دانلود و خرید کتاب اثر ذهن (جلد اول) راجر دالی ترجمه محسن افتاده‌حال
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اثر ذهن (جلد اول)

«کلیدهای طلایی بازاریابی شناختی» نوشته‌ی راجر دولی(-۱۹۵۲) است. این کتاب به این می‌پردازد که چگونه تصمیم‌های ما در خرید پیشبینی می‌شود؟ این کتاب در دو جلد تهیه شده است. مباحثی که در این جلد به آن‌ها پرداخته می‌شود را می‌توان ذیل دسته‌های زیر قرار داد: «درآمدی بر نورومارکتینگ»، «افسوس از باختن درمعاملات»، «نورومارکتینگ و تصمیم‌گیری» و «در ناخودآگاه مشتری چه می‌گذرد؟»

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

مارسل پراوست، نویسنده‌ی فرانسوی، نظریه‌ی «حافظه‌ی غیرارادی» را در کتاب مشهور خود به‌خوبی بیان کرد. مارسل در این کتاب توصیف کرد که چطور با رایحه‌ی یک کیک کوچک فرانسوی، سیلی از خاطره‌ها برایش یادآوری می‌شود. باور او بر این بود که این خاطره‌های برانگیخته شده از خاطره‌های «ارادی» که آن‌ها را آگاهانه به یاد می‌آوریم قوی‌تر بودند. سال ۱۹۳۵ تحقیقی توسط دونالد لیرد نشان داد که ۸۰ درصد مردان و ۹۰ درصد زنان، با رایحه‌ی عطر، خاطرات‌شان واضح و روشن زنده شد.

رایحه می‌تواند درک و استنباط را با روش‌های دیگری نیز تحت تأثیر قرار دهد. در آزمایشی از مصرف‌کنندگان خواسته شد تا دو جفت کفش یکسان نایک را ارزیابی کنند. یک جفت در اتاقی معطر به رایحه‌ی گل و دیگری در اتاقی بدون رایحه قرار داده شده بود. در مجموع، ۸۴ درصد افراد کفش‌هایی که در اتاق معطر بود را برتر دانستند.

نظرات کاربران

Mriq Sezar
۱۴۰۰/۰۹/۱۷

بسیار جذاب و کاربردی است. یکی از محاسن این کتاب اینکه مباحث بصورت کم حجم و مفید شرح داده شده و از خط به خط اون میشه اطلاعات بسیار خوبی کسب کرد و زیاده گویی در اون دیده نمیشه. متن

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
ما اغلب حواس خود را بر آن قسمت کوچکِ تفکر مشتریان متمرکز می‌کنیم. آمار، فهرست مشخصات، تجزیه و تحلیلِ هزینه ـ سود، را فراهم می‌کنیم، در حالی که سهم گسترده‌ی احساسی و غیرکلامی ضمیر ناخودآگاه از فعالیت‌های مغز را نادیده می‌گیریم.
tavoos
نوشابه‌ی ساده تنها محصولی نیست که قیمت بر روی آن تأثیر می‌گذارد. باباشیو، ‌ در آزمایشی دیگر نشان داد افرادی که نوشیدنی انرژی‌زا را به بهای بیش‌تری خریدند، نسبت به آن‌هایی که تخفیف گرفتند با سرعت بیش‌تری پازل حل می‌کردند. قیمت بالاتر، اثر تحریک‌کننده بودن نوشیدنی را بیش‌تر کرد.
مریم
هزینه تنها متغیری نیست که باعث «درد» می‌شود. در حقیقت، این انصاف یا بی‌انصافی دیده شده در معامله است که باعث ایجاد واکنش می‌شود.
tavoos
پکیج، درد را به حداقل می‌رساند!
tavoos
برای داشتن برند محبوب باید «افرادی با اشتیاق» استخدام کنید. کارمندانی که خود به برند و گروه اجناس ذوق و علاقه داشته باشند. افرادی که با آن‌ها در تعامل هستند اشتیاق آن‌ها به‌کار را خواهند دید و خودشان هم به آن دچار می‌شوند. نیولین می‌نویسد: «برندهای محبوب اغلب از طریق کارمندان مشتاق، طبعاتی احساسی ایجاد می‌کنند، به‌خاطر دارم فروشندگان رد بول در اوایل دوران ورود این محصول، قوطی‌های خالی آن را له می‌کردند و در اطراف می‌ریختند تا محبوب به‌نظر برسند. البته این کار پیش از زمانی بود که در حقیقت به شهرت برسند
Mriq Sezar

حجم

۲۱۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۵ صفحه

حجم

۲۱۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۵ صفحه

قیمت:
۳۹,۹۰۰
تومان