دانلود و خرید کتاب بیست و نه قاب خالی سیدجواد صفوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بیست و نه قاب خالی اثر سیدجواد صفوی

کتاب بیست و نه قاب خالی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بیست و نه قاب خالی

کتاب بیست و نه قاب خالی نوشتهٔ سیدجواد صفوی است. انتشارات سیب سرخ این مجموعه داستان کوتاه را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب بیست و نه قاب خالی

کتاب بیست و نه قاب خالی یک مجموعه داستان کوتاه به قلم سیدجواد صفوی است. این کتاب شامل داستان‌هایی با نام‌های «اختر»، «اسماعیل»، «سپهر»، «سارا»، «شاهین»، «کتایون»، «بهروز»، «رعنا» و غیره است. سیدجواد صفوی با قلمی روان و زبانی ساده این داستا‌ن‌ها را روایت کرده است. عناوین داستان‌ها حاوی اسامی اشخاص و آدم‌های داستان است. علت این نام‌گذاری در نگاه نویسنده نهفته است. هر داستان این کتاب، پنجره‌ای است برای سرک‌کشیدن در احوال و اندرون زنان و مردانی از پیرامون و زمانهٔ خود نویسنده. نویسنده آدم‌های این ۲۹ داستان را بدون آنکه قضاوت کند، گاه از نگاه زبان خودشان و گاه از نگاه دیگران دیده و لمس کرده است. او معتقد است در تجربهٔ زیستهٔ آدم‌ها، پیچ‌و‌خم‌های احساسی گاه عجیب و به‌ظاهر ساده‌ای وجود دارد که با حضور یا گذر دیگران شکل می‌گیرد. گاهی تغییر در مسیر زندگی یک فرد می‌تواند بزنگاهی در سرنوشت دیگری باشد؛ بی‌آنکه هر کدام از نقش و حضور خود در سرنوشت دیگری باخبر باشد. این موضوع درون‌مایهٔ داستان‌های این کتاب است. در این کتاب از پنجرهٔ نگاه آدم‌های مختلف به زندگی نگاه خواهید کرد. 

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

خواندن کتاب بیست و نه قاب خالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کسانی که به داستان معاصر به‌ویژه در قالب داستان کوتاه علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بیست و نه قاب خالی

«جوری با اطمینان از وجود چای عطری توی کابینت حرف می‌زد که انگار جای کشیک‌های طولانی در بیمارستان می‌آمده پهلوی مادرجون و خدمتش را می‌کرده. مجتبی با تأسف سری تکان داد و پا شد تا برای خودش از یخچال آب بریزد. در کابینت را باز کردم. ادویه‌های جورواجور مادرجون توی ظرف‌های کوتاه و بلند شیشه‌ای مثل مدادرنگی ردیف شده بود و ظرف چای عطری هم پشت سرشان. گذاشتمش روی میز. نیما زل زد به من. «چرا همچین نگاه می‌کنی؟ بجنب مجتبی. تو هم پودر نارگیل‌ها رو بپاش رو خرماها.»»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۸۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۷۸۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

قیمت:
۳۳,۹۰۰
تومان