دانلود و خرید کتاب جداسازی صنعتی در صنایع غذایی سیدحامد گوداسیایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جداسازی صنعتی در صنایع غذایی اثر سیدحامد گوداسیایی

کتاب جداسازی صنعتی در صنایع غذایی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جداسازی صنعتی در صنایع غذایی

کتاب «جداسازی صنعتی در صنایع غذایی» نوشتۀ سیدحامد گوداسیایی است و انتشارات خاتم توس آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب جداسازی صنعتی در صنایع غذایی

افزایش تولیدات صنعتی باعث شده است که ترکیبات مقاوم و تخریب‌ناپذیر زیستی در پساب صنایع گوناگون وجود داشته باشد؛ ترکیباتی که با فرایندهاي معمول در پساب زدایی قابل تصفیه نیستند. در سال‌های اخیر، تمرکز بر کاهش ضایعات و همچنین کاهش مصرف آب موجب ایجاد پساب‌های غلیظ‌‌تر با مواد سمی بیشتر شده است؛ بنابراین دفع مناسب ضایعات و پساب‌های صنعتی و کاهش آلاینده‌ها برای دستیابی به استانداردهاي زیست موردتوجه قرار گرفته است. مطالعات و پژوهش‌های جدید در جهت تبدیل مواد با ساختار مولکولی پیچیده و مقاوم در برابر تصفیه‌های متعارف بیولوژیک به مواد ساده‌تر، منجر به شناخت روش‌های جدید در پساب زدایی صنعتی تحت عنوان فرایندهای اکسیداسیون پیشرفته شده است.

صنایع غذایی به صنایعی گفته می‌شود که مواد خام غذایی گیاهی و حیوانی در آن برداشت، تولید، و فراوری شده و جهت مصرف آماده می‌شود. سید حامد گوداسیایی کتاب جداسازی صنعتی در صنایع غذایی را در جهت حذف آلاینده‌ها از فاضلاب کارخانه صنعتی تدوین کرده است. این کتاب خوانندگان را با تمام روش‌های جداسازي در صنایع غذایی آشنا می‌کند و هدفش ارتقای سطح علمی این صنعت در کشور ایران است. روش‌های جذب، انعقاد، غشای، فتوکاتالیست، فنتون و استفاده از راکتورهای شیمیایی در کتاب جداسازی صنعتی در صنایع غذایی بررسی می‌شود.

 خواندن کتاب جداسازی صنعتی در صنایع غذایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان و فعالان حوزۀ صنایع غذایی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جداسازی صنعتی در صنایع غذایی

«شیر از حیث ترکیبات شیمیایی به‌شدت پیچیده است. ترکیبات آن شامل پروتئین‌ها چربی، کربوهیدرات، مواد معدنی و ویتامین‌ها است. پروتئین‌های زیاد و مختلفی در شیر وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به پروتئین‌های آب‌پنیر اشاره کرد که این پروتئین‌ها به صورت یک محلول حقیقی در فاز آبی موجود هستند و کازئین آن به فرم کلوئیدی وجود دارد. همین چربی یک مخلوط پیچیده‌تری از گلیسیریدهای امتزاج‌ناپذیر در آب است که به صورت قطرات ریز پراکنده وجود دارد که در داخل غشا شیر به حالت تعادل درآمده‌اند. ویتامین‌های شیر از روی انحلال‌پذیر بودن در آب و یا چربی دسته‌بندی‌شده‌اند که به نوع فاز آن‌ها وابسته‌اند. بعضی از مواد معدنی شیر از قبیل کلسیم و فسفات‌ها در حدفاصل بین فاز آب و مجموعه کلوئیدی کازوئین شیر قرار دارند که یک نقش اسامی را در دوام شیر دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان