاطب وابسته است؛ بنابراین می‌توان این‌ کتاب‌ها را مشارکتی و تعاملی نامید.

در گذشته تصور می‌شد کتاب‌های بدون متن مخصوص خردسالانی است که نمی‌توانند بخوانند، در حالی که این کتاب‌ها به اندازۀ کتاب‌های متن‌دار بااهمیت هستند و ویژگی‌های خاص خود را دارند. مخاطبان این کتاب‌ها اطلاعات تصویری را دقیق‌تر نگاه کرده و هم‌زمان فکر می‌کنند تا بتوانند آن‌ها را تفسیر کنند.

کتاب‌های تصویری بدون کلمه، از مخاطبان می‌خواهند که در کامل کردن کتاب سهیم باشند و نویسندۀ کتاب شوند. این برای کودک می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. این کتاب‌ها شرایطی را فراهم می‌کنند که مخاطب به‌تنهایی داستان را هدایت کند و درک خود را از آن‌ها به‌ وجود آورند. مخاطبان و بینندگان بدون آنکه به نویسنده تکیه کنند و با توجه به پیش‌زمینۀ تجربیاتشان داستان خودشان را شکل می‌دهند. چنین کتاب‌ها این امکان را فراهم می‌کنند که بتوان کتاب را در چندین سطح و دیدگاه تفسیر کرد.

این کتاب‌ها به بیننده فشار وارد نمی‌کنند و حتی برعکس، به او احساس آزادی، خلاقیت می‌دهند. درواقع کتاب‌های تصویری موقعیتی را فراهم می‌آورند که در آن امکان افزایش خلاقیت، تخیل و گسترش دایرۀ واژگان فراهم می‌شود و می‌توانند تبدیل به ابزارهایی برای داستان‌نویسی بر مبنای تصاویر شوند.

کتاب من روی دستم می‌ایستم! داستان موشی است که به‌دنبال پروانه‌ای می‌رود و به‌طور اتفاقی وارد یک غار می‌شود. او در جست‌وجوی راه خروجی از غار، روزنه‌ای می‌بیند که از آن نور به داخل غار می‌تابد؛ اما وقتی به‌سمت روزنه می‌رود، از داخل روزنه بخشی از بدن حیوانی را در بیرون غار می‌بیند و شروع به فکر می‌کند که این ممکن است چه جانوری باشد که بیرون از غار در انتظار او نشسته است. موش داستان، در این مسیر به کشف‌هایی می‌رسد.

خواندن کتاب من روی دستم می ایستم! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به کودکان کنجکاو، خلاق و علاقه‌مند به ماجراجویی پیشنهاد می‌کنیم با راهنمایی والدین یا مربی خود آن را ببیند تا بتواند فهم و تفسیر خود از تصاویر را روایت کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

حجم

۶٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

قیمت:
۶,۸۰۰
تومان