دانلود و خرید کتاب آوان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آوان اثر علی سلطانی

کتاب آوان

گردآورنده:علی سلطانی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آوان

کتاب آوان با گردآوری علی سلطانی در انتشارات ۳۶۰ درجه به چاپ رسیده است. این کتاب مجموعه‌ای از چند داستان کوتاه ایرانی است.

درباره کتاب آوان

کتاب آوان از تعدادی داستان کوتاه ایرانی تشکیل شده است. این داستان‌ها خروجی کارگاه داستان‌نویسی‌ای هستند که زیر نظر علی سلطانی برگزار شده است. داستان‌های این کتاب، توسط کم‌تجربه‌ها و نوقلم‌های عرصۀ داستان‌نویسی نوشته شده‌اند. آن‌ها در این داستان‌ها سعی کرده‌اند سبکی تازه ارائه کنند و با لحنی نو بنویسند. در واقع، این کتاب میدان تجربۀ خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها است.

قالب و ژانر کتاب آوان چنان‌که پیش‌تر آمد، داستان کوتاه است. داستان کوتاه گونه‌ای از ادبیات داستانی است که نسبت به رمان یا داستان بلند حجم بسیار کمتری دارد و نویسنده در آن، برشی از ماجرا و حوادث را می‌اورد یا اینکه تمام ماجرا را به‌طور خلاصه می‌نویسد. در نگارش داستان کوتاه ایجاز اهمیت بسیاری دارد و نویسنده کمتر به موضوعات غیرضروری می‌پردازد. داستان‌های کوتاه از نظر حجم و تعداد کلمات، معیار تعیین‌شده‌ای ندارند؛ اما می‌توان به داستانی که در کمترین تعداد کلمات، یک روایت ادبی را در خود جای داده است، داستان کوتاه گفت. داستان‌های کوتاه فارسی یا ایرانی از گذشته تا امروز مسیرهای متفاوتی را در محتوا، زبان و ساختار طی کرده‌اند. گاهی سراغ مسائل اجتماعی یا فرهنگی رفته‌اند و زمانی هم به درونیات شخصیت‌ها پرداخته‌اند. بی‌وزنی و دست‌های نارنجی از جمله داستان‌های کتاب آوان هستند.

خواندن کتاب آوان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران داستان‌های کوتاه ایرانی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آوان

«نفس را باید حبس کرد و هر دم را«باز دم»گرفت؛ روح را باید در آغوش گرفت و با «بی‌وزنی» گفت: «خودم بهت پرواز و یاد میدم» و بعد «اطلس»کلمات را نشان داد و قلم را به «دستان خدا» سپرد و نوشت؛ به اینکه کجاست و زمان چه وقت است توجه ای نکرد و مثل یک «پزشک با محبت» کلمات را تیمار کرد. باید نوشت حتی اگر در «هفتمین روز» از پاییز غم انگیز بود! سخت است، اما (قسم به قلم و آنچه که می نویسد) فقط کافیست «امید» داشت به«دست های نارنجی»، و «کلاف» کلمات را رها کرد و دل خوش بود حتی به «یک ارزن تلاش»و بلند گفت «اجازه حضور بده»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۶۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۱ صفحه

حجم

۹۶۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۱ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان