دانلود و خرید کتاب خانه های افقی متراکم هلموت شرام ترجمه علی غفاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خانه های افقی متراکم اثر هلموت شرام

کتاب خانه های افقی متراکم

معرفی کتاب خانه های افقی متراکم

کتاب خانه های افقی متراکم نوشته هلموت شرام است و با ترجمه علی غفاری و مریم میرکریمی در انتشارات دانشگاه شهید بهشتی منتشر شده است. 

دانشگاه شهید بهشتی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایران است که از سال ۱۳۳۸ به عنوان یکی از مراکز علمی معتبر فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه ۱۹ دانشکده، ۳ پردیس و ۱۶ پژوهشکده و مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی دارد.

انتشارات دانشگاه شهید بهشتی (دانشگاه ملی سابق) با نام اداره انتشارات در سال ۱۳۵۲ فعالیت خود را آغاز کرد، این مجموعه از سال ۱۳۵۳ مرکز فروش کتاب خود را هم در دانشگاه تاسیس کرد.

دکتر علی آموزش اولین مدیر این انشارات بود. این انتشارات سال ۱۳۵۴ با نام «دفتر انتشارات و تامین منابع درسی» فعالیت خود را به‌طور مستقل از اداره روابط عمومی دانشگاه گسترش داد.

فعالیت رسمی و سازمان یافته انتشارات و چاپخانه از سال ۱۳۵۹ با مدیریت دکتر رضا شعبانی شروع شد و بعد از چندین مرحله تغییر در سیستم، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی در حال حاضر در زمینه چاپ و نشر آثار دانشگاهی و پژوهشی و مجلات بسیار توانمند است و آثار ارزشمندی در اختیار دانشجویان، اساتید و پژوهشگران قرار می‌دهد.

کتاب‌های انتشارات دانشگاه شهید بهشتی زیر نظر اساتید و متخصصین هر رشته منتشر می‌شوند و بهترین و جامع‌ترین اطلاعات را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند تا هم دانشجویان این دانشگاه و هم دانشجویان دانشگاه‌های دیگر و علاقه‌مندان بتوانند به راحتی به کتاب‌های مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

درباره کتاب خانه های افقی متراکم

خانه برای خانواده، به‌عنوان مهم‌ترین نهاد اجتماعی در جامعۀ اسلامی، مکان زندگی است. ویژگی عمومی بسیاری از مجموعه‌های مسکونی امروز ناکارآمدی رویکرد‌ها و روش‌های موجود طراحی مسکن و مجموعه‌های مسکونی ساخته شده در برابر محیط طبیعی و محیط اجتماعی و نقصان کیفیت محیط کالبدی است. توسعۀ بی‌رویهٔ شهر‌های بزرگ و متوسط، به دلیل رشد و مهاجرت بی‌رویه جمعیت باعث ایجاد نیاز شدید به مسکن شده است که خود عامل تعجیل در ساخت‌وسازهای بی‌رویه و فاقد کیفیت لازم و مطلوب است و این خود منجر به تباه شدن منابع طبیعی و مناظر و سیمای شهری شده است.

فرم‌های کالبدی اجرا شده در قالب ساختمان‌های مرتفع و برج‌های مسکونی و آپارتمان‌سازی در طبقات تکراری در سراسر کشور و شهر‌های مختلف به شکل یکنواخت سبب شده است که تشخیص مکان پروژه‌های مجموعه‌های مسکونی به‌عنوان شهر و منطقۀ خاص دشوار شود. این در حالی است که معماری شهر‌های قدیمی ایران از دیرباز هویت خاص داشته است و خانه و مجموعه‌های مسکونی در قالب واحد‌های همسایگی و محلات باهویت اجتماعی، فرهنگی و کالبدی ویژه، با شرایط و ویژگی‌های محیطی انطباق کامل داشته‌‌اند و واجد فرم کالبدی باهویت و متمایز از هم بوده‌اند.

در معماری بومی مناطق مختلف ایران انطباق با شرایط محیطی، استفاده از انرژی‌های طبیعی و پایدار، مصالح سازگار با محیط و ایجاد فضا‌های متنوع و متناسب برای شرایط گوناگون زمانی در روز و فصل و سال از سویی و انطباق با شرایط اجتماعی و فرهنگی در قالب عرصه‌بندی‌های خصوصی و نیمه‌خصوصی و تفکیک فضایی داخلی و خارجی، از ویژگی‌های عمومی معماری سنتی ایرانی است. فضای باز خصوصی حیاط و نیمه‌باز یا سرپوشیده مانند ایوان‌ها و صفه‌ها و قابلیت استفاده از بام خانه‌ها، وجود اتاق‌ها در موقعیت و جهات گوناگون و زیرزمین‌ها، شرایط را برای زندگی راحت با حداقل امکانات و حداقل مصرف انرژی‌های فسیلی مهیا کرده و ارتباط با طبیعت و تنظیم شرایط محیطی به طور هم زمان درنظر گرفته شده است. در مقیاس مجموعه‌ها، وجود واحدهای همسایگی و محلات از مهم‌ترین شاخصه‌های شهر سنتی است.

پروفسمور هلموت شرام، استاد و مدیر گروه مسکن دانشگاه فنی وین (.U.T (در سال ۲۰۰۵ این کتاب را با نام تراکم افقی در خانه‌سازی نوشته است که باتوجه‌به نمونه‌های ارائه شده، به‌ویژه طرح‌های پروفسور رولاند راینر، هر دو خانه‌هایی با حیاط خصوصی و بدون مشرفیت را طراحی و اجرا کرده‌اند که با طبیعت (زمین و گیاه و آفتاب و آسمان) ارتباط داشته‌اند و عرصه‌بندی‌ها و تفکیک عرصهٔ خصوصی از عمومی را رعایت کرده‌اند. وی که مؤلف کتاب معماری بومی ایرانی است، از معماری سنتی ایران در خلق فضا‌های جدید مسکونی الهام گرفته و طرح‌های مذکور را ارائه داده است. خانه‌های کوچک و متراکم در فرم‌های گوناگون دیگر که توسط طراحان مختلف در این کتاب معرفی شده‌اند، نیز میتواند مورد استفاده طراحان ایران قرار گیرد.

خواندن کتاب خانه های افقی متراکم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان و علاقه‌مندن معماری پیشنهاد می‌کنیم.


شیوه های مختلف چاپ روی مواد
بهرام عفراوی
غربت
علیرضا لشکربلوکی
آزناوور به قلم آزناوور
شارل آزناوور
شاهکارهای طراحی پوستر
جان فاستر
شوپنهاور
دیدیه رمون
فلسفه و معماری
مطهره فعالی
شوق و شور کودکی (نقاشی احساسات)
روبی رادبرن
رهیافتی بر سیگنال ها و سیستم ها
علی مالکی
خانواده وندربیکر؛ جلد دوم
کارینا یان گلازر
معماری گوتیک و فلسفه مدرسی
اروین پانوفسکی
درآمدی بر جذابیت در رسانه دینی
محمدرضا فتح‌الله بیاتی
از خراسان تا بلغارستان
محمدعلی کیانی
راهنمای کاربردی طراحی نمایشگاه
جان لارنس
آپارتمان معلق در شب
محمود علی‌پور
لبخند بدون دلیل
لی ال جامپولسکی
چطور می‌شود با دیزاینرها زندگی کرد و آن‌ها را نکشت؟
آلن لانگ
ایزد بانوان؛ چگونه زن کاملی باشیم (آزادی بیشتر)
الیزابت ویلسون
تاریخ معماری غرب
دیوید وتکین
هنر پرتره نگاری‬‌‫
نوربرت اشنایدر
پرستو بدون پاسپارتو
نوذر اسمعیلی
شهر از نو: شهرها با کدام روایت از پس فاجعه برمی‌آیند
لارنس جی ویل
زلزله و آمادگی در چهار گام
مهدی زارع
ماشین آلات ساخت
سیدفرزین فائزی
درباره مسائل شهرسازی در ایران امروز
مجید غمامی
مهندسی سیستم ها
سیداحمد حسینی مونس
روانشناسی رنگ‌ها در معماری
داوود احمدی
۱۰۱ نکته برای موفقیت در آزمون نظام مهندسی
گروه مولفان سورن
آموزش کاربردی Arcgis 10.6 در شبیه‌سازی توسعه‌ی کالبدی شهر
امیر درج
توسعه تاب آوری شهری
سیدمـرتضی رضائی
تجهیزات حرارتی و برودتی در تأسیسات
محمدباقر هنرمندفرد
ریاضی عالی مهندسی
امید رضایی‌فر
اصول مهندسی تونل
سهیل قره
تمرینات پیشرفته کتیا
رسول محمدی
شهر بسنده هوشمند
بن گرین
بتن مسلح الیافی
پوریا پایرو
اصول طراحی نما
سیدمحسن زینلی
روشهای ارزیابی غیرمخرب بتن (NDT)
پ. کومار مهتا
محاسبات تاسیسات ساختمان
سیدمجتبی طباطبایی
راهنمای اتصالات در سازه‌های فولادی
غلامرضا حسینعلی‌بیگی
مهندسی آبیاری و زهکشی (خلاصه نکات، سؤالات و پاسخ‌های تشریحی)
محمد ولی‌پور
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

حجم

۲۷٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان