دانلود و خرید کتاب دیدگاه تحلیلی فراشناختی کورش پرویز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دیدگاه تحلیلی فراشناختی اثر کورش پرویز

کتاب دیدگاه تحلیلی فراشناختی

نویسنده:کورش پرویز
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب دیدگاه تحلیلی فراشناختی

کتاب دیدگاه تحلیلی فراشناختی نوشتۀ کورش پرویز و ویراستۀ محدثه طهماسبی فر است و انتشارات هورین آن را به انتشار رسانده است. دکتر کورش پرویز در این کتاب به تحلیل فرامن و ارتباط آن در شکل گیری اختلالات شخصیتی، مثل اختلال شخصیتی ضد اجتماعی بودن، وسواس، نشخوار فکری و... می‌پردازد. 

درباره کتاب دیدگاه تحلیلی فراشناختی

تاکنون محققان زیادی بر روی اختلال وسواسی – جبری و اختلال شخصیت ضداجتماعی به تحقیق پرداخته‌اند که هر کدام به حوزه خاصی از روانشناسی از جمله شناختی، روان تحلیلگری و عصب‌شناسی گرایش داشته‌اند. هر یک از این محققان با توجه به دیدگاه خاصی که داشته‌اند یک عامل را به عنوان علت اصلی ایجاد و بروز این اختلالات دانسته‌اند. اختلال وسواسی – جبری چهارمین اختلال وسواسی جبری در میان اختلالات روانپزشکی به حساب می‌آید. این اختلال با افکار، تصاویر و رفتارهای تکراری خود را نشان می‌دهد و باعث آشفتگی و ناتوانی فرد می‌شود و درنهایت به ایجاد اختلال در زندگی روزمره و سلب آرامش منجر می‌شود. مشخصۀ اصلی اختلال وسواسی – اجباری، افکار ناخواسته، تکراری و مزاحم و همچنین رفتارهای تکراری و آزاردهنده‌ای است که بیمار به ناچار برای اجتناب از اضطراب یا برطرف کردن افکار وسواسی انجام می‌دهد. این افکار و احساسات آزاردهنده ممکن است در هر زمانی در زندگی هر شخصی پدیدار شوند و افراد علی‌رغم میل باطنی‌شان نمی‌توانند مانع آن‌ها شوند. 

به گفتۀ فروید، فرامن آن جنبه از شخصیت است که دربردارندۀ تمام آرمان‌ها و استانداردهای اخلاقی و درونی است که ما از پدر و مادر و جامعه کسب می‌کنیم. فروید علی‌رغم این که فرامن را حاصل همانندسازی با والد رقیب می‌دانست و عامل درونی‌سازی اخلاق در نظر می‌گرفت، هم‌زمان ارتباط آن را با پرخاشگری به عنوان مبنای رفتار ضداجتماعی قبول داشت. در دیدگاه‌های روانکاوان پس از فروید با ایجاد تمایز بین فرامن و وجدان، از ابهام مفهوم فرامن کاسته شد. زین پس تنها فرامن آزارگر که حاصل همانندسازی با نفرت بود به عنوان عامل رفتارهای ضداجتماعی معرفی شد؛ اما به نظر می‌رسد هنوز ابهام نقش فرامن در اختلال وسواسی – جبری برطرف نشده است. اکنون سوال این است که فرامن شدید چگونه می‌تواند همزمان هم عامل اختلال وسواسی – جبری باشد و هم عامل بروز رفتار ضداجتماعی؟ کتاب دیدگاه تحلیلی فراشناختی به تحلیل فرامن و ارتباط آن با اختلالات شخصیتی می‌پردازد و در پایان با تشریح چگونگی تعامل فرامن و فراشناخت دیدگاه تحلیلی فراشناختی را مطرح می‌کند.

کتاب دیدگاه تحلیلی فراشناختی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن این کتاب را به کسانی که به خواندن کتاب‌های روان‌شناسی و همچنین نظریات فروید، به خصوص نظریه فرامن یا همان فراخود، علاقه دارند پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب دیدگاه تحلیلی فراشناختی

«فروید در تمدن و ملالت‌های آن فرامن فرهنگی را مطرح کرد. فروید معتقد بود تقاضای فرامن با احکام فرامنی فرهنگی عمومی منطبق است. از این دو نگاه فرایند، یکی از رشد فرهنگی گروه و دیگری از رشد فرهنگی افراد، وجود دارد که همیشه در هم تنیده هستند. قومیت یک عنصر مرکزی در خواست‌های فرامنی فرهنگی است اما فروید بر علیه آنچه که او فرایندهای غیرروانشناختی فرامنی فرهنگی می‌نامد یا همان عناصر قومی‌ فرامنی فرهنگی، اعتراض دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۳ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۳ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان