دانلود و خرید کتاب عوامل موثر بر شادکامی دانش آموزان مریم سیانکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عوامل موثر بر شادکامی دانش آموزان اثر مریم سیانکی

کتاب عوامل موثر بر شادکامی دانش آموزان

معرفی کتاب عوامل موثر بر شادکامی دانش آموزان

کتاب عوامل موثر بر شادکامی دانش آموزان با تاکید بر تاب‌آوری و سازگاری اجتماعی نوشتهٔ مریم سیانکی است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب عوامل موثر بر شادکامی دانش آموزان

یکی از موضوعات روانشناسی مثبت که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از پژوهشگران قرار گرفته است شادکامی است. شادکامی، یک مفهوم سلسله‌مراتبی و چندبعدی است و از اجزای شناختی، عاطفی- هیجانی و اجتماعی تشکیل‌شده است. افراد شاد دارای الگوی تفسیر اتفاقات تسهیل‌کننده هیجانات مثبت، معنا بخشی به زندگی و مولد حس ارزشمندی هستند. افراد شاد ازنظر ساختار فکری، قضاوت و انگیزش با افراد ناشاد تفاوت دارند و از بازدهی فردی، خانوادگی، شغلی، تحصیلی و اجتماعی بالاتری برخوردارند. با توجه به حرکت روان‌شناسی مثبت و تأکید برافزایش شادکامی، شناسایی عوامل مؤثر بر شادکامی حائز اهمیت است.

از میان گروه‌های سنی مختلفی که همواره مورد نظر پژوهشگران قرار می‌گیرند، نوجوانان به دلیل ویژگی‌های منحصر به‌فرد دورهٔ تحولی خود از اهمیت قابل ملاحظه‌ای برخوردارند. در نوجوانی، فرآیندهای زیستی، شناختی، روانی و اجتماعی با جهش قابل‌توجهی دستخوش تغییر و تحول می‌شوند و در این راستا بعضی از نوجوانان، تحت فشارهای غیرمعمول در سازگاری با این تغییرات بهنجار شکست می‌خورند. یکی از عواملی که باعث کاهش استرس و درنتیجه سازگاری با تنیدگی می‌شود، شادی و شادمانی است. هیجان‌های مثبت از جمله شادکامی، موجب گسترش شیوه‌های عادی و معمول تفکر، آفرینندگی، کنجکاوی و پیوند بیشتر نوجوان با دیگران می‌شود.

عوامل متعددی بر شادکامی نوجوانان اثر دارد از جمله سازگاری اجتماعی، مقبولیت (میزان پذیرش عمومی شخصیت فرد)، موفقیت (داشتن انگیزه موفقیت و موفق بودن در انجام وظایف محوله)، عشق، مهربانی، امید و رضایت‌مندی از زندگی، نگرش مثبت در زندگی، مفید و یاری‌رسان بودن و سلامت جسمی و روانی. همچنین متغیرهای دیگری مانند تاب‌آوری، روش‌های تربیت والدین، فعالیت‌های تفریحی، ازدواج، طلاق، ناتوانی‌های جدی و ویژگی‌های گوناگون شخصیتی نیز توسط محققان مورد بررسی قرار گرفته‌اند. به‌طورکلی می‌توان نتیجه گرفت که شادکامی سازه‌ای فرضی است که مجموعه‌ای از عوامل و متغیرهای بیرونی و درونی در آن نقش اساسی ایفا می‌کنند.

کتاب عوامل موثر بر شادکامی دانش آموزان به شما کمک می‌کند عواملی را که باعث می‌شوند شادکامی دانش‌آموزان بیشتر شود بشناسید.

خواندن کتاب عوامل موثر بر شادکامی دانش آموزان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به معلم‌ها، مشاوران مدارس، روان‌شناس‌ها و مسئولان امور آموزشی و تربیتی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب عوامل موثر بر شادکامی دانش آموزان

«داشتن جامعه‌ای سالم و پویا دغدغهٔ تمام جوامع بشری است. جامعه متشکل از افراد جامعه است. جامعه سالم ملزوماتی دارد که یکی از آنها سالم بودن افراد آن و احساس خوشبختی آنهاست. پویا بودن جامعه نیز وابسته به روابط و فعالیت های اجتماعی افراد جامعه با یکدیگر است. اجتماعی شدن و رشد اجتماعی یک فرایند دو جانبهٔ ارتباطی بین فرد و جامعه است، به همین دلیل فرآیندی پیچیده به شمار می‌آید که ابعاد گوناگون دارد. کسب مهارت‌های اجتماعی و رشد اجتماعی، چگونگی برقراری ارتباط با سایر افراد و سازگاری اجتماعی از جمله این ابعاد هستند. در همهٔ جوامع برای تامین سلامت افراد و شادمانی و حداکثر سازگاری اجتماعی افراد در اجتماع و پویا نمودن جامعه تلاش‌های زیادی انجام گرفته است، بنابراین کشف عوامل مختلف موثر بر سازگاری اجتماعی دارای اهمیت است.

نتایج پژوهش‌ها نشان داده شده است که بین سازگاری اجتماعی و شادکامی رابطهٔ مثبت و معناداری وجود دارد. چنانکه مشاهده شده است حمایت شدن باعث خوشحالی، سلامت روانی و رشد اجتماعی افراد می شود و ممانعت از کارهایی مثل اعمال بزهکاری، ضد اجتماعی و افزایش روحیهٔ همدلی و مهارت‌های فرااجتماعی می‌شود و دریافت حمایت معنوی و اجتماعی را بالا می برد.

اگر رابطهٔ بین رشد اجتماعی و حمایت اجتماعی کشف شود آنگاه می‌توان برای ارتقای هرکدام از دیگری استفاده کرد و مسوولان می‌توانند با عنایت به چنین دستاوردهایی برنامه های عملی را تدارک ببینند و به پیشبرد اهداف آموزشی و جامعه کمک کنند تا منجر به ساخت جامعه‌ای سالم گردد.»

اتیسم نوجوانی؛ دروس مهارت های اجتماعی (مهارت های شغلی)
پم بریتون ریس
دستنامه برنامه ریزی راهبردی در ورزش
رسول نظری
آشنایی با ابزار، وسایل، تجهیزات و مواد اولیه سفالگری
مرداویچ توکلی
خرگوش های سفالی
کوین هنکس
غرب میانه؛ قسمت دهم
اسکوتی یانگ
بناهای دوره اسلامی ایران
پاسکال کوست
اساس علم ژنتیک کلاسیک و مولکولی
بهمن یزدی صمدی
چگونه اردک های سالم و قوی پرورش دهیم
موسسه HTeBooks
مخفیگاه
بابک راتق
صحرای تاتارها
دینو بوتزاتی
مدیریت بحران و شرایط بحرانی
اسلام کاوسی
فرهنگ جامع مخلوط بسپارها (پلیمرها)، کامپوزیت ها و نانو- کامپوزیت ها (جلد دوم)
ناصر شریفی سنجانی
انقلاب در سیاست صنعتی
جوزف ای استیگلیتز
بی‌چکمه و چتر
سیدحبیب نظاری
آمادگی و مقابله در برابر برف و سرما
سیدمحمد میرسمیعی
مطالعات بالینی موردی برای فرآیند مراقبت تغذیه ای
الیزابت زورزانلو امری
کاربرد الگوریتم های ابتکاری و فراابتکاری در طراحی سیستم های صنعتی
مهدی بشیری
رنج مهمان تو شد، نیکوش دار
ابراهیم موسی پور بشلی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۸۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان