دانلود و خرید کتاب مدل های تصمیم گیری هوشمند زاگوشیا گووا ترجمه احمد سرداری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدل های تصمیم گیری هوشمند اثر زاگوشیا گووا

کتاب مدل های تصمیم گیری هوشمند

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مدل های تصمیم گیری هوشمند

کتاب مدل های تصمیم گیری هوشمند؛ فرایند تولید و خرده‌فروشی نوشتهٔ زاگوشیا گووا و ترجمهٔ احمد سرداری است و انتشارات نور علم آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مدل های تصمیم گیری هوشمند

سازمان‌های موفق در قرن ۲۱، ماهیتی رقابتی و جهانی داشته و در بازار پیشگام هستند. ایجاد مزیت‌های راهبردی نیازمند نوع جدیدی از سازمان است که قابلیت خلق دانش در تصمیم‌گیری هوشمندانه جهت حداکثر‌سازی موفقیت راهبردی را داراست. دانش تصمیم‌گیری در اکوسیستم جهانی به عنوان یک منابع حیاتی جهت بقا و موفقیت سازمان تلقی می‌شود. بنابراین، سازمان‌ها نیازمند ساز و کار‌های هوشمندانه در تصمیم‌گیری جهت بستر سازی خدمات و تولید هستند. لذا اکثر سازمان‌ها تاکنون فعالیت خود را بطور رسمی و نظام‌یافته در ماموریت خود قرار نمی‌دهند. جهان امروز، جهان تغییرات است. تغییر، تصمیم‌گیری را دشوار می‌سازد. به همان‌اندازه که تغییر برای سازمان‌ها ایجاد مشکل می‌کند، به همان‌اندازه هم فرصت‌هایی را برای سازمان‌ها به وجود می‌آورد. چگونگی برخورد با تغییر، ارتباط مستقیمی با چگونگی تصمیم‌گیری دارد. درواقع، افراد قبل از عمل کردن، تأمین دلیل می‌کنند. به همین علت است که شناخت فرایند تصمیم‌گیری در توجیه و پیش‌بینی رفتار انسان می‌تواند مفید واقع شود. 

در موقعیت‌های خاص، مردم به دنبال یک الگوی مطلوب هستند. ولی برای عده‌ای از مردم و در بیشتر تصمیم‌های غیر عادی، این حالت احتمالاً مستثنی است. بنابراین افراد به دنبال راه حل‌هایی هستند که آنان را بیشتر راضی کند تا اینکه بهینه باشد و سعی دارند که تمایلات و تعصبات خود را در فرایند تصمیم‌گیری منعکس کنند. میان شناخت و تصمیم‌گیری فردی، ارتباط وجود دارد، به این‌ترتیب که کارکنان در سازمان‌ها تصمیم گیرنده‌اند و یک راه را از بین دو‌ یا چند راه انتخاب می‌کنند. بنابراین تصمیم‌گیری فردی، در حوزه رفتار سازمانی قرار دارد. ‌یعنی چگونگی تصمیم‌گیری افراد در سازمان‌ها و کیفیت انتخاب بهینه، تحت تأثیر ادراک آنان قرار می‌گیرد. 

امروزه در عصری زندگی می‌کنیم که بسیاری از آموزه‌های سنتی دگرگون شده و در حال تغییر مستمر است. این تغییرات در حوزه سازمان و مدیریت بارزتر است و آثار آن در قالب خلاقیت، نوآوری و خلق دانش در جهت بهبود کیفیت زندگی بشر قابل درک است. وجه ممیزهٔ سازمان‌ها در عصر اطلاعات و ارتباطات، همانا دانش محوری و آفرینش دانش توسط منابع انسانی است. امروزه اطلاعات برگ برنده شرکت‌های بزرگ تجاری است. ازآنجاکه گردآوری اطلاعات به روش دستی و معمولی برای شرکت‌های چند ملیتی بزرگ، غیرممکن است، پس آنها به سیستم‌های هوشمند برای پرکردن این خلأ روی آورده‌اند. اطلاعات لازمه تصمیم‌گیری است و امروزه پدیده‌ای چون انفجار اطلاعات و آلودگی اطلاعات مطرح است که لازمه استفاده مفید از اطلاعات در این آشفته بازار وجود سیستم‌های هوشمند یکپارچه و منسجم برای تنظیم و منظم کردن اطلاعات برای استفاده کاوشگران اطلاعات است. 

از طرفی بیش از هشتاد درصد کار روزانه مدیران صرف اطلاعات می‌شود؛ از جمله دریافت اطلاعات، برقراری ارتباط و استفاده از اطلاعات در طیف وسیعی از امور مختلف. از آنجایی که اطلاعات مبنای تمام فعالیت‌های یک سازمان است، سیستم‌های هوشمند باید وجود داشته باشند که اطلاعات را تولید و مدیریت کنند. هدف چنین سیستم‌هایی ایجاد تضمین در ارائه اطلاعات صحیح و قابل اطمینان در مواقع مورد نیاز و در شکل قابل استفاده است. چنین سیستم‌هایی، سیستم‌های هوشمند نام‌گذاری شده‌اند. مدیران می‌توانند با استفاده از این اطلاعات، چگونگی اثربخشی تصمیمات و فعالیت‌های سازمانی را کنترل کنند و با برنامه‌ریزی و تصمیم‌های به‌موقع، بر توانمندکردن سازمان خود بیفزایند. در عصر حاضر ثروت جدید سازمان‌ها در تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه که نیاز به دانش و ابزار لازم دارد و شرکت‌هایی در قرن ۲۱ موفق خواهند شد که در حوزه تحول دانش و هوشمندانه عمل کنند. درحالی‌که مدیران بسیاری از شرکت‌ها ارزش استراتژیک و تصمیم هوشمندانه به عنوان دارایی‌های ملموس را درک می‌کنند. به نظر می‌رسد که بسیاری از بنگاه‌ها از تلاش‌های خود نفع بسیاری عائدشان می‌شود. در سال‌های اخیر بخش زیادی از تحقیقات در حوزه کسب و کار بنگاه‌ها به موضوعاتی مانند (تحول دیجیتال، هوش مصنوعی، تصمیم‌گیری هوشمندانه‌ یا استراتژیک و تیم‌های مجازی) اختصاص داده شده است. بنابراین خلق سازمان‌های دانایی محور مبتنی بر نظام تصمیم‌گیری هوشمندانه با ارائه الگوهای پیشرفته عمل آسانی نخواهد بود، زیرا سازمان‌ها و بنگاه‌های تولیدی مجبورند منابع داده‌ای پراکنده مربوط به کسب و کار جمع کرده و در یک پایگاه داده‌ای یکپارچه و نظام‌یافته مدون کنند.

خواندن کتاب مدل های تصمیم گیری هوشمند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ مدیریت و کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

سوسیالیسم و بلشویسم
مارسل موس
هک رشد؛ چرخه‌ی رشد مؤثر
شان الیس
خودآموز تعبیرخواب (جلد بیست و هفتم: حرف ن)
امیر رضاعلی
کمانگیر
پائولو کوئیلو
استراتژی های کسب و کار باشگاه های فوتبال ایران
ابراهیم شکوری شوره دلی
الاهیات قرآنی (دفتر اول)
جمعی از نویسندگان
سیری در مبانی فایده گرایی
امیرحسین تقی پور
راهنمایی بر تحلیل اقتصادسنجی داده‌های تابلویی
بدی اچ. بالتاگی
قهوه آمریکانو
سیروس شیخ رباط
روابط اتحادیه اروپا و رژیم صهیونیستی
مجید بزرگمهری
هیچ وقت علم را جدی نگرفته ایم
رسول جعفریان
تاثیرات منفی سو تغذیه در سن رشد
محمد حسینی
تاجداران محبوس (جلد اول، ابلیس عاشق)
نادیا روشاک
پیشگویی‌های آخرالزمان از دیدگاه ادیان ابراهیمی؛ جلد سوم
موسسه آینده روشن
اکولوژی میکروبی در اکوسیستم های زراعی پایدار
تانیا ای. چیک
یک دقیقه بعد از نیمه شب
سارا کروسان
مبانی نظری هنری
زهرا اسکندری زرج‌آبادی
بازسازی شبکه های فاضلاب
سیدحسین میرمحمدصادقی
نقد شبهات معاصر درباره علوم طبیعی در قرآن کریم
یوسف جمالی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۳۲ صفحه

حجم

۱۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۳۲ صفحه

قیمت:
۹۷,۰۰۰
تومان