دانلود و خرید کتاب اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی علی اصغر داودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی اثر علی اصغر داودی

کتاب اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی

معرفی کتاب اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی

کتاب «اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی» نوشتۀ علی اصغر داودی و مهسا مولویان است و انتشارات رشد فرهنگ آن را منتشر کرده است. این کتاب راهنمای جامعی برای شناخت بیشتر اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی محسوب می‌شود.

درباره کتاب اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی

چند سالی است که بسیاری از متخصصان بالینی اختلال نارسایی توجه/ بیش‌فعالی را موردتوجه قرار داده‌اند و گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد که تعداد کودکانی که به اختلال نارسایی توجه/بیش‌فعالی مبتلا هستند بسیار زیاد است. این عارضه یک نوع اختلال عصبی تحولی است که با اختلال در سطح توجه، تمرکز، بی‌نظمی، و تکانشگری مشخص می‌شود و یکی از مهم‌ترین اختلال‌های دوران کودکی، اختلال نارسایی توجه و فزون کنشی است. اختلال نارسایی توجه/بیش‌فعالی به‌عنوان یک اختلال روان‌شناختی آسیب‌پذیر به طور آشکار بر کودکان تأثیر می‌گذارد و به شکل مزمن و فراگیر عملکرد کودکان را دچار مشکل کرده و فشار روانی والدین را افزایش می‌دهد.

 بی‌توجهی یکی از شایع‌ترین اختلال‌ها شامل ناتوانی در توجه پایدار بر روی یک تکلیف، عدم گوش‌دادن و ازدست‌دادن تمرکز لازم بر روي انجام تکلیف و فزون کنشی/ تکانشگری به بیش فعالیتی، بی‌قراری و ناتوانی در همراهی با دیگران و ناتوانی در انتظارکشیدن مربوط می شود. ازآنجایی‌که این اختلال معمولاً با اختلال‌های دیگر مانند اختلال نافرمانی و اختلال سلوك هم‌زمان می‌شود و تا بزرگسالی با آسیب‌هایی در عملکرد شغلی، تحصیلی و اجتماعی همراه فرد باقی می‌ماند، کتاب اختلال نارسایی توجه/بیش‌فعالی راهنمای جامع و کاملی برای خوانندگان، معلمان، مربیان، روان‌شناسان، روانپزشکان، متخصصان مغز و اعصاب و مهم‌تر از آن والدین فرزندانی با این اختلال خواهد بود تا بتوانند به شناخت آگاهی لازم دربارۀ این اختلال و سازگاری بیشتر با آن دست پیدا کنند.

 کتاب اختلال نارسایی توجه/بیش‌فعالی در ۸ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: تعریف و نشانه‌شناسی اختلال نارسایی توجه/ بیش‌فعالی»، «فصل دوم: میزان شیوع، سبب‌شناسی و اختلال‌های همراه با اختلال نارسایی توجه/ بیش‌فعالی»، «فصل سوم: نظریه‌های مربوط به اختلال نارسایی توجه/ بیش‌فعالی»، «فصل چهارم: پیامدهای روان‌شناختی، تحصیلی و اجتماعی در اختلال نارسایی توجه/ بیش‌فعالی»، «فصل پنجم: کارکردهای عصب روان‌شناختی در کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش‌فعالی»، «فصل ششم: کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش‌فعالی در مدرسه»، «فصل هفتم: سلامت روان در والدین کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش‌فعالی» و «فصل هشتم: توانمندسازی خانواده‌های کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش‌فعالی».

خواندن کتاب اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان رشتۀ روان‌شناسی و همچنین مشاوران، مربیان و درمان‌گران پیشنهاد می کنیم. 

بخشی از کتاب اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی

«بر اساس پژوهش ویلگ بای و همکاران (۲۰۱۲) کودکان پیش‌دبستانی دچار اختلال نارسایی توجه/بیش‌فعالی بیش‌تر در معرض خطر ابتلا به سایر اختلال‌های همراه مثل اختلال سلوک و افسردگی هستند. پیش‌بینی زودهنگام برای کودکان با چنین مشکلاتی در خود تنظیمی هیجانی و مشکلات افسردگی والدگری براي والدین آن‌ها می باشد. این کودکان به‌خاطر تأخیر عصبی–تحولی مشکلاتی در کارکردهاي اجرایی دارند که به شکل نارسایی در بازداری پاسخ، خودکنترلی، حافظۀ کاری، انعطاف‌پذیری و آغازگری خود را نشان می‌دهد. آن‌ها در پژوهش خود نتیجه گرفتند که اختلال نارسایی توجه/بیش‌فعالی در دوره پیش‌دبستانی در حال گسترش است و الگوهای تحولی و نشانه‌شناسی در این دوره تغییر کرده است. این نشانه‌ها در سنین ۳ تا ۵ سال مورد بررسی قرار می‌گیرد.»

نظرات کاربران

کاربر ۳۰۵۸۱۹۹
۱۴۰۲/۱۱/۱۲

عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۹۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

حجم

۵۹۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان