دانلود و خرید کتاب قصه دیگچه و ملاقه میشائیل انده ترجمه سیامک گلشیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قصه دیگچه و ملاقه اثر میشائیل انده

کتاب قصه دیگچه و ملاقه

معرفی کتاب قصه دیگچه و ملاقه

کتاب قصه دیگچه و ملاقه نوشتۀ میشائیل انده با ترجمۀ سیامک گلشیری در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است. این داستان فانتزی و مصور مناسب برای کودکان بالای ۹ سال است. کتاب تصویرهای جذاب دارد که تصویرگر آن‌ها کریستف رودلر است و داستان را برای کودکان جذاب‌تر می‌کند. داستان دربارۀ پری‌های شرور است؛ اما ظاهراً این بار قرار نیست همه‌چیز آن‌طور که آن‌ها می‌خواهند پیش برود.

درباره کتاب قصه دیگچه و ملاقه

کتاب قصه دیگچه و ملاقه داستانی دربارۀ پریان شرور است. روزی روزگاری دو پادشاه یکی در سمت چپ و دیگری در سمت راست کوهی بلند فرمانروایی می‌کردند. پادشاه دست راستی کاموفل نام داشت و پادشاه دست چپی پانتوفل. هرکدام یک ملکه داشتند که در ادارۀ امور به آن‌ها کمک می‌کردند تا اینکه هر دو ملکه در یک زمان صاحب بچه می‌شوند: شاهزاده‌خانم پرالین و شاهزاده زافیان. به مناسبت تولد فرزندانشان که تازه به دنیا آمده بودند هر یک میهمانی باشکوهی ترتیب می‌دهند و بستگانشان را برای شرکت در جشن تعمید آن‌ها دعوت می‌کنند. هر دو پادشاه نسبت فامیلی خیلی دوری نیز با یکدیگر داشتند و یک فامیل هم در میان این بستگی دور مشترک بود.

 این فرد که زرپنتینه نام دارد در نهان یک پری شرور است. او از فهرست مهمانی هر دو پادشاه جا می‌ماند و به‌همین دلیل بسیار عصبانی می‌شود. او که به‌دنبال انتقام گرفتن است تصمیم می‌گیرد از طریق هدیه‌هایی که به هر دو میزبان می‌دهد این موضوع را جبران کند. این موضوع، از آن دست افسانه‌هایی است که همه‌جا اتفاق افتاده‌اند. این آغاز ماجرایی است که به نظر می‌رسد هیچ وقت هم تمام‌شدنی نیست.

مراسم برگزار می‌شود و همه خوشحال هستند تا اینکه زرپنتینه وارد هر دو مهمانی می‌شود. او هدیه‌های غیرمعمول را با خود آورده است. به پادشاه دست راستی یک دیگچۀ چینی و پادشاه دست چپی یک ملاقۀ چینی داد و گفت که اگر با ملاقۀ مخصوص، دیگچۀ مخصوص را به هم بزنند و بالعکس، لذیذترین و تمام‌نشدنی‌ترین سوپ دنیا نصیب آن‌ها می‌شود. به هرکدام گفت که باید دنبال دیگچه و ملاقه‌اش بگردند.

 هر دو پادشاه به خاطر داشتن دیگچه و ملاقه به مصایبی دچار می‌شوند؛ اما سرانجام فرزندان آن دو به همۀ بدبختی‌های آن‌ها پایان می‌دهند و با یک راه‌حل آسان مشکل را حل می‌کنند. این موضوع خوب است که همیشه همه‌چیز آن‌طور که پری‌های شیطان تصور می‌کنند پیش نمی‌رود. ماجرایی که از خواندن آن حتماً لذت خواهید برد.

خواندن کتاب قصه دیگچه و ملاقه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های کودکان و داستان‌های فانتزی پیشنهاد می‌کنیم.

معرفی نویسنده
عکس میشائیل انده
میشائیل انده

میشائیل انده (میکائیل انده) نویسنده‌ معروف و مشهور آلمانی است. او در ۱۲ نوامبر ۱۹۲۹ در گارمیش آلمان متولد و در ۲۸ اوت ۱۹۹۵، در سن ۶۶ سالگی درگذشت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

قیمت:
۱۱,۶۰۰
تومان