دانلود و خرید کتاب سه جرم کیهانی (کتاب اول) سیکسین لیو ترجمه شهناز صاعلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سه جرم کیهانی (کتاب اول) اثر سیکسین لیو

کتاب سه جرم کیهانی (کتاب اول)

معرفی کتاب سه جرم کیهانی (کتاب اول)

کتاب الکترونیکی سه جرم کیهانی (کتاب اول) رمانی از نویسندهٔ چینی ژانر علمی - تخیلی، سیکسین لیو است که با ترجمهٔ شهناز صاعلی در انتشارات کتابسرای تندیس به چاپ رسیده است. این رمان که قسمت اول یک سه‌گانه است، جوایز متعددی مانند جایزهٔ هوگو را برای بهترین رمان در سال ۲۰۱۵ کسب کرد. سیکسین لیو نخستین نویسندهٔ آسیایی برندهٔ این جایزه بود.

درباره کتاب سه جرم کیهانی (کتاب اول)

داستان از دوران انقلاب فرهنگی در چین آغاز می‌شود. جایی که یک جوان فیزیک‌دان پس از دیدن مرگ پدرش به دست گارد قرمزها، نسبت به بشریت دلسرد می‌شود. زندگی او زمانی تغییر می‌کند که به یک پروژهٔ نظامی بسیار محرمانه به نام ساحل قرمز دعوت می‌شود. هدف این پروژه برقراری ارتباط با فرازمینی‌ها است. از طریق یک پیام بین‌ستاره‌ای، زمین درگیر سیاست‌های پیچیدهٔ یک تمدن بیگانه در دوردست می‌شود. همان طور که داستان پیش می‌رود، رمان سه جرم کیهانی به بررسی موضوعات علم، فناوری و پیامدهای ارتباط با فرازمینی‌ها می‌پردازد. همچنین برخی از مسائل فلسفی و اخلاقی در این رمان مطرح می‌شود. زمان داستان بین گذشته و حال در نوسان است و سرنوشت شخصیت‌ها را به اوجی هیجان‌انگیز می‌رسد که صحنه را برای رمان‌های بعدی در این سه‌گانه آماده می‌کند.

داستان سه جرم کیهانی به خاطر داستان‌پردازی و پرسش‌های علمی و فلسفی‌اش بارها مورد تحسین قرار گرفته است.

کتاب سه جرم کیهانی (کتاب اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دوستداران داستان‌های علمی - تخیلی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب سه جرم کیهانی (کتاب اول)

«یی در آن حال که به سخنرانی همسرش گوش می‌داد، لبخند کنایه‌آمیزی بر لب آورد. من تو را فریب دادم؟ در واقع تو همیشه در قلبم یک معما بودی. وقتی نبوغ تو را پیش پدرت تحسین کردم ــ او چه خوشبخت بود که مرد و از این فاجعه نجات یافت ــ او سری تکان داد و گفت، فکر نمی‌کند تو بتوانی به تحصیلات بالای دانشگاهی برسی. چیزی که او گفت در نیمهٔ دوم زندگی من اهمیت خود را نشان داد: «لین لین خیلی باهوش است. باید احمق باشی که روی تئوری بنیادی کار می‌کنی.» سال‌های بعد من به تدریج بیشتر و بیشتر معنی حرف‌های او را فهمیدم. لین، تو واقعاً باهوشی. تو حتی از چند سال قبل، تغییر جریان‌های سیاسی در محیط دانشگاهی را حس کرده و خودت را آماده کرده بودی؛ مثلاً موقع تدریس فیزیک، اسامی خیلی از قوانین و ثابت‌های فیزیک را عوض کردی: به قانون اهم، گفتی قانون مقاومت، به معادلات ماکسول، گفتی معادلات الکترومغناطیسی و مقدار ثابت پلانک را مقدار ثابت کوانتوم نامیدی. برای دانشجویانت توضیح می‌دادی که تمام کشفیات و موفقیت‌های علمی در نتیجه عقل توده‌های کارگری است و متخصصان دانشگاهی کاپیتالیست، فقط این ثمرات را دزدیده‌اند و اسم خودشان را بر آن‌ها گذاشته‌اند؛ اما حتی با این کارها هم مورد قبول جریان اصلی انقلاب قرار نگرفتی. حالا خودت را ببین: به تو اجازه ندادند بازوبند مخصوص کارکنان و اساتید انقلابی را ببندی، مجبور شدی دست خالی به این‌جا بیایی، در جایگاهی نبودی که کتاب سرخ کوچک را در دست بگیری... و این گناه بر گردنت ماند که در خانوادهٔ برجسته‌ای در چین قبل از انقلاب متولد شده‌ای و پدر و مادرت دانشمندان مشهوری هستند؛ اما چیزهایی که تو باید دربارهٔ اینشتین اعتراف کنی، خیلی بیشتر از حرف‌هایی است که من باید بگویم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۶۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

حجم

۳۶۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

قیمت:
۲۳۱,۰۰۰
تومان