دانلود و خرید کتاب نورپردازی تکچهره والتر نرنبرگ ترجمه حمید شاهرخ
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نورپردازی تکچهره اثر والتر نرنبرگ

کتاب نورپردازی تکچهره

انتشارات:نشر مرکز
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نورپردازی تکچهره

کتاب نورپردازی تکچهره؛ تکنیک‌ها و کاربردها نوشتهٔ والتر نرنبرگ و ترجمهٔ حمید شاهرخ است و نشر مرکز آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب نورپردازی تکچهره

عکس‌برداری از تک‌چهره فقط آفریدن تصویری شبیه به مدل نیست. عکاس هنرمند می‌تواند گذشته از شبـاهت ظاهـری، شخصیـت، روحیه، حالت و احساس‌های افراد را نیز در عکـس ثبت کند و یکی از مهم‌ترین ابزارهای او در این کار، نورپردازی است. رهنمودهـایی که در کتاب نورپردازی تکچهره برای نورپردازی در عکاسی تک‌چهره داده شده، اگر با خلاقیت و ذوق عکاس همـراه و تکمیل شود، تصویرهایی خواهد آفرید که گواه نه فقط دانش فنی بلکه نیز توانایی هنری او خواهد بود.

در بخش‌های مختلف کتاب، ضمن شرح اصول کلی نورپردازی و چگونگی استفاده از عناصر گوناگونی چون رنگ و سایه‌روشن و پس‌زمینه، شیوه‌های گوناگون نورپردازی دقیقاً تشریح و نحوه‌ٔ عملکرد در مورد هر یک از اجزای چهره بیـان شـده است. در پایان، ۶۱ عـکس نمـونه بررسی، و نکات و ریزه‌کاری‌های هر یک به‌دقت تحلیل شده است.

خواندن کتاب نورپردازی تکچهره را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند به صورت حرفه‌ای نورپردازی عکاسی کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نورپردازی تکچهره

«چندین سال قبل، هنگامی که از من خواستند تا ایده‌های بنیادی‌یی را که در کتاب قبلی‌ام، نورپردازی در عکاسی، مطرح شده بود بسط و توسعه دهم، ابتدا فکر کردم کار چندان شاقی نخواهد بود. طرحی بلندبالا و تفصیلی تهیه کردم که شامل همهٔ شاخه‌های عکاسی در استودیو می‌شد. انتظار داشتم تمام آن جزئیات جالبی را به خوانندگانم منتقل کنم که همیشه در ذهنم بود، اما نتوانسته بودم در چارچوب اولین کتاب بگنجانم.

اما به‌محض آنکه دست به این کار جدی زدم و بررسی مطالب را شروع کردم دریافتم سنگ بزرگ برداشته‌ام. باید می‌دانستم که موضوع نورپردازی تکچهرهٔ مدرن خود به تنهایی مستلزم یک جلد کتاب است.

هر قدر بیشتر کار کردم بیشتر دریافتم که دانش چیزی‌ست سه بُعدی که عمق آن را پایانی نیست. پس بار دیگر شروع کردم: شروع به اندیشه و تجربه، تحلیل عکس‌ها و ثبت شیوه‌ها و واکنش‌های مردم. از هنگام بازگشتم به پشت «نیمکت مدرسه» پنج سال به این منوال گذشت. حاصل آن همه، کتاب فراروی شماست.

امیدوارم با من هم‌عقیده باشید که فقط هنگامی دست و بال‌مان برای خلق اثری باز است که درک کاملی از کار خود داشته باشیم. من طی صفحات آینده در طلب درک کامل‌تری از نورپردازی در عکاسی، آن‌گونه که برای تکچهره به‌کار می‌رود، هستم و امیدوارم شما مرا همراهی کنید.

از ما انتظار دارند که در عکاسی خاص تکچهره نه تنها ظاهر مردم بلکه ماهیت آنها را نیز نشان دهیم. پس همزمان با اینکه تصویر کردن تمامیت سرشت انسانی، و نه فقط ظاهر او را هدف قرار می‌دهیم، باید شباهت عاطفی را با شباهت صوری منتقل کنیم.

اما هنگامی که از مردم به‌منظور تزئین یا آگهی تبلیغاتی عکس می‌گیریم مدل انسانی را صرفاً به‌مثابه دستمایه‌یی خام به‌کار گرفته‌ایم، همان‌گونه که مجسمه‌ساز از سنگ خود استفاده می‌کند. هدف ما در اینجا بازنمایی عینی نیست، بلکه انتقال یک ایده از طریق یک نماد انسانی و بیان خودمان است به‌عنوان واکنش عکاس نسبت به آن نماد.»

نظرات کاربران

نادیا نعمتی
۱۴۰۳/۰۲/۰۵

بی نهایت کتاب خفن و کاملیه برای عکاسان پیشنهاد میشه کامل کامل

کاربر 998356
۱۴۰۲/۱۰/۰۹

عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۷ صفحه

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۷ صفحه

قیمت:
۳۱,۰۰۰
تومان