دانلود و خرید کتاب اضطراب تحصیلی جواد میرزایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اضطراب تحصیلی اثر جواد میرزایی

کتاب اضطراب تحصیلی

معرفی کتاب اضطراب تحصیلی

کتاب اضطراب تحصیلی به قلم جواد میرزایی را انتشارات رشد فرهنگ منتشر کرده است. این کتاب به توضیح و تبیین اضطراب امتحان و معرفی راه‌های مقابله با آن می‌پردازد.

درباره کتاب اضطراب تحصیلی

یکی از هیجانات رایج و معمول انسانی، اضطراب است. احساسی توأم با نگرانی و تردید که گاه می‌تواند به عاملی فلج‌کننده تبدیل شود. اضطراب امتحان در دوران تحصیل، یکی از رایج‌ترین انواع اضطراب است که می‌تواند در مواردی پیش‌برنده و محرکی برای تلاش و برنامه‌ریزی بیشتر باشد. اما گاه ممکن است عملکرد دانش‌آموز و دانشجو را تحت‌الشعاع قرار داده و سبب افت بهره‌وری گردد. به همین دلیل نیاز است تا راهنمایی جامع در این مورد در اختیار معلمان و مدرسان قرار گیرد. کتاب اضطراب تحصیلی به‌قلم جواد میرزایی کوشیده به تعریف و تشریح ماهیت اضطراب، دسته‌بندی انواع آن و نیز ارائهٔ راهکارهایی برای غلبه و مدیریت بر آن بپردازد.

خواندن کتاب اضطراب تحصیلی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

معلمان و مربیان و مشاوران مدارس و نیز والدین دانش‌آموزان و کسانی که مباحث روان‌شناسی علاقه‌مندند، از مطالعهٔ این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب اضطراب تحصیلی

«اضطراب یک احساس هیجان‌آمیز عمومی و مبهم از دلواپسی است که با یک یا چند احساس جسمی (مانند تنگی نفس، تپش قلب، فشار خون بالا) و در صورت تدوام، با مشکلات روانی دیگر همراه می‌گردد. اختلال‌های اضطرابی نشانه‌های پیچیده و متفاوتی ازجمله تغییرات جسمانی و روانشناختی (مانند تغییر در الگوی خواب) دارند. اما هنوز علت‌های اصلی بروز نشانه‌های اختلال‌های اضطرابی ناشناخته است. اضطراب تحصیلی هم نوع خاصی از اضطراب است. هنگامی که به کاربرد روزافزون آزمون و امتحان و تأثیرات آن‌ها بر زندگی دانشجویان و دانش‌آموزان فکر می‌کنید، شگفت‌زده نمی‌شوید که موقعیت امتحان می‌تواند واکنش‌های اضطرابی را در بسیاری از دانشجویان ایجاد کند و گاهی آنان را به‌گونه‌ای پریشان و مضطرب می‌کند که نیاز به یاری جستن از متخصصان را ضروری می‌سازد. اضطراب امتحان به‌عنوان یک پدیدهٔ متداول و مهم آموزشی، رابطهٔ تنگاتنگی با عملکرد و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۰۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۴ صفحه

حجم

۵۰۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان