دانلود و خرید کتاب امام حسین (ع) عباس عطاری کرمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امام حسین (ع) اثر عباس عطاری کرمانی

کتاب امام حسین (ع)

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب امام حسین (ع)

کتاب امام حسین (ع) نوشتهٔ عباس عطاری کرمانی است. نشر ذهن آویز این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر با عنوان فرعی «آبروی همیشه تاریخ» دربارهٔ امام حسین (ع) و قیام عاشورا است. در ابتدای کتاب آمده است که «آنچه در این کتاب می‌خوانید، در کمتر کتابی خوانده‌اید».

درباره کتاب امام حسین (ع)

کتاب امام حسین (ع) کوشیده است تا در معرفی چهرهٔ اهل بیت و یاران امام حسین (ع) و نیز بررسی ابعاد قیام عاشورا خوانندگان جوان را از منظری دیگر با این بزرگان و این واقعه روبه‌رو کند. این کتاب به زندگی‌نامهٔ حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه (س)، امام حسن (ع)، امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) پرداخته و کوشیده است تا وقایعی از عاشورا، حرکت کاروان اسیران به شام، قیام «مختار ثقفی» و قیام‌های پس از عاشورا را روایت و بازگویی کند.

این اثر را می‌توان «ناخوانده‌هایی دربارهٔ امام حسین (ع) و انقلاب عاشورا و حرکت ایرانیان در این راستا» نیز دانست. این کتاب در ۱۱ فصل نوشته شده است.

خواندن کتاب امام حسین (ع) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه پیرامون عاشورا در کربلا و پیش و پس از آن پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب امام حسین (ع)

«ابن‌زیاد توقف کاروان را در کوفه با منافع پلید خود مغایر دید، پس با شتاب آنها را با سپاهی آزموده و به سرکردگی دو تن از خشن‌ترین سرداران عازم شام و کاخ یزید کرد تا خود را از مصایب و رنجهای ناشی از اعتراض مردم رهایی دهد.

شمر ذی‌الجوشن برای فرو نشاندن آتش همراهان به فرماندار موصل نوشت که شهر را آذین‌بندی کن و از ما استقبال شایانی به عمل آور. حاکم موصل که احساسات پرشور مردم را دید گفت: «من اصرار می‌کنم ولی شما بر ضد من بشورید.» و مردم نیز چنین کردند و او نامه‌ای به شمر نوشت که پیروان علی (ع) در این شهر زیاد هستند، اگر به شهر موصل وارد شوید، علیه شما شورش خواهند کرد. شما خارج شهر باشید، من وسایل لازم را برای شما می‌فرستم و پگاه زود به سوی شام حرکت کنید.» شمر با مطالعه نامه ناچار شد در یک فرسنگی شهر اردو بزند.

قافله راه خود را ادامه داد. نزدیک قریه‌ای که فرماندهان کاروان خیال می‌کردند بیشتر مردم آن مسیحی هستند، دستور دادند سرها را بر نیزه کنند و روبه روی صومعه بزرگ قرار دهند. مردم مسیحی به قول راهبه خود که گفت: «شنیدم سرها می‌گفتند السلام علیک یا اباعبدالله.» شروع به گریه و زاری و نفرین کردند و تنفر خود را ابراز داشتند، به طوری که مأموران بنی‌امیه تصمیم گرفتند به هر شهری رسیدند، بگویند سرهای خارجیانی را به همراه دارند که علیه یزید خلیفه طغیان کرده‌اند. ولی این دروغ نیز در تکریت فاش شد و مردم با ایمان تکریت نگذاشتند اسرا وارد شهرشان شوند، ناچار مسیر را به سوی دیر و عروه و ارض صلتیا و از آنجا به وادی نخله و ارمینا تغییر دادند ولی در آنجا نیز از شورش مردم در امان نبودند، به طوری که بر ضد مردم دست به سلاح بردند و ناچار به سوی کحیل و تل‌اعفه، جبل سنجار تا زمین فصیلین رفتند و صبح زود تا مردم از خانه‌ها خارج نشده بودند، به عین‌الورد و سپس به دعوات و قنسرین رسیدند که در این شهر نیز مردم شورش کردند. در شهر سیبور مردم پل ورودی را خراب کردند که قافله نتواند به شهر وارد شود که موجب زد و خورد مردم شد. در همین شهر وقتی ام‌کلثوم احساسات مؤمنانه مردم را مشاهده فرمود، درباره‌شان دعا کرد.

کاروان از ترس شورش مردم با سرعت از خارج شهرها عبور می‌کرد، به طوری که در شهر حماة کار این قافله با مقاومت شدید مردم روبه رو شد. کاروان ناچار از بیرون شهر عبور کرد و به حمص رسید. در این شهر مقاومت و ایمان مردم موجب شد که زد و خورد به وجود آید، به طوری که ۲۶ سوار از سپاهیان ابن‌زیاد کشته شدند.

سپاه ابن‌زیاد ترسان و لرزان با سرعت می‌رفت که در کنار خانه خالدبن‌تشیط، نزدیک معبد نیس، اهالی به آنها حمله‌ور شدند تا سر مبارک حسین (ع) بگیرند. سپاهیان به سرعت فرار کردند، به طوری که اثاث خود را بر جای گذاشتند، و به سوی بعلبک رفتند.»

نظرات کاربران

سپیده
۱۳۹۷/۰۱/۳۱

امام حسین ( ع): 💕💕💕💕 💕بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد💕 💕بر حذر باشید از ستم کردن بر کسی که جز خدا کسی را ندارد💕 💕اگر حوادث سه گانه ی فقر، بیماری و مرگ وجود نداشت، انسان در برابر

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
روان شناسان متفقاً بر این عقیده‌اند که آشنایی اولیه با مبانی عقیدتی از دو سالگی است. به عنوان مثال کودک از همین مرحله سنی با توجه به شرایط محیط خانواده و جامعه با نماز آشنا می‌شود. تقلید حرکات و شیوه اجرای آن مراسم، زمینه آشنایی با این امر عبادی را به وجود می‌آورد. بهترین راه استفاده از این مرحله سنی آموزشهای مذهبی است زیرا زمینه‌ساز مراحل دیگر رشد سنی کودک خواهد بود. بی‌توجهی محیط خانواده نسبت به این امر و عدم استفاده از اصول تشویقی و نادیده گرفتن شرایط عقیدتی در کانون خانواده، این مرحله را نفی و آموزشهای مذهبی را در مراحل دیگر با مشکل روبه رو خواهد ساخت.
مادربزرگ علی💝
با توجه به استقلال فکری در دوره نوجوانی، ایجاد بینش مذهبی اصیل باید با بصیرت همراه باشد و قرآن نیز رمز دعوت انبیا را بر این اساس بیان می‌کند و می‌گوید انبیا بر اساس بصیرت، انسانها را به سوی خداوند دعوت می‌نمایند. «قُلْ هذه سبیلی ادعو اِلی اللّه علی بَصیرةٍ» از نظر قرآن کریم، بصیرت همان ایجاد معرفت و بیداری فطری است که می‌تواند شناختی باطنی و اصیل را در انسان ایجاد نماید.
مادربزرگ علی💝
فرهنگ ایرانی راه شناخت زندگی را بهتر به دنیا عرضه کرده است، زیرا فرهنگ ایرانی اعتقاد دارد همه انسانها را باید شریک در انسانیت به شمار آورد و با اندیشه‌ها و عقاید آنان با سعه صدر و احترام برخورد کرد و از دست زدن به خشونت پرهیز نمود، مگر آنجا که مقدسات و عوامل اصلی و اساسی و اعتقادی مورد هجوم باشد. در آنجا نیز ابتدا پند و موعظه و آن‌گاه حدید را به میدان آورد.
مادربزرگ علی💝
عصر حاضر، زمان بلوغ اندیشه‌هاست، پس تربیت اخلاقی و روحی مردم در سایه تعالیم پُر بار اسلامی، بهترین و مؤثرترین داروی شفابخش ناملایمات روحی است که باید با شیوه‌ای جدید و رسا و با دیدی محققانه ولی روان ارایه شود و از تعصبات خشک و بی‌روح دور باشد و چنان محکم و استوار بیان شود که جهان ماشینی و تکنولوژی نتواند آن را زیر چرخهایش وارونه جلوه دهد و خرد کند.
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
در جهان امروز؛ جهانی که مادیگرایی و روزمرگی موجب پوچگرایی شده است و انسان را از معنویت به دور و در منجلاب مادیگرایی غرق کرده، یعنی عصر انجماد عاطفه‌ها و عشقها و عرفانها، وظیفه تمام گویندگان و نویسندگان متعهد، آگاه، و دلسوز به ایران و اسلام آن است که جوانان را در برابر سیل بنیانکن ارزشها و اعتقادات مذهبی و ملی بیمه نمایند و با نگارشی روان و سلیس به دور از هرگونه تعصبات خشک مسایل ارزشی را تجزیه و تحلیل کرده به طوری که در ذائقه جوانان هیجان‌زده امروز جای گیرد و آن‌قدر روان و زلال باشد که به راحتی در سلولهای قلبشان اثر گذارد تا با تکیه بر ارزشهای متعالی شبیخونهای فرهنگی بیگانگان خنثی گردد.
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸

حجم

۳۱۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۹۹ صفحه

حجم

۳۱۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۹۹ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان