دانلود و خرید کتاب مصالح و ساختمان سام فروتنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مصالح و ساختمان اثر سام فروتنی

کتاب مصالح و ساختمان

نویسنده:سام فروتنی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۸از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مصالح و ساختمان

«مصالح و ساختمان» نوشته سام فروتنی(-۱۳۳۸)، مهندس عمران است.

مصالح ساختمانی در حقیقت ابزار دست معماران و مهندسین هستند. در نقشه‌های ساختمانی هر خطی علاوه بر نمایش حد و حدود بنا بیانگر مصالح مشخص و از پیش تعیین شده‌ای بوده و مجموعه خطوطی که عناصر ساختمانی را شکل می‌دهند بیانگر همنشینی گروهی از مصالح ساختمانی در کنار یکدیگر هستند.

وجه تمایز این کتاب با سایر کارهای تحقیقاتی و تألیفات و ترجمه‌های موجود از کتب خارجی در وسعت و تنوع مصالح مختلف ساختمانی نیست بلکه پیوند مشخص آن با ساختمان است. در این مجموعه هدف اصلی تأثیر مستقیم مصالح بر اجزاء ساختمانی است و تکیه بیشتری بر کاربرد مصالح شده است تا تولید آنها. برای آنکه تفاوت دو دیدگاه ملموس باشد ذکر این مثال می‌تواند روشنگر باشد و همانطوری که دانشجویان در دو رشته داروسازی و پزشکی هر دو داروشناسی را فرا می‌گیرند ولی یک داروساز با نیت شناخت اجزاء دارو تأکید بر شیمی تولید آنها دارد. اما یک پزشک ذهن خود را متمرکز تأثیر دارو بر روی بیمار، اثرات جنبی آنها و خطرات ناشی از تأثیرات سوء تجویز داروهای مختلف با یکدیگر می‌کند. یک مهندس معمار هم مصالح مورد نیاز را برای ساختمان تجویز می‌کند.

کتاب حاضر که حاصل ده سال آموزش مصالح ساختمانی است. با هدف برقراری ارتباط منطقی با طراحی اجزاء ساختمان و طراحی معماری و اجرای ساختمان تنظیم شده است و در محتوا سعی بر این بوده که ضمن استفاده از منابع علمی معتبر، طیف وسیعتری از مصالح ساختمانی را که تاکنون از آنها استفاده شده و می‌شود معرفی کند.

نظرات کاربران

ha
۱۳۹۶/۰۵/۰۱

لطفا صفجات نمونه از وسط کتاب هم بزارید . الان نمیدونم مطالب اصلی چقدر مفید هست برام ولی فهرست مطالب مناسب و کاربردی هست

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۲۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۹۷,۵۰۰
تومان