دانلود و خرید کتاب تئاتر پست مدرن فاطمه مجنون
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تئاتر پست مدرن اثر فاطمه مجنون

کتاب تئاتر پست مدرن

نویسنده:فاطمه مجنون
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تئاتر پست مدرن

کتاب تئاتر پست مدرن نوشتهٔ فاطمه مجنون و ویراستهٔ محدثه طهماسبی فر است. انتشارات هورین این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر درمورد هنر اجرا، نشانه‌شناسی و پست‌مدرنیسم سخن گفته است.

درباره کتاب تئاتر پست مدرن

این کتاب شما را با هنر اجرا، علم نشانه‌شناسی و سبک پست‌مدرنیسم آشنا می‌کند. کتاب تئاتر پست مدرن را حاوی تبلور روان‌شناختی نشانه‌ها (دیداری) دانسته‌اند. این کتاب، مطالب خود را از بازگویی شاخصه‌های تئاتر مدرن آغاز کرده و با گذر از موضوعاتی مانند نظریهٔ اجرا، پایه‌های هنر اجرا، بدن و مکان و زمان و تماشاگر و بازیگر، تئاتر محیطی، هپنینگ (Happening)، پست‌مدرنیسم، نشانه‌شناسی و شناخت‌گرایی، عناصر اصلی پست‌مدرنیسم، آشنایی‌زدایی و...، با بخشی به نام «تأثیر نشانه‌های دیداری در تئاتر پست‌مدرن بر تماشاگر» و نتیجه‌گیری در فصل ۵ به پایان رسیده است.

خواندن کتاب تئاتر پست مدرن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران هنر تئاتر و هنر اجرا پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تئاتر پست مدرن

«در نشانه‌های نمایه‌ای که در تقسیم‌بندی سه‌گانه‌ی پیرس در دسته‌ی دوم جای دارد، رابطه بین دال و مدلول بر اساس علت و معلول است. دود نشانه‌ی وجود آتش است. باد نشانه‌ی مسیر باد، علامت بیماری نشانه درجه‌ی پیشرفت بیماری و رد پای آدمی نشانه‌ی گذرش. این نشانه‌ها گونه‌ای رابطه‌ی پویا با موضوع خود دارند؛ به عبارت دیگر به کارکرد یا دگرگونی موضوع وابسته‌اند. در حقیقت نمایه‌ها می‌توانند در حکم نشانه‌های قراردادی به کار روند؛ چرا که رابطه‌ی علّی یا نمایه‌ای میان دال و مدلول برحسب یک فرهنگ مشخص می‌شود.»

نظرات کاربران

سراواز
۱۴۰۲/۰۹/۰۱

نمیشه تورق کرد لطفا درستش کنید. میپره صفحه اول

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان