دانلود و خرید کتاب زوج درمانی و خانواده درمانی رقیه ولی قیداری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زوج درمانی و خانواده درمانی اثر رقیه ولی قیداری

کتاب زوج درمانی و خانواده درمانی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب زوج درمانی و خانواده درمانی

کتاب زوج‌درمانی و خانواده درمانی نوشتۀ رقیه ولی قیداری است. این کتاب را انتشارات پادینا منتشر کرده است.

درباره کتاب زوج‌درمانی و خانواده درمانی

زوج‌درمانی شاخه‌ای از روان‌شناسی است که به نسبت سایر شاخه‌های این علم بیشترین رویکردها، روش‌ها، تکنیک‌ها و نظریه‌ها را شامل می‌شود. حدود یک‌چهارم ازدواج‌ها به جدایی منتهی می‌شود، اغلب زوج‌ها گمان می‌کنند با دیگران تفاوت دارند و عشق و علاقة آن‌ها به یکدیگر ابدی - ازلی و جاودانه است. اما متأسفانه در ازدواج عشق کافی نیست؛ زوج‌ها به تعامل برای حل مشکلات زندگی، ارتباط شفاف و کارآمد، تغییر افکار، پیش‌فرض‌ها و انتظارات غیرواقعی، و خلق الگوهای رفتاری سالم و پرورش عواطف نیاز دارند. زنان و مردان جوان اغلب بدون آگاهی، نهادی را تشکیل می‌دهند که به‌غیراز جنبه‌های عاطفی، عوامل مادی و اقتصادی، زمینه‌های فرهنگی، امور اجتماعی و تربیتی نیز در آن نقش دارند.

در جوامع امروزی بسیاری از مراجعات شایع به متخصصان بهداشت روانی مشکلات مربوط به ازدواج و روابط عاطفی است. زوج‌درمانی راهی است برای حل‌کردن مشکلات و کشمکش‌های زوج‌هایی که خود به‌تنهایی قادر به حل مشکلاتشان نیستند. فرایند زوج‌درمانی شامل زن و شوهر، و یک فرد آموزش‌دیده و متخصص در این زمینه است که در خصوص احساسات و افکارشان بحث می‌کنند. هدف در زوج‌درمانی کمک به زنان و مردان است تا همدیگر را بهتر درک کنند و اگر تصمیم دارند و یا می‌خواهند که تغییر کنند، به آنها کمک شود تا به خواسته و هدفشان برسند. درمانگر به زوج کمک می‌کند که زندگی مشترکشان را مورد بررسی قرار دهند و تصمیم بگیرند که چه تغییراتی لازم است. آنها سعی می‌کنند سوءتفاهم‌های دوجانبه، انتظارات غیرمعقول، و تصورات بیان‌نشده‌ای که باعث تداوم تعارض میان آن دو می‌شود را برطرف کنند.

خواندن کتاب زوج‌درمانی و خانواده درمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعۀ کتاب زوج‌درمانی و خانواده درمانی را به افرادی که در پی بهبود روابط بین اعضای خانوادۀ خود هستند و همچنین به دوستداران کتاب‌های روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب زوج‌درمانی و خانواده درمانی

«مفهوم تفاهم

تفاهم به معنای مقصود یکدیگر را فهمیدن و درک‌کردن مطلب همدیگر است. تفاهم در ازدواج به معنای فهم مشترک یا فهم نزدیک همسران نسبت به یک موضوع است. معمولاً وقتی از افراد سؤال می‌شود که برای ازدواج موفق چه مواردی مهم است، یکی از موارد مهمی که از طرف اکثر افراد بیان می‌شود، تفاهم است. متأسفانه در میان مردم، بیشتر تفاهم با توافق اشتباه گرفته می - شود. تفاهم یعنی فهم نزدیک به هم داشتن اما توافق یعنی تلاش برای رسیدن به یک فهم نزدیک به هم. افرادی که با هم تفاهم دارند به‌راحتی و سهولت با هم روزگار می‌گذرانند، اما آنها که با هم توافق کرده‌اند ممکن است در طول زمان به توافقات خود پایبند نباشند و از توافق خود عدول کنند. تفاهم یعنی من و تو بدون اینکه از قبل با هم توافق کرده باشیم، نظراتمان نزدیک به هم است. اما توافق یعنی من و تو لازم است انرژی مصرف کنیم و نظراتمان را به هم نزدیک کنیم. تفاهم بدون نیاز به‌صرف انرژی به دلایل مختلف از جمله پیشینة همانند، از قبل در همسران وجود دارد. دلیل اصلی اینکه ذکر می‌شود افرادی که تفاوت زیاد سنی، فرهنگی اجتماعی، تحصیلی و دینی دارند، برای ازدواج با یکدیگر مناسب نیستند، این است که این افراد تفاهم زیادی با هم نخواهند داشت. تفاوت‌های فرهنگی، قومی، نژادی، سنی، مذهبی، اجتماعی و تحصیلی باعث می‌شود که نگرش افراد به دنیا و موضوعات زندگی متفاوت باشد. وقتی که نگرش‌ها متفاوت باشد تفاهم با مشکل روبرو خواهد شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۸۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۶۸۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان