دانلود و خرید کتاب کوک ساز رابطه استیو اسکات ترجمه سهیلا کولیوند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کوک ساز رابطه اثر استیو اسکات

کتاب کوک ساز رابطه

معرفی کتاب کوک ساز رابطه

کتاب کوک ساز رابطه نوشتهٔ استیو اسکات و بری داونپورت و ترجمهٔ سهیلا کولیوند و ویراستهٔ مینو ابوذر جمهری است. انتشارات شبنا این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب کوک ساز رابطه

کتاب کوک ساز رابطه، ۲۵ روش آگاهانه برای زوج و برای افزایش صمیمیت و ایجاد پیوندی عمیق‌‌تر را در بر گرفته است. نویسنده‌های این کتاب باور دارند که وقتی در رابطهٔ خود اصولی رفتار می‌کنیم، مهارت‌هایی را می‌آموزیم که به ما کمک می‌کند گذشته را بهبود بخشیده و با خودآگاهی، بلوغ عاطفی و اعتمادبه‌نفس بیشتری پیش برویم. وقتی هر یک از ما به‌طور فردی رشد می‌کنیم، رابطهٔ ما از مسمومیت سرمستانهٔ عشق اولیه‌مان به صمیمیتی پخته‌تر و رضایت‌بخش‌تر تکامل می‌یابد. با روش‌های استیو اسکات و بری داونپورت همراه شوید.

خواندن کتاب کوک ساز رابطه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کوک ساز رابطه

«یکی از ارزشمندترین عادت‌های ارتباطی‌ای که می‌توانید تمرین کنید گوش دادن مؤثر است. این مهارت نه‌تنها به شریک زندگی‌تان و رابطهٔ شما کمک می‌کند، بلکه شما را به‌سمت عشق، توجه، شفقت و صبر بیشتر نیز سوق می‌دهد. همچنین منجربه یافتن راه‌حل‌هایی مؤثرتر برای همهٔ مشکلات میان‌فردی می‌شود.

استفاده از مهارت گوش دادن درشرایطی‌که شریک زندگی‌تان درگیر مشکلی بوده و نیاز به یافتن راه‌حل دارد یا وقتی هر دوی شما برای حل‌وفصل اختلاف‌نظری در تلاش هستید حائز اهمیت است. تمرین این عادت برای آن نوع گفتمان سازنده که در عادت شمارهٔ ۱۴ بیان کردیم ضروری است.

گوش دادن مؤثر از ارزش درمانی قابل‌توجهی در روابط شما برخوردار است. این کار برای شریک زندگی‌تان فضایی امن برای بیان افکار و احساسات خود فراهم می‌سازد.

وقتی شریک زندگی‌تان صحبت‌های خودش را می‌شنود، با وضوح بیشتری احساسات خود یا مشکل موجود را می‌بیند و آمادگی بهتری به‌دست می‌آورد تا با ابتکار خود راه‌حلی یافته یا روی مسئله‌ای که با شما دارد کار کند.

وقتی شریک زندگی‌تان احساس شنیده‌شدن می‌کند، باری عاطفی از دوش او برداشته شده و استرس کمتری احساس می‌کند. شما، به‌عنوان شنونده، نیاز نیست با هرآنچه شریک زندگی‌تان می‌گوید موافقت کنید. شما، بدون قضاوت یا خشم، گوش می‌دهید تا آگاهی کسب کرده و اجازه دهید شریک زندگی‌تان حرف‌های خود را بیان کند.

گوش دادن مؤثر عادتی نیست که به‌راحتی بتوان بر آن مسلط شد، علت اصلی‌اش این است که اکثر ما بیشتر برای صحبت کردن انگیزه داریم تا گوش دادن. این عادت از گوش دادن معمولی چالش‌برانگیزتر است زیرا گوش دادن مؤثر حضور کامل شما را می‌طلبد. این عادت اغلب در موقعیت‌های ناخوشایندی که شریک زندگی‌تان ناراحت یا عصبانی است یا از شما یا شرایط رنجش دارد ضروری است.

در طول مدتی که گوش دادن مؤثر را تمرین می‌کنید، به‌معنای رایج، طرف گفت‌وگو محسوب نمی‌شوید. هیچ بده‌بستان، گفت‌وگوی مشترک یا رقابتی برای حرف زدن وجود ندارد. برعکس، گوی و میدان دراختیار شریک زندگی‌تان و آنچه سعی دارد ابراز کند قرار دارد-با کلمات، با حرف‌های ناگفته، با زبان بدن و با احساسات.

طبیعی است که بخواهیم به شریک زندگی خود راه‌حل یا توصیه‌ای ارائه داده و به او بگوییم از نظر ما چه‌چیزی او را شادتر، موفق‌تر یا از درد رها می‌سازد. این کار معمولاً از روی صداقت برای کمک به آنها انجام می‌شود اما می‌تواند به واکنشی نسنجیده نیز تبدیل شود زیرا ما در فرهنگمان به راه‌حل‌محوری تمایل داریم. اما صبر، حضور و سکوت سه عامل اصلی این کنش قدرتمند هستند.

اگر می‌خواهید شنوندهٔ مؤثر بهتری برای شریک زندگی خود باشید لازم است به اجرای موارد زیر تمایل نشان دهید:

به شریک زندگی‌تان اجازه دهید سررشتهٔ گفت‌وگو را دردست گرفته و موضوع بحث را تعیین کند.

با توجه کامل به صحبت‌های او گوش دهید.

حتی اگر حرف مهمی برای گفتن دارید از قطع کردن صحبت او بپرهیزید.

سؤالات پایان‌باز از او بپرسید تا او را (درصورت تمایل) به ادامهٔ صحبت تشویق کنید.

از نتیجه‌گیری شتاب‌زده یا ارائهٔ راه‌حل خودداری کنید.

پس از اتمام صحبت‌های شریک زندگی‌تان، درمورد مطالبی که از او شنیده‌اید بازخورد ارائه دهید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

حجم

۱۹۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

قیمت:
۴۹,۵۰۰
تومان