دانلود و خرید کتاب مدل کسب‌وکار آدام ج. باک ترجمه احمد روستا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مدل کسب‌وکار

کتاب الکترونیکی «مدل کسب‌وکار» نوشتهٔ آدام ج. باک و جرارد جورج با ترجمهٔ احمد روستا و بیت‌اللّه اکبری‌مقدم و نیما شجاعی در انتشارات چاپ و نشر بازرگانی چاپ شده است. هدف این کتاب آموزش طراحی، ایجاد و تطبیق مدل‌های کسب و کار ماندگار است.

درباره کتاب مدل کسب‌وکار

در یک کسب‌وکار، رابطه‌ای حیاتی بین مشتری، تأمین‌کنندگان، کارمندان، منابع، سرمایه و رؤیای مدنظر بنیان‌گذاران وجود دارد. چیزی که شکاف‌های بین این عناصر را پر می‌کند و منجر به قوام‌یافتن و تبدیل یک کسب‌وکار معمولی به سازمانی می‌شود که سودده است و نیازهای مشتریانش را به‌خوبی پاسخ می‌دهد، مدل کسب‌وکار است. درواقع کسب‌وکاری که مدل ارائهٔ خدمت، مدل کسب درآمد و مدل اجرای فعالیت‌های خود را به‌خوبی نشناخته باشد، محکوم به شکست است.

عناوین فصول کتاب به این شرح است:

فصل اول: مدل کسب‌وکار

مدل‌های کسب‌وکار معتبر

تاریخچهٔ مختصری از مدل کسب‌وکار

میان‌بری وجود ندارد

آنچه به‌یقین می‌دانیم

فصل دوم: عناصر مدل کسب‌وکار

عناصر مدل کسب‌وکار: چارچوب منابع، تعاملات، ارزش و روایت RTVN

به‌کار‌گرفتن منابع برای کسب‌وکار

تعاملات در مدل کسب‌وکار

طراحی مدل‌های کسب‌وکار برای ارزش

روایت و روایت‌گویی مدل کسب‌وکار

فصل سوم: مدل کسب‌وکار مناسب در زمان مناسب

مدل کسب‌وکار مناسب در زمان مناسب

چارچوب منابع، تعاملات، ارزش و روایت RTVN برای فرصت‌های پیش از شکل‌گیری

بوم ناب برای کسب‌وکارهای نوپا

بوم مدل کسب‌وکار برای رشد

فراتر از مدل‌های کسب‌وکار پایه

چرخهٔ مدل کسب‌وکار

فصل چهارم: نوآوری مدل کسب‌وکار

تغییر و نوآوری در مدل کسب‌وکار

مدل‌های کسب‌وکار پایدار

بازگشت به اصول پایهٔ مدل کسب‌وکار

کتاب مدل کسب‌وکار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های مدیریت و کسب‌وکار پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب مدل کسب‌وکار

ابهام مدل‌های کسب‌وکار الکترونیکی در اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی، پدیدهٔ فناورانه، فرهنگی و اجتماعی رونمایی شد. توسعه و استقرار اینترنت، بیشتر از طریق شبکه جهانی وب، تأثیر بی‌همتایی بر جوامع و کسب‌وکارها گذاشت. این پدیده کاملاً مطالعات و فعالیت‌های عملی در حوزه مدل‌های کسب‌وکار را به هم ریخت. مدل کسب‌وکار را همان‌طور که دانشگاهیان می‌گویند واژه هنری بود. این واژه وارد ادبیات عملی مدیریت شد که بیشتر خلق ارزش در سطح کسب‌وکارها را بیان کند، ضمن اینکه الگوهای عملیاتی سطح بالای کسب‌وکار را نیز در نظر می‌گرفت، اما اساساً معانی متفاوتی در موقعیت‌های مختلف برای افراد مختلف داشت. ظهور اینترنت و آنچه کسب‌وکارهای الکترونیکی نامیده می‌شود، این مباحث نوظهور در مورد مدل کسب‌وکار را به برج بابل تبدیل کرد.

مفهوم مدل کسب‌وکار الکترونیکی چارچوبی برای کسب‌وکارهای اینترنتی مشابه چارچوب مدل‌های کسب‌وکار دهه ۱۹۶۰ میلادی بود. تفاوت کلیدی‌ای نبود که این مدل‌ها اساساً روی تعاملات معاملات و مبادلات تمرکز داشتند، دقیقاً بدین دلیل که اینترنت هزینه تعاملات را به کسری از هزینه‌های معمول آنها رسانده بود. پول، اطلاعات و کالاها در این مدل‌های کسب‌وکار با دخالت کمتر انسانی مبادله می‌شدند. تمرکز این مدل‌ها روی کسب‌وکارهای خطرپذیر و جدید بود که فعالیت اصلی آنها یا کل فعالیت‌هایشان از طریق وب یا دیگر ابزارهای رابط کاربری الکترونیکی انجام می‌شد. برخی از تعاملات را می‌توان صریحاً مشخص کرد و به زیر مجموعه‌هایشان تفکیک کرد و به‌گونه‌ای دیگر بازسازی کرد.

مدیران و اندیشمندان مجموعه‌ای از تعاملات را خلق کردند که می‌توان آنها را به مجموعه محدودی از مدل‌های کسب‌وکار الکترونیکی اتمی ریز شده دسته‌بندی و سازماندهی کرد. نمونه‌هایی از این تعاملات شامل تولیدکنندگان محتوا، عرضه مستقیم به مشتری/مصرف‌کننده و یک‌پارچه کنندگان ارزش ایجاد شده است البته در این حالت مشکلی نبود که تمایزی بین مدل کسب‌وکار الکترونیکی و مدل کسب‌وکار برای سازمانی تعریف شود که بخشی یا تمامی فعالیت‌هایش توسط اینترنت انجام می‌شود. نیای مدل‌های کسب‌وکار الکترونیکی موضوعی به نسبت تخصصی شد که در آن تنها زمانی که سازمان‌های بزرگ با زیرساخت‌های فیزیکی قابل‌توجه به سمت فعالیت‌ها و عملیات اینترنتی حرکت می‌کردند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۱ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۱ صفحه

قیمت:
۸۵,۸۰۰
تومان