دانلود و خرید کتاب درس نامه بیماری های پوست حسین مرتضوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درس نامه بیماری های پوست اثر حسین مرتضوی

کتاب درس نامه بیماری های پوست

معرفی کتاب درس نامه بیماری های پوست

کتاب «درس نامه بیماری های پوست» نوشتۀ حسین مرتضوی، علیرضا فیروز، محمد شهیدی دادرس، امیرهوشنگ احسانی و ایمان شیخی است و انتشارات سپید برگ آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب درس نامه بیماری های پوست

بیماری‌های پوستی در ایران سابقۀ طولانی دارد؛ ولی علم درماتولوژی جدید در اروپا به وجود آمد و نویسندۀ آمریکایی که اولین کتاب درماتولوژی را در سال ۱۸۴۵  نوشت در اروپا تحصیل کرده بود. درماتوزها شامل تمامی بیماری‌هایی می‌شود که در طیف بیماری‌های پوستی قرار دارند و هدف درس‌نامهٔ بیماری‌های پوست، ارائۀ کتابی خلاصه جهت بررسی درماتوزها در حد برنامۀ آموزشی پزشکی است.

کتاب درس‌نامهٔ بیماری‌های پوست مرجعی برای دانشجویان پزشکی و پزشکان عمومی است تا بتوانند با بیماری‌های بومی و منطقه‌ای آشنایی پیدا کنند و سپس به پزشکان متخصص و مراکز تخصصی ارجاع دهند. این کتاب بر اساس برنامۀ آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین شده و به بیماری‌های منطقه‌ای و بیماری‌هایی که در ایران شایع‌تر است می‌پردازد. بسیاری از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تدوین درس‌نامهٔ بیماری‌های پوست مشارکت داشته‌اند. در این کتاب که چاپ سوم است یک فصل جدید به علت پاندمی کرونا به ضمیمۀ کتاب اضافه شده است که COVID۱۹ و ضایعات پوستی آن نام دارد.

کتاب درس‌نامۀ بیماری‌های پوست شامل ۲۱ فصل می‌شود. عناوین قصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: هیستوپاتولوژی پوست»، «فصل دوم: رویکردهای تشخیصی در بیماری‌های پوست»، «فصل سوم: درماتیت ها»، «فصل چهارم: درماتوفیتوزها»، «فصل پنجم: عفونت های باکتریایی»، «فصل ششم: بیماری‌های ویروسی»، «فصل هفتم: بیماری‌های میکوباکتریال»، «فصل هشتم: بیماری‌های انگلی»، «فصل نهم: بیماری‌های مقاربتی»، «فصل دهم: بیماری‌های تاولی»، «فصل یازدهم: بیماری‌های اریتماتواسکوامو»، «فصل دوازدهم: اورژانس های پوست»، «فصل سیزدهم: ضایعات پیش‌بدخیمی و سرطان‌های غیرملانومی پوست»، «فصل چهاردهم: خال‌های ملانوسیتی و ملانوم بدخیم»، «فصل پانزدهم: لنفوم‌های پوستی سلول تی»، «فصل شانزدهم: بیماری‌های غدد ضمیمه‌ای پوست»، «فصل هفدهم: ویتیلیگو»، «فصل هجدهم: بیماری‌های مو و ناخن»، «فصل نوزدهم: بیمای‌های بافت همبند»، «فصل بیستم: خارش ژنرالیزه»، «فصل بیست ویکم: بهداشت سلامت و مراقبت از پوست، مو و ناخن» و «فصل بیست و‌دوم: داروهای موضعی»

خواندن کتاب درس نامه بیماری های پوست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجوهای پزشکی و پزشکان عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب درس نامه بیماری های پوست

«نگاه باید ابتدا به صورت کلی به تمام پوست، به جهت تشخیص تغییرات رنگ و قوام (TEXTURE) پوست انجام شود و سپس به جزئیات و ضایعات منفرد توجه شود. در این مرحله به چیدمان (configuration) ضایعات کنار هم و به‌وجودآمدن شکل خاص باید دقت کرد مثل ضایعات خطی، گروهی، حلقوی. تمامی قسمت‌های پوست بدن، ناخن‌ها، موها و مخاط‌های در دسترس باید معاینه شوند. در معاینۀ عمومی به‌خصوص به ضایعات رنگ‌دانه‌ای پیگمانته، جدای از شکایت اصلی بیمار باید دقت شود (جهت تشخیص زودرس و احتمال وجود ملانوم بدخیم).»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۸۸ صفحه

حجم

۲۸٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۸۸ صفحه

قیمت:
۶۷۵,۰۰۰
تومان