دانلود و خرید کتاب لالو یوسف قوجق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب لالو

کتاب «لالو» نوشتۀ یوسف قوجق است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را منتشر کرده است. لالو داستان پسری ترکمن را روایت می‌کند که نمی‌تواند حرف بزند. 

درباره کتاب لالو

لالو دربارۀ زندگی یک پسر نوجوان ترکمن است که نمی‌تواند صحبت کند به همین دلیل از کودکی به‌جای اسم واقعی‌اش همه او را لالو صدا می‌زنند. لالو از همان آغاز تولد زندگی پرفراز و نشیبی داشته است، مادرش هنگام زایمان می‌میرد، پدرش هم وقتی که او خیلی کوچک بوده در اثر سانحه‌ای جانش را از دست می‌دهد، از آن بدتر و سخت‌تر این است که اهالی روستا مردمی خرافاتی هستند و به پیروی از پیرزنی به نام چچو، این پسر را نحس و شوم می‌دانند و از او دوری می کنند. مادربزرگش عجب دایزا او را بزرگ می‌کند. تا اینکه یک روز لالو با عاشیق آیدین، و ساز او آشنا می‌شود. پیرمرد نوازنده و هنرمندی که به دلیل خرافات از روستا رانده شده است. لالو که تا آن زمان شیفتۀ صداهای طبیعت بود، حالا عاشق صدای کمانچۀ عاشق آیدین می‌شود و از او ساززدن را یاد می‌گیرد.

لالو با داستان به‌دنیاآمدن لالو شخصیت‌محوری داستان آغاز می‌شود. بخش اول داستان به توصیف تولد و او و خرافاتی که مردم روستای کلو درگیر آن هستند اختصاص پیدا می‌کند. خرافات و جادوجنبل نقش پررنگی در زندگی مردم دارد. آن‌ها همچنین به زنی به نام چچو که با سحر و جادو زندگی‌اش را می‌گذراند اعتقاد دارند و هر اتفاق ناگواری که می‌افتد دست‌به‌دامن او می‌شوند. شخصیت لالو و اتفاقات مربوط به او به‌تدریج وارد داستان می‌شود.

خواندن کتاب لالو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب لالو

«بوی اسپند و کندر از خانۀ بایرام می‌آمد. خانۀ بایرام تقریباً اول آبادی بود و خانه‌های دیگر کلو بالاتر به‌ردیف کنار هم رج بسته بودند. هوا که روشن شد، بایرام از خانه بیرون آمد. پیراهنی یقه‌خرگوشی و بلند به تن داشت. دهن‌دره‌ای کرد. دست چپش به کار بود. آنچه را که توی کیسه بود و زیربغل داشت، سفت گرفته بود. دست راستش را از هم باز کرد و با مشت، زد به تخت سینه‌اش. هوای تازه را که تو داد، حالش کمی جا آمد و کمی از لرز پلک‌هایش کم شد. تا راه افتاد، پنجرۀ خانۀ روبه‌رویی باز شد و سولگون سرش را بیرون آورد. پرسید: چرکز می‌گفت دیشب نبات خیلی دردکشیده. بایرام گفت: ها، بله. سولگون پرسید: حالش چه‌طوره؟ بهتر نشده؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۰۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۵۰۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۱۹,۲۰۰
تومان