دانلود و خرید کتاب کیمچی و کالاماری رز کنت ترجمه منصوره خمکده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کیمچی و کالاماری اثر رز کنت

کتاب کیمچی و کالاماری

نویسنده:رز کنت
ویراستار:سمیه شکرزاده
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کیمچی و کالاماری

کتاب کیمچی و کالاماری نوشتۀ رز کنت با ترجمۀ منصوره خمکده و ویرایش سمیه شکرزاده در انتشارات نگاه آشنا به چاپ رسیده است. این کتاب، رمانی کره‌ای است و در دسته‌بندی‌ داستان‌های نوجوانان قرار دارد. پسری به نام جوزف کالدرارو بعد از تکلیفی که معلم مطالعات اجتماعی در کلاس از آن‌ها می‌خواهد باید به‌دنبال هویت و گذشته‌اش از آمریکا به کره بازگردد و مقاله‌ای دربارۀ اجداد و نیاکانش بنویسد.

درباره کتاب کیمچی و کالاماری

 کتاب کیمچی و کالاماری، رمانی است که شخصیت اصلی و راوی آن پسری به نام جوزف کالدرارو است. او فردی مثبت‌نگر است و در کلاس هشتم درس می‌خواند. اغلب اوقات نیمۀ پر لیوان را می‎بیند. همیشه کتاب‌های کمیک می‌خواند و خودش می‌گوید با خواندن آن‌ها باید باید می‌دانست که اتفاقات پلید درست زمانی که انتظارشان را ندارد رخ می‌دهند و ویرانی برجا می‌گذارند. در این خصوص اتفاق پلید، زنگ دوم برایش رخ داد، وقتی که سر کلاس مطالعات اجتماعی نشسته بود.

در کتاب کیمچی و کالاماری می‌خوانیم که این نوجوان ۱۴ساله‌ توسط یک زوج ایتالیایی به فرزندی پذیرفته‌ می‌شود. این پسر تاکنون نه تنها با کشور زادگاهش یعنی کره آشنا نشده‌ بود بلکه حتی خیلی هم از گذشتۀ خود چیزی نمی‌دانست. او نمی‌داند پدر و مادرش که هستند و بعد از یک تکلیف کلاسی است که شروع می‌کند هویت خودش را زیر سؤال ببرد. معلم مطالعات اجتماعی  مقاله‌ای با موضوع  میراث فرهنگی و نیاکان برای شاگردانش تعیین می‌کند. جوزف تلاش می‌کند پاسخ‌هایی در مورد میراث و اجداد خود بیابد. اینکه آیا او یک کره‌ای واقعی است؟ او ایتالیایی است؟ اصلاً برای او فرقی می‌کند که باشد؟ تنها چیزی که او در مورد والدین خود می‌داند این است که او را را از کشور کره سوار هواپیما کردند و پس از چند ساعت در نیوجرسی فرود آمدند. پدر و مادری که جوزف را به فرزندی قبول کرده‌اند او را دور از سنت‌های کره‌ای و در یک جو ایتالیایی تربیت کرده‌اند.

حالا جوزف کالدرارو چگونه می‌تواند دربارۀ خانواده‌ای بنویسد که هرگز نمی‌شناخته است؟ او در عین حال باید دردسرهای دیگر مدرسه را هم مدیریت کند. اگرچه کشف او دربارۀ خودش، راه زندگی‌اش را برای همیشه تغییر می‌دهد.

کیمچی و کالاماری کتابی دربارۀ چالش‌های پیش روی یک نوجوان ایتالیایی-آمریکایی- کره‌ای است که تلاش می‌کند هویت فرهنگی خود را بفهمد و با آن هماهنگ شود. موضوع کتاب بر تجربۀ مهاجران و هویت متمرکز است. جوزف کره‌ای است، پدر و مادرخوانده‌اش ایتالیایی هستند و در آمریکا زندگی می‌کند. او عاشق غذاهای ایتالیایی و بیسبال است؛ اما در مورد میراث کره‌ای خود چیزی نمی‌داند. انتخاب موضوع در کلاس مطالعات اجتماعی او را برمی‌انگیزاند تا در مورد ریشه‌های خود بداند و آن را کشف کند. جوزف برای آشتی برقرار کردن میان هویت ایتالیایی، آمریکایی و کره‌ای تلاش می‌کند؛ اما می‌بیند اغلب نمی‌تواند با هیچ‌کدام سازگار باشد. موضوع مهم دیگر رمان کیمچی و کالاماری تأثیر خانواده و دوستی بر هویت شخصی است. خانوادۀ فعلی جوزف دوست‌داشتنی و حامی هستند؛ اما او این احساس را دارد که ارتباطش با میراث فرهنگی‌اش قطع شده است. جوزف از طریق دوستی با دیگر فرزندخواندگان و آمریکایی‌های اصالتاً کره‌ای یاد می‌گیرد که میراث کره‌ای خود را در آغوش بگیرد و قدردان تجربیات منحصربه‌فردی باشد که با حضور در دو فرهنگ به دست می‌آیند. زبان داستان صمیمی و طنزگونه است و چالش‌های دورۀ نوجوانی را بازتاب می‌دهد. خانواده، دوستی و هویت فرهنگی از جمله مضامین این کتاب هستند.

خواندن کتاب کیمچی و کالاماری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به نوجوانان دوستدار رمان‌ پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۲۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۷۲۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان