دانلود و خرید کتاب درآمدی بر درمان اعتیاد به روش کمپ علی محمد محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درآمدی بر درمان اعتیاد به روش کمپ اثر علی محمد محمدی

کتاب درآمدی بر درمان اعتیاد به روش کمپ

انتشارات:انتشارات نظری
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب درآمدی بر درمان اعتیاد به روش کمپ

کتاب درآمدی بر درمان اعتیاد به روش کمپ نوشتهٔ علی محمد محمدی است. انتشارات نظری این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب درآمدی بر درمان اعتیاد به روش کمپ

علی محمد محمدی توضیح داده است که مراکز اقامتی کوتاه‌مدت معتادان، اصطلاحاً کمپ نامیده می‌شود. کمپ محلی است که با مجوز سازمان بهزیستی کشور تأسیس شده و در آن فرد به‌روش اقامتی کوتاه‌مدت تحت‌درمان قرار می‌گیرد. برنامهٔ اقامتی کوتاه‌مدت، برنامه‌هایی هستند که به‌طور معمول کمتر از یک ماه به طول می‌انجامند و در شکل غیرحاد و غیربیمارستانی انجام می‌شوند. کتاب درآمدی بر درمان اعتیاد به روش کمپ (پیش‌درمان - بستری) ابتدا مفاهیم عمده در اعتیاد را تعریف کرده است؛ سپس اقدامات و برنامه‌های پیشگیری و درمان و کاهش آسیب اعتیاد را توضیح داده است. «مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد (معتادین)» و «شرح وظایف نیروی انسانی (تیم بهبود) مرکز» و «دلایل گرایش به سم‌زدایی پرهیزمدار و پیدایش و تکوین روش ایمان‌مدار» و «اصطلاحات عامیانهٔ مراکز اقامتی کوتاه‌مدت» و «پیدایش نخستین کانون تولد دوباره به‌صورت خودجوش» عنوان برخی از فصل‌های این کتاب است.

خواندن کتاب درآمدی بر درمان اعتیاد به روش کمپ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد درمان اعتیاد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب درآمدی بر درمان اعتیاد به روش کمپ

«در اواسط تابستان سال ۸۰ در روزهایی که با مسائل مربوط به کانون تولد دوبارهٔ نیزار دست به گریبان بودیم، یکی از اعضای گروه های خود یاری پارک پیروزی، به من اطلاع داد چند نفر از معتادان که از روش های پزشکی و غیره برای ترک مواد مخدر سر خورده اند، در پارک پیروزی منطقهٔ ۱۳ تهران مشغول سم زدایی «ترک یابویی» ۱ هستند و تعدادی از اعضای قدیمی تر نیز از لحاظ خورد و خوراک، پتو و غیره به آن ها کمک میکنند. این شخص دو بار از من خواست که برای تقویت روحیهٔ این گروه و سر و سامان دادن، به آن ها سری بزنم. به علت مشغلهٔ زیاد در کانون تولد دوبارهٔ نیزار، وقت کافی برای رفتن به پارک پیروزی پیدا نکردم. پیام سوم این فرد به شکلی به متن رسید که متوجه شدم لازم است به خواستهٔ او عمل کنم. در پیام تلفنی گفته بود:

"اگه تا فردا به اینجا نیای، میام میزارمت تو گونی و میارمت اینجا!". روز بعد به پارک پیروزی رفتم و با یک گروه خودجوش، حدود ۳۰ نفر که بدون سر پناه روی زیلو در کنار پارک در حال ترک بودن روبه رو شدم. تعداد این افراد از حدی که بدون جلب توجه بتوانند خود را اداره کنند گذشته بود و کم کم وجود آن ها در پارک باعث شکایت همسایگان و مداخلهٔ مسئولان شهرداری منطقه شده بود. به کمک یکی از حامیان تولد دوباره، آقای مهندس آشتیانی (مدیریت وقت کلینیک ترک سیگار در خیابان پیروزی منطقهٔ ۱۴) پس از توجیح و کسب موافقت شهرداری شجاع، روشن بین و دور اندیش منطقهٔ ۱۳، مهندس خلیلی، از تاریخ ۸۰/۶/۱۱ دومین کانون تولد دوباره (این بار به صورت رسمی) در بخشی از فضای پارک سرخه حصار آغاز به کار کرد و از این نقطه به بعد فصل جدیدی در تاریخ جدید معتادان کشورمان شروع شد.

از همان ابتدا از میان اعضای قدیمی NA که تمایل به خدمت در کانون تولد دوباره را داشتند شورایی تشکیل دادیم و طبق ضوابط ساده ای که از تجربهٔ بازپروری خود در Acton Rehabilitation، دوره مدد یاری دانشگاه، چهار سال تجربهٔ مدیریت خانهٔ بهبودی در لوس آنجلس و همچنین تجربه های کانون تولد دوبارهٔ نیزار و پارک پیروزی داشتیم، خدمت رسانی به همدردان خود را آغاز کردیم. محور اصلی کمپ (مرکز اقامتی کوتاه مدت) گرایش به ایمان و پرورش آن است. تقویت ایمان جهت جلوگیری از وسوسه مواد مخدر.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۸۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان