دانلود و خرید کتاب درمان اختلالات یادگیری علی نعمتی‌فرد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درمان اختلالات یادگیری اثر علی نعمتی‌فرد

کتاب درمان اختلالات یادگیری

معرفی کتاب درمان اختلالات یادگیری

کتاب الکترونیکی «درمان اختلالات یادگیری» نوشتهٔ علی نعمتی‌فرد در انتشارات پارس تاک چاپ شده است. اختلال خواندن، اختلال نوشتن، و اختلال ریاضی، که هر یک قبلاً یک اختلال مستقل و مجزا محسوب می‌شد، اکنون به عنوان یک مشخص کننده در اختلال یادگیری خاص گنجانده شده‌اند. مشخصه اختلال یادگیری در کودک یا نوجوان عدم پیشرفت تحصیلی در زمینهٔ خواندن، بیان نوشتاری یا ریاضیات در مقایسه با توانایی هوش کلی است. اختلالات یادگیری سبب می‌شوند که پیشرفت کودک کمتر از حد مورد انتظار بر اساس توان بالقوه و فرصت‌های آموزشی باشد. اختلالات یادگیری در حالی ۵ درصد کودکان سنین مدرسه را شامل می‌شود که اغلب سبب عدم موفقیت در تحصیل و برخی موارد منجر به دلسردی، عزت نفس پایین، سرخوردگی مزمن و روابط ضعیف با همسالان می‌گردد.

درباره کتاب درمان اختلالات یادگیری

تحقیق حاضر با موضوع اثربخشی آموزش خود نظارتی بر خود تنظیمی تحصیلی و کفایت اجتماعی دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری صورت گرفت، سوال اصلی تحقیق حاضر به این شرح است: آیا آموزش خود نظارتی بر خود تنظیمی تحصیلی و کفایت اجتماعی دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری تأثیر دارد؟ در راستای سوال اصلی تحقیق، فرضیهٔ اصلی تحقیق به این شرح مطرح می‌گردد که: آموزش خود نظارتی بر خود تنظیمی تحصیلی و کفایت اجتماعی دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری تأثیر دارد.

لازم به ذکر است که؛ روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی و طرح مورد استفاده در این پژوهش طرح پیش آزمون- پس آزمون دو گروه ۱۵ نفره از دانش آموزان با اختلال یادگیری مدارس استثنایی می‌باشد. طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه گواه از گروه آزمایش و گروه گواه تشکیل شده است. هر دو گروه دو بار مورد اندازه گیری قرار گرفتند. اولین اندازه گیری با اجرای یک پیش آزمون قبل از آموزش و دومین اندازه گیری پس از اتمام آموزش‌های مورد نیاز صورت گرفت و در سطح توصیفی، از آماره‌های توصیفی جهت بررسی متغیرهای پژوهش در نمونه استفاده شده است و در سطح استنباطی، متناسب با سطح سنجش داده‌ها و مفروضات آماری از آزمون تحلیل کواریانس تک متغیری، چندمتغیری و شاخص اندازه اثر جهت آزمون فرضیه‌ها استفاده شده است.

کتاب درمان اختلالات یادگیری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعهٔ این کتاب به معلمان و والدینی که کودکانشان با اختلال یادگیری دست به گریبان هستند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب درمان اختلالات یادگیری

تعاریف مختلفی از خود نظم دهی ارائه شده است. زیمرمن (۱۹۹۸) یادگیری خود نظم دهی را بر حسب افکار، احساسات و رفتارهای خود انگیخته توصیف می‌کند که افراد برای دستیابی به اهدافی که خود وضع کرده اند مورد استفاده قرار می‌دهند. زیمرمن (۲۰۰۲) بر آن است که "یادگیرنده خود نظم دهی مشارکت فعال در یادگیری خویش است؛ یعنی به لحاظ انگیزشی، فراشناختی و رفتاری در فرایند یادگیری خویش دخالت فعال دارد". باتوجه به بُعد انگیزشی، یادگیرنده خود نظم ده به توانایی خود اطمینان دارد، مستقل و کنجکاو است و به عبارتی دارای خودبسندگی و علاقه درونی بیشتری است. با توجه به فرایندهای شناختی، یادگیرنده خود نظم دهی در طول یادگیری و انجام تکلیف به برنامه ریزی، هدف گذاری، خود ارزیابی مشغول می‌شود. از نظر فرآیندهای رفتاری، فرد خود نظم ده برای بهینه سازی یادگیری به انتخاب، سازماندهی و ایجاد محیط‌های مناسب می‌پردازد (زیمرمن، ۲۰۰۲).

پیشرفت تحصیلی، افت تحصیلی و کسب موفقیت زندگی اجتماعی و بهبود عملکرد دانشجویان از مهمترین مسائلی هستندکه بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. دانشجویان در مرحله ای از زندگی قرار دارند که نه به خانواده وابسته هستند و نه به طور کامل وارد جامعه شده اند، آنان نه از طرف خانواده قابل نظارت و کنترل هستند ونه از طرف جامعه. مهمترین عواملی که می‌تواند سبب بهبود عملکرد دانشجویان در این برهه از زندگی گردد دو مولفه و ویژگی مهم روان شناختی خود تنظیمی و خود کارآمدی است. دارا بودن این دو مولفه به آنان اجازه می‌دهد تا مسائل و عملکردهای شان - را در محیطی که چندان نظارت، کنترل یا همکاری از سوی خانواده دریافت نمی کنند – به گونه ای مطلوب و مستقلانه تنظیم نموده و کار آمد باشند. خودکارآمدی دانشجویان از عوامل مختلفی تأثیر می‌پذیردکه از جمله آنها می‌توان به انگیزش‌های مختلف روانی مانند انگیزه پیشرفت/ تحصیلی اشاره نمود، گرایش به عملکرد و تعلل ورزی، فراشناخت، ویژگی‌های شخصیتی مانند اعتماد به نفس، فرسودگی تحصیلی، نقش والدین و اساتید و ... را نام برد (مقدم حسینی و طالبی، ۱۳۹۵).

اعتیاد و دانش‌آموزان ما
حامد اختیاری
از جنس تفکر
میثم رهبریان
ایدئولوژی سیاسی حماس
میکل اروینگ ینسن
راهنمای جامع داستان نویسی برای کودکان
فاطمه حکیما
شراب ارغوانی (ویژه آقایان)
نقی دهنوی
سرود مردگان
فرهاد کشوری
اخلاق الاهی؛ جلد هفدهم
مجتبی تهرانی
داستان‌ها چگونه نوشته می‌شوند؟
جرج ساندرز
آشنایی با کافکا
پل استراترن
پول به دست بیاور
سیندرز مک لئود
انگیزش تحصیلی
عصمت نجاتی گرایی
اتریش، پروس و برآمدن آلمان ۱۸۷۱-۱۸۰۶
جان برویلی
نگاه اسطوره
سریه جهان بین
روش های تحلیل اختلالات یادگیری ویژه کودکان پیش دبستانی و دبستان
پری دانشور
سیل و خشک‌سالی؛ دو روی یک سکه
رضا حق‌پرست
سیذارتا
هرمان هسه
مبانی روان شناختی اختلالات روانی - حرکتی و رویکردهای نوین درمانگری
غلامعلی افروز
مبانی سایکونوروایمونولوژی
احمدعلی نوربالا
آداب معاشرت
برایان تریسی
۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی (خلاصه کتاب)
اس. جی. اسکات
شیوه‌ی چوپان
کوین لمن
۱۰ جهش طلایی تا رتبه ۱۰۰
مهدی براتی
تکنیک خرج کردن پول با روش قانون ارتعاش
گروه نویسندگان وبسایت سوخت جت
بدن هرگز دروغ نمی‌گوید
آلیس میلر
یادگیری معکوس در دوره ابتدایی
جاناتان برگمن
تندخوانی
رایان جیمز
یادگیری یادگیری
باربارا اوکلی
هنر شفاف اندیشیدن (خلاصه کتاب)
رولف دوبلی
بازی‌های محلی ایران برای کودکان و نوجوانان
فاطمه بدرطالعی
هنر معلمی (۱۲۰ راهکار‌ مهم در تدریس و کلاس‌داری)
منصور متین
اردو، ماجرای من است (دفتر اول)
حامد تقدیری
نقشه دستیابی به هدف
برایان تریسی
حرمت نفس
فرهنگ هلاکویی
همه دروغ می‌ گویند
داوید وویتس
دنیا بر اساس استانداردهای ما پیش نمی رود! (پادکست)
احمد پدرام
چرا دانش آموزان مدرسه را دوست ندارند؟
دنیل ویلینگهم
بولت ژورنال
رایدر کارول
آدمی همان است که می خواند
رابرت دی‌یانی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان