دانلود و خرید کتاب اورژانس های طبی پیش بیمارستانی میانی (جلد اول) برایان بلدسو ترجمه مهدی ابوذری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اورژانس های طبی پیش بیمارستانی میانی (جلد اول)

کتاب «اورژانس های طبی پیش بیمارستانی میانی (جلد اول)» نوشتۀ برایان بلدسو، رابرت پورتر و ریچارد چری و ترجمۀ مهدی ابوذری، احسان حامدی سرشت، سعیده خرم نیا، فرهاد رضوانی، هدیه سلطانی، رضا شهرامی، علی شهرامی، هادی شیرزاد، صفیه عشوری مقدم، فریبا قربانی، هایده قهرمانی و مهدی نادری فر و ویراستۀ علی نیک فرجام است و انتشارات سپید برگ آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب اورژانس های طبی پیش بیمارستانی میانی (جلد اول)

ارائۀ مراقبت‌های بهداشتی-درمانی لازم به مردم از مهم‌ترین و اساسی‌ترین معیارهای سنجش توسعۀ جوامع است. مراقبت‌های اورژانس به‌ویژه از نوع پیش‌بیمارستانی یکی از رکن‌های اصلی مراقبت‌های درمانی است. مراقبت‌های طبی پیش‌بیمارستانی معمولاً توسط امدادگران انجام می‌شود و از بالین بیمار شروع و در اورژانس بیمارستان پایان می‌یابد. این مراقبت‌ها شامل بیماران ترومایی که در اثر یک سانحه مصدوم شده‌اند و همچنین بیماران داخلی بدون‌سابقهٔ تروما می‌شود.

سازمان اورژانس آمریکا برای ارائۀ خدمات اورژانس و مراقبت‌های پیش‌بیمارستانی ۴گروه از افراد را آموزش می‌دهد: امدادگران، EMT-Basic ، گروهی که اطلاعات بیشتری دربارۀ فارماکولوژی اورژانس، رگ‌گیری و تجویز دارو، دفیبریلاسیون دستی،‌ استفاده از ابزارهای پیشرفته برای تأمین راه هوایی، تفسیر ECG دارند و گروهی که بر تمام جنبه‌های مراقبت‌های پیش بیمارستانی تسلط دارند.

سازمان اورژانس کشور برای بالابردن سطح دانش و اطلاعات کارکنان مربوط به مراقبت‌های بهداشتی و باهدف ارتقای سطح سلامت کتاب‌های متعددی را ترجمه کرده است. کتاب اورژانس طبی پیش‌بیمارستانی میانی شامل ۲ جلد می‌شود. و کتاب حاضر جلد اول این مجموعۀ مفید و باارزش است تا راهنمایی برای فعالان این حوزه باشد.

جلد اول کتاب اورژانس های طبی پیش بیمارستانی میانی ۳ بخش دارد و هر بخش شامل چند فصل می‌شود. بخش اول کلیات است. فصل اول: اساس EMT-intermediate، فصل دوم: مروری بر سیستم‌های بدن انسان، فصل سوم فارماکولوژی اورژانس، فصل چهارم: رگ‌گیری و تجویز دارو و فصل پنجم: کنترل راه هوایی و تهویه است. بخش دوم ارزیابی بیمار است که شامل فصل‌های شرح‌حال‌ گیری ، تکنیک‌های معاینۀ جسمی، ارزیابی بیمار در صحنۀ حادثه، تصمیم‌گیری بالینی، ارتباطات و ثبت اسناد می‌شود.

بخش سوم اورژانس‌های تروما فصل‌های دوازدهم تا شانزدهم کتاب است؛ تروما و سیستم‌های تروما، ترومی غیرنافذ، ترومای نافذ، خونریزی و شوک و سوختگی. جلد دوم کتاب اورژانس طبی پیش‌بیمارستانی میانی شامل فصل هفدهم هجدهم از بخش ۳ و همچنین بخش‌های چهارم و پنجم این کتاب می‌شود.

خواندن کتاب اورژانس طبی پیش بیمارستانی میانی (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های پزشکی و همچنین دانشجویان و کارکنان حوزۀ طب پیش‌بیمارستانی پیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۲۲ صفحه

حجم

۱۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۲۲ صفحه

قیمت:
۲۱۵,۰۰۰
تومان