دانلود و خرید کتاب انگلستان عصر الیزابت ویلیام دبلیو لیس ترجمه پریسا صیادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انگلستان عصر الیزابت اثر ویلیام دبلیو لیس

کتاب انگلستان عصر الیزابت

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب انگلستان عصر الیزابت

کتاب انگلستان عصر الیزابت نوشتهٔ ویلیام دبلیو لیس و ترجمهٔ پریسا صیادی است. گروه انتشاراتی ققنوس این کتاب را برای نوجوانان و بزرگسالان روانهٔ بازار کرده است. این اثر جزو مجموعهٔ «تاریخ جهان» است.

درباره کتاب انگلستان عصر الیزابت

کتاب انگلستان عصر الیزابت که به رویدادهای مهم عصر ملکه الیزابت پرداخته، هفت فصل دارد. عنوان این فصل‌ها عبارت است از «فرمانروایی گلوریانا»، «ملکه و کندویش»، «لندن و دیگر شهرها»، «مذهب در دوران الیزابت»، «بازی و تفریح در دوران الیزابت»، «علم، پزشکی و خرافات» و « پیش به‌سوی دنیای نو». این اثر با پیشگفتاری تحت‌عنوان «روزهای طلایی» آغاز شده است. گفته شده است که سلطنت الیزابت برای مردمش فوق تصورات آن‌ها بود. دوران سلطنت ۴۵سالهٔ او برای همیشه به «عصر الیزابت» معروف شد؛ دورانی که در آن انگلستان به قدرتی مورداحترام در اروپا بدل شد و قلمرویش تا آن سوی دریاها گسترش یافت و مردمش به ثروت و رفاه رسیدند. در این دوران، هنرها شکوفا شد، قانون و حکومت شکل کامل‌تری به خود گرفت و سرانجامْ الگویی برای جهان پدید آمد.

مجموعهٔ «تاریخ جهان»، نام مجموعه‌ای ۸۷جلدی از گروه انتشاراتی ققنوس است که هر جلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌ٔ World History به حساب می‌آید. «دان ناردو»، «مایکل وی. آزکان»، «جیمز آ. کوریک» و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزهٔ تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر جلد از مجموعهٔ حاضر، یک دورهٔ مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه»، «انگلستان عصر الیزابت»، «امپراتوری مغول» و «انقلاب کشاورزی». مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند، اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهرهٔ بسیار ببرند.

خواندن کتاب انگلستان عصر الیزابت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد انگلستان در عصر الیزابت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب انگلستان عصر الیزابت

«هنگامی که هنری هشتم، پدر الیزابت، در جنگ و کشمکش با پاپ بر سر موضوع طلاق همسرش بود، اسپانیا مکزیک و پرو را فتح کرد، و پرتغال مستعمراتی در هند و فیلیپین به دست آورد. آغاز واقعی اکتشاف و تجارت انگلیسی‌ها در زمان سلطنت ادوارد ششم، برادر الیزابت، بود. هیو ویلبی و ریچارد چانسلر در سال ۱۵۵۳ برای یافتن گذرگاه شمال‌شرقی به سوی آسیا عازم سفری دریایی به سوی اسکاندیناوی در شمال شدند. آن‌ها در این سفر اکتشافی به هدفی که داشتند نرسیدند، اما سفرشان به آغاز روابط تجاری بین انگلستان و روسیه انجامید.

بخش دیگر فعالیت‌های اکتشافی انگلستان بر شرق آفریقا متمرکز بود که قلمرو انحصاری پرتغال محسوب می‌شد. پاپ الکساندر ششم در سال ۱۴۹۳ سرزمین‌های ناشناختهٔ آفریقا و آمریکا را بین اسپانیا و پرتغال تقسیم کرده بود. اما این مانع از تلاش دریانوردان پروتستان انگلستان برای دستیابی به آن‌جا نبود. توماس ویندم در دههٔ ۱۵۵۰ به تجارت در ساحل بربر۸ و ساحل طلا پرداخت. ریچارد هَکلوت، یکی دیگر از کاوشگران اولیه، می‌نویسد که پرتغالی‌ها «از تجارت جدید ما در مناطق بربر بسیار آزرده بودند ... و خشمگینانه هشدار دادند که اگر در آن مناطق به چنگشان بیفتیم، با ما مانند دشمنان خونی رفتار خواهند کرد».

با این حال هنری هشتم سهم پایداری در توانمندسازی سرنوشت‌ساز نیروی دریایی و فرصت‌سازی‌های بعدی برای توسعه‌طلبی در آن سوی دریاها داشت. انگلستان آن‌قدر قدرتمند نبود که سلطهٔ اسپانیا بر قارهٔ آمریکا را به چالش بکشد و در برابر آن قد علم کند، اما هنری می‌دانست که آیندهٔ تجارت متعلق به حوزهٔ اقیانوس اطلس است و باید از کشتی‌های حامل محموله‌های گرانبها محافظت شود. در نتیجه او نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا را بنیاد گذاشت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان