دانلود و خرید کتاب شبکه های کامپیوتری سیدحمید گوداسیایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شبکه های کامپیوتری اثر سیدحمید گوداسیایی

کتاب شبکه های کامپیوتری

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شبکه های کامپیوتری

کتاب «شبکه های کامپیوتری» نوشتۀ سیدحمید گوداسیایی است و انتشارات خاتم توس آن را منتشر کرده است. این کتاب به معرفی شبکه‌های کامپیوتری و توضیح کاربردهای عملی آن می‌پردازد. 

درباره کتاب شبکه های کامپیوتری

در چند سال اخیر استفاده از شبکه‌های کامپیوتری افزایش داشته و سازمان‌ها و مؤسسات از شبکه استفاده می‌کنند. هر شبکۀ کامپیوتری باید باتوجه‌به شرایط و سیاست‌های هر سازمان، طراحی و پیاده‌سازی شود. در واقع شبکه‌های کامپیوتری زیرساخت‌های لازم را براي به اشتراک گذاشتن منابع در سازمان فراهم می‌کنند؛ اگر این زیر ساخت‌ها درست طراحی نشوند، در زمان استفاده از شبکه مشکلات مختلفی پیش می‌آید و هزینه‌های زیادی را برای نگهداری شبکه و تطبیق آن با خواسته‌ها به دنبال خواهد داشت.

در واقع قبل از طراحی فیزیکی یک شبکۀ کامپیوتری، نخست خواسته‌ها باید شناسایی و تحلیل شوند، مثلاً برای طراحی شبکۀ یک کتابخانه تکنسین‌های شبکه باید بدانند قصد ایجاد این شبکه چیست و چه سرویس‌ها و خدماتی را باید ارائه کند؛ براي تأمین سرویس‌ها و خدمات موردنظر اکثریت کاربران، چه اقداماتی باید انجام داد؛ مسائلی چون پروتکل موردنظر برای استفاده از شبکه، سرعت شبکه و از همه مهم‌تر مسائل امنیتی شبکه، تمامی این موارد باید به‌دقت مورد بررسی قرار گیرد. حمید گوداسیایی در کتاب شبکه‌های کامپیوتری تلاش کرده است پس از ارائۀ تعاریف اولیه، مطالبی پیرامون کاربردهای عملی آن نیز ارائه شود تا کمکی برای تصمیم‌گیری‌های بهتر باشد.

کتاب شبکه‌های کامپیوتری به معرفی شبکه‌های کامپیوتری، تقسیم‌بندی بر اساس توپولوژی، سیستم‌عامل شبکه: پروتکل، عملکرد لایه‌های مختلف: سخت‌افزار شبکه، کارت شبکه، نصب و راه‌اندازی شبکه، سوئیچ‌ها، نرم‌افزار شبکه، پروتکل‌های شبکه، IP و امنیت شبکه- فایروال می‌پردازد.

خواندن کتاب شبکه های کامپیوتری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را علاقه‌مندان به علوم کامپیوتری و کارشناسان شبکه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شبکه های کامپیوتری

«برای یک تکنسین شبکه دانستن اینکه کامپیوترها چطور با یکدیگر در یک شبکه کامپیوتری ارتباط برقرار می‌کنند بسیار مهم می‌باشد. در این بخش اساس آنچه شبکه‌های کامپیوتری را می‌سازند، معرفی می‌گردد. در این‌جا نگاهی می‌اندازیم به توپولوژی‌های مختلف،سیستم‌عامل‌های شبکه و اطلاعات عمومی راجع به شبکه‌های کامپیوتری. جهت درک بهتر مطالب دیگر بخش‌ها، فهم اساسی مطالب این بخش لازم است. این روزها استفاده از کامپیوترها در یک setting خاص و حرفه‌ای بدون وجود شبکه تصورکردنی نیست. تکنسین‌های شبکه باید تمامی ملزومات یک شبکۀ کامپیوتری را بدانند و بر نگهداری و اشکال‌زدایی شبکه‌های خود مسلط باشند. یک شبکه کامپیوتر از دو جزء اساسی تشکیل شده: entity که اطلاعات و منابع را به اشتراک می‌گذارد،شبیه سرورها و ایستگاه‌های کاری. جزء دوم واسطه ایست که entityها را قادر به ایجاد ارتباط با یکدیگر می‌سازد که کابل یا واسط بی‌سیم است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان