دانلود و خرید کتاب نزول اورفیوس تنسی ویلیامز ترجمه مرجان بخت مینو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نزول اورفیوس اثر تنسی ویلیامز

کتاب نزول اورفیوس

انتشارات:انتشارات مینو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نزول اورفیوس

کتاب «نزول اورفیوس» نوشتۀ تنسی ویلیامز و ترجمۀ مرجان بخت مینو است و انتشارات مینو آن را منتشر کرده است. نمایشنامۀ نزول اورفیوس یکی از آثار تنسی ویلیامز، نمایشنامه‌نویس تاثیرگذار آمریکایی است.

درباره کتاب نزول اورفیوس

داستان نمایشنامۀ نزول اورفیوس در فروشگاه بازرگانی تورنس آغاز می‌شود. جایی که ۲ زن میان‌سال دالی و بلا در حال آوردن وسایل شام از شیرینی‌فروشی و چیدن آن‌ها روی میز هستند. آن‌ها دربارۀ صاحب مغازه جِیب تورنس و همسرش حرف می‌زنند. معلوم می‌شود که صاحب مغازه در حال مرگ است و لیدی، همسرش، زنی است که ۲۰سال با قاتل پدرش، مردی که پدرش را در باغ شرابش سوزانده زندگی کرده است! در نمایشنامۀ نزول اورفیوس هم فرد نوازنده‌ای به فروشگاه می‌آید و در آنجا مشغول به کار می‌شود. این نوازنده عاشق همسر صاحب مغازه می‌شود که حالا در بستر مرگ است.

تنسی ویلیامز نمایشنامۀ نزول اورفیوس را همان‌طور که از نام آن پیداست با الهام از سرگذشت اورفیوس نوشته است. در اساطیر یونان، آپولون، خدای موسیقی و شعر از همسر زمینی‌اش صاحب پسری به نام اورفیوس می‌شود که بعدها به‌عنوان آوازه‌خوان مقدس معروف شد. یک روز ماری همسرش اورودیکه را می‌گزد و او می‌میرد اما اورفیوس برای برگرداندن او به سرزمین مرگ می‌رود.

خواندن کتاب نزول اورفیوس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به نمایشنامه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره تنسی ویلیامز

توماس لنیر ویلیامز، نویسنده و نمایشنامه‌نویس آمریکایی در ۲۶ مارس ۱۹۱۱ در کلمبوس می‌سی‌سی‌پی به دنیا آمد. او در رشتۀ روزنامه‌نگاری در دانشگاه میسوری ثبت‌نام کرد اما انصراف داد. پس از مدتی در دانشگاه آیووا در رشتۀ تئاتر و نمایشنامه‌نویسی تحصیل کرد و در سال ۱۹۳۸ فارغ‌التحصیل شد. اولین داستانش در مجلۀ وایرتیلر منتشر شد. او در سال ۱۹۴۴ نمایشنامه «باغ‌وحش شیشه‌ای» را نوشت که زندگی‌اش را تغییر داد و محبوبیت زیادی به دست آورد. تنسی ویلیامز ۲ سال بعد نمایشنامۀ «اتوبوسی به نام هوس» را نوشت که جایزۀ پولیتزر را دریافت کرد. از دیگر آثار معروف او می‌توان به «شباهت جعبۀ ویولن با تابوت»، «اتاق تاریک»، «گربه روی شیروانی داغ»، «نامۀ عاشقانه لرد بایرون»، «خانه‌ای روی گودال»، «آخرین ساعت‌های طلای ناب من»، «خال گل سرخ»، «بیست و هفت واگن پر از پنبه» و «من از میان شعله‌ها برخاسته‌ام» اشاره کرد. تنسی ویلیامز در سال ۱۹۸۳ درگذشت.

بخشی از کتاب نزول اورفیوس

«او توانست با نفرت در کنار شوهرش زندگی کند. آدم‌ها می‌توانند مدت‌های زیادی با نفرت در کنار یکدیگر زندگی کنند، دالی البته با درنظرگرفتن اشتیاقشان نسبت به پول. همیشه متوجه این نکته شده‌ام که وقتی زوج‌های بدون عشق با هم زندگی می‌کنند، یک نوع عشق و اشتیاق شدید نسبت به پول را در وجودشان پرورش می‌دهند. تابه‌حال چنین موردی را ندیده‌ای؟ البته که دیده‌ای. البته اغلب تا ابد فدایی یکدیگر باقی نمی‌مانند. خیلی‌هایشان جداً به‌سختی وجود یکدیگر را تحمل می‌کنند. درست نمی‌گویم؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۵۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۸۵۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۴۱,۰۰۰
تومان