دانلود و خرید کتاب اجمالی بر روانشناسی شخصیت محمود اسماعیلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اجمالی بر روانشناسی شخصیت اثر محمود اسماعیلی

کتاب اجمالی بر روانشناسی شخصیت

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اجمالی بر روانشناسی شخصیت

کتاب «اجمالی بر روانشناسی شخصیت» نوشتۀ محمود اسماعیلی و سمیه غفوری است و انتشارات رشد فرهنگ آن را منتشر کرده است. این کتاب به معرفی نظریه‌های مختلف دربارۀ روان‌شناسی شخصیت می‌پردازد. 

درباره کتاب اجمالی بر روانشناسی شخصیت

شخصیت شامل ویژگی‌های نسبتاً باثبات و پایدار است که در توصیف آنها از صفاتی همچون زودرنج، مضطرب، پر حرف، درون‌گرا و برون‌گرا و غیره استفاده می‌شود. نظریه‌پردازانِ ویژگی‌های شخصیت، با یک تعریف واحد از آن موافق نیستند و نظریه‌های متفاوتی دربارۀ روان‌شناسی شخصیت وجود دارد اما اکثرشان شخصیت را نسبتاً پایدار می‌دانند. روان‌شناسان فقط به درک شخصیت سالم و طبیعی انسان علاقه‌مند نیستند، بلکه در پی ‌شناختن اختلالات احتمالی شخصیت هم هستند که امکان دارد به پریشانی یا بروز مشکل در مدرسه، کار، روابط و سایر زمینه‌های مهم زندگی منجر شوند. روان‌شناسان با قابلیت شناسایی چنین مشکلاتی، بهتر می‌توانند به توسعۀ مهارت‌های افراد در مقابله با علائم اختلالات شخصیتی و مدیریت بهتر آن کمک کنند.

نویسندگان کتاب اجمالی بر روان‌شناسی شخصیت تلاش کرده‌اند مباحث مهم روان‌شناسی شخصیت را گردآوری کنند. آن‌ها برای این کار نخست به تعاریف ویژگی‌های شخصیت، عوامل به‌وجودآورنده و ساختار آن پرداختند، پس از آن نظریه‌های شخصیت، نظریۀ یونگ، نظریۀ عاملی آیزنک و نظریۀ عاملی شخصیتی نئو را توضیح داده‌اند. محمود اسماعیلی و سمیه غفوری همچنین روان‌شناسی فردی آدلر، مکتب روان‌شناسی اریک اریکسون، مکتب انسان‌گرایی کارل راجرز، مکتب رفتارگرایی بی. اف. اسکینر، مکتب شناختی ویلیام گلاسر و مکتب هستی‌گرایی ویکتور فرانکل را به‌تفصیل مورد بررسی قرار داده و بخش‌هایی را هم به تشریح نظریه‌های روان‌کاوانۀ شخصیت، نظریه‌های شخصیت فروید، یونگ، مازلو، گوردون آلپورت، ریموند کاتل اختصاص داده‌اند. 

خواندن کتاب اجمالی بر روانشناسی شخصیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به روان‌شناسی و دوستداران نظریه‌های مختلف دربارۀ شخصیت انسان پیشنهاد می کنیم. 

بخشی از کتاب  اجمالی بر روانشناسی شخصیت

«عوامل ایجادکنندۀ شخصیت دودسته‌اند: عوامل وراثتی که به‌وجودآورندۀ ویژگی‌های جسمی هستند و عوامل محیطی که زمینه‌ساز رشد و توسعۀ جنبه‌های وراثتی و ایجادکنندۀ بسیاری از خصوصیات اکتسابی شخصیت می‌باشد. سنگ بنای اولیۀ شخصیت از هنگامی گذاشته می‌شود که یک اسپرماتوزوئید (سلول جنسی نر) با یک اووم (سلول جنسی ماده) ترکیب می شود و سلوم تخم را به وجود می‌آورد. اما ویژگی‌های وراثتی برای تحقق‌یافتن و رشد به زمینه مناسب نیاز دارند و این محیط است که چنین زمینه‌ای را می‌تواند فراهم سازد. هر قدر فرد از نظر ویژگی‌های وراثتی ممتاز و برجسته باشد، اگر در محیط نامناسب قرار گیرد، توانایی‌های ارثی او امکان شکوفاشدن پیدا نخواهند کرد. کودکانی که در محیط‌های دور از محیط انسانی پیدا شده‌اند، گواه روشنی بر این مدعاست.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۱۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

حجم

۶۱۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان