دانلود و خرید کتاب استراتژی های کسب و کار باشگاه های فوتبال ایران ابراهیم شکوری شوره دلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب استراتژی های کسب و کار باشگاه های فوتبال ایران اثر ابراهیم شکوری شوره دلی

کتاب استراتژی های کسب و کار باشگاه های فوتبال ایران

معرفی کتاب استراتژی های کسب و کار باشگاه های فوتبال ایران

کتاب استراتژی های کسب و کار باشگاه های فوتبال ایران نوشتهٔ ابراهیم شکوری شوره دلی است. انتشارات گیوا این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب استراتژی های کسب و کار باشگاه های فوتبال ایران

کتاب استراتژی های کسب و کار باشگاه های فوتبال ایران پنج فصل دارد. این کتاب توضیح داده است که امروزه در بازارهای گوناگون کسب‌وکار، تمرکز زیادی بر بهبود کارایی و اثربخشی تلاش‌های بازاریابی وجود دارد. باشگاه‌های فوتبال در جست‌وجوی روش‌های نو برای انجام بهینهٔ این وظایف خطیر در راستای کاهش هزینه‌ها و افزودن ارزش به محصولات و خدمات خود هستند؛ حتی در کسب‌وکارهایی که با فشارها و مسائل درآمد و هزینه در مراحل گوناگون چرخهٔ عمر محصول نهایی مواجه نیستند نیز این امر مشاهده می‌شود. ابراهیم شکوری شوره دلی، نویسندهٔ کتاب حاضر به موضوعاتی مانند اهمیت این موضوع در ایران، مقوله‌هایی مربوط به شرایطی که بر مقولهٔ محوری (پدیده) تأثیر می‌گذارد، کنش‌ها یا برهم‌کنش‌های خاصی که پدیدهٔ محوری را برقرار می‌کند، شرایط خاصی که بر راهبردها تأثیر مثبت می‌گذارد، شرایط زمینه‌ای عمومی که بر راهبردها اثر منفی می‌گذارد و خروجی و نتایج حاصل از اجرای راهبردها سخن گفته است.

خواندن کتاب استراتژی های کسب و کار باشگاه های فوتبال ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد فوتبال پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب استراتژی های کسب و کار باشگاه های فوتبال ایران

«لیگ برتر با شیوه فعلی برگزاری از سال ۱۳۷۹ شروع شد، اما فوتبال باشگاهی ایران پیش از آن تاریخی مفصل دارد. مسابقات لیگ برتر بالاترین سطح مسابقات باشگاهی فوتبال ایران است. از دورهٔ هفتم لیگ حرفه‌ای ۱۸ تیم در این رقابت‌ها حاضر هستند، که به صورت رفت و برگشت در زمین خودی و حریف به میدان می‌روند، به این ترتیب هر تیم ۳۴ بازی انجام داده و در مجموع ۳۰۶ دیدار برگزار خواهد شد. در این لیگ طی ۱۱ دوره برگزاری، تیم‌های سپاهان اصفهان (چهار بار، آخرین دفعه ۱۳۹۱)، استقلال تهران (دو بار، آخرین دفعه ۱۳۸۸)، پرسپولیس تهران (دوبار آخرین دفعه ۱۳۸۷) و پاس تهران، فولاد خوزستان و سایپا کرج هر کدام یک بار به مقام قهرمانی رسیده‌اند.

بررسی‌هایی که در زمینه حمایت‌های مالی ورزشی در جوامع مختلف بعمل آمده است، بیانگر این موضوع است که اثربخشی حمایت‌های مالی ورزشی به پیش شرط‌هایی نیاز دارد و در مسیر موفقیت حمایت‌های مالی ورزشی و به طور خاص در رشتهٔ فوتبال، موانع متعددی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند تا رسیدن به اهداف حمایت‌های مالی تسهیل شود.

موانع پیش روی حمایت‌های مالی ورزشی عبارتند از:

- موانع اقتصادی:

محیط اقتصادی یکی از عوامل موثر در فرصت‌ها و توانایی‌های بازار بین‌المللی است. اقتصاد جهان از جنگ جهانی دوم تغییرات زیادی کرده است. با ظهور بازارهای جهانی، مدیران بازاریابی جهانی فرصت‌های جدیدی را به دست آورده اند. در این میان ورزش نیز به بازارهای جهانی راه یافته و به عنوان یک صنعت بخش مهمی از اقتصاد کشورها را درگیر کرده است. تامین نیازهای مالی صنعت ورزش از جمله وظایف مهم مسئولان و مدیران تربیت بدنی در هر جامعه است.

مشکلات اقتصادی گاه آنقدر در صنعت ورزش مشکل تراشی می‌کند که روند روبه رشد آن را متوقف می‌کند, حامیان مالی نیز که بخشی از منابع مالی ورزش کشور را تامین می‌کنند از این مشکلات بی نصیب نبوده و با آن دست و پنجع نرم می‌کنند. شناسایی و حل مشکلات اقتصادی در بخش حمایت‌های مالی شاید یکی از مهم‌ترین مسائل پیش روی ورزش کشور باشد. لذا پرداختن به موانع اقتصادی این بخش موضوعی قابل توجه و غیر قابل انکار است.

- موانع قانونی:

فعالیت‌های بازاریابی و بخصوص حمایت‌های مالی وابسته به اصول قانونی و حقوقی هر کشور است، انجام فعالیت‌های حمایت مالی خارج از چهارچوب قوانین هر جامعه نه تنها با موفقیت روبرو نمی‌شود بلکه مشکلاتی را نیز در این زمینه ایجاد می‌کند، شناخت صحیح و دقیق قوانین مرتبط با فعالیت‌های حامیان مالی و تعیین مواردی در قوانین کشور که به نوعی به عنوان مانع بر سر راه فعالیت‌های حمایت مالی قرار گرفته است، کمکی بزرگ در جهت رفع مشکلات موجود و رسیدن به موفقیت‌هایی در زمینهٔ ورزش کشور است.

- موانع اجتماعی:

چنانچه حمایت‌های مالی نتواند در محیط‌های اجتماعی کشور تاثیرگذار باشد، نتوانسته است نقش مهمی را در رسیدن به بازار هدف ایفا کند. موفقیت اصلی حمایت‌های مالی زمانی حاصل می‌شود که بتواند بر گروههای هدف جامعه و روابط بین آنها تاثیرگذار باشد، بنابراین پرداختن به موانع اجتماعی حمایت‌های مالی و تعیین و شناسایی این موانع می‌تواند کمک بزرگی در جذب هرچه بهتر حامیان مالی و کسب موفقت‌هایی در این زمینه باشد.

- موانع فرهنگی:

فرهنگ شامل ارزش ها، ایده ها، نگرش‌ها و نمادهای آگاهانه و نیمه آگاهانه است که رفتار فرد را شکل می‌دهد. از آنجا که فرهنگ اثر قابل توجهی بر رفتار تمامی بخش‌های مرتبط با ورزش (شرکت‌های حامی، مسئولان و مدیران ورزشی، مشتریان ورزش و ...) دارد و تمامی این عوامل فرهنگی بر روی محیط بازاریابی تاثیر دارد، بررسی مشکلات و موانع فرهنگی بر سر راه حمایت‌های مالی موضوعی مهم تلقی می‌شود (آرمسترانگ، ۲۰۰۴).

- موانع مدیریتی:

موفقیت در هیچ زمینه‌ای و تحت هیچ شرایطی، جز با وجود نیروی متخصص و به کار بردن اصول صحیح مربوط به آن حیطه امکان پذیر نمی‌شود. موضوع حمایت‌های مالی نیز از این قاعده مستثنی نیست. بررسی در مورد مشکلات مدیریت حمایت‌های مالی و اقدام در جهت رفع آنها می‌تواند تا حد قابل توجهی رضایت خاطر سازمان‌های ورزشی و حامیان مالی را حاصل کند. لذا شناسایی و تعیین راهکارهایی جهت بهبود این موانع بخش مهمی از موضوع مربوط به حمایت‌های مالی و بازاریابی را تشکیل می‌دهد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

قیمت:
۲۹,۹۰۰
تومان