دانلود و خرید کتاب هاینیش (جلد اول؛ سیاره روکانون) اورسولاکروبر لوگویین ترجمه ایمان رهبر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هاینیش (جلد اول؛ سیاره روکانون) اثر اورسولاکروبر لوگویین

کتاب هاینیش (جلد اول؛ سیاره روکانون)

معرفی کتاب هاینیش (جلد اول؛ سیاره روکانون)

کتاب سیاره روکانون (هاینیش؛ کتاب اول) نوشتهٔ اورسولا کروبر لوگویین و ترجمهٔ ایمان رهبر است. انتشارات کتابسرای تندیس این رمان علمی و تخیلیِ آمریکایی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب سیاره روکانون

کتاب سیاره روکانون، جلد اول از مجموعهٔ «هاینیش» است. این رمان با دیباچه‌ای آغاز می‌شود که نویسنده پیش‌تر آن را به‌صورت یک داستان کوتاه مستقل منتشر کرده بود. اورسولا کروبر لوگویین در نوشتن رمان خود از نثر ویژه‌ای استفاده کرده که رنگ‌وبوی حماسی دارد. این نویسنده، دو مجموعه کتاب اصلی دارد که یکی از آن‌ها با عنوان «دریای زمین» (Earthsea) به فارسی ترجمه شده و پنج جلد را در بر می‌گیرد. مجموعهٔ دوم که با نام «مدار هاینیش» (Hainish Cycle) شناخته می‌شود، شامل ۹ جلد است که با کتاب حاضر آغاز می‌شود. «سیارهٔ روکانون» اولین رمانی است که از له‌گویین منتشر شده است. کتاب‌های این مجموعه بر خلاف مجموعهٔ «دریای زمین» مرتبط نیستند و هر رمان، داستان مستقل و جداگانهٔ خود را دارد.

این مجموعه، داستان گروهی از ساکنان زمین را روایت می کند که برای یک مأموریت تحقیقاتی به سیاره‌ای دیگر رفته‌اند، اما حالا تمام راه‌های ارتباطی آن‌ها با جهان خارج قطع شده و مثل مردمانی تبعیدی با آن‌ها برخورد می‌شود. در اینجا با داستان مهاجران و تبعیدی‌هایی روبه‌رو هستیم که راهی برای بازگشت به سرزمین خود ندارند و سرزمین جدید هم آن‌ها را نمی‌پذیرد. پیچیدگی جالبی که له‌گویین به آثار مرسوم ژانر علمی - تخیلی بخشیده، در این مفهوم نمود پیدا می‌کند که معمولاً در این آثار بیگانه‌ها از سیارهٔ دیگری به زمین حمله می‌کنند، اما در اثر حاضر زمینی‌ها خود بیگانه هستند. همین امر است که پیش‌فرض‌های مخاطب را به چالش می‌کشد. نویسنده، مسئلهٔ تبعیض نژادی را که در دههٔ ۱۹۶۰ میلادی در آمریکا موضوع داغی به حساب می‌آمد، با ظرافت خاصی مطرح می‌کند و نشان می‌دهد که چطور پیش‌فرض‌های اشتباهمان دربارهٔ نژادهای دیگر می‌تواند نابودی را برایمان به ارمغان آورد.

خواندن کتاب سیاره روکانون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر آمریکا و قالب رمان علمی و تخیلی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اورسولا کروبر لوگویین

اورسولا کروبر لوگویین در ۲۱ اکتبر ۱۹۲۹ در کالیفرنیا در آمریکا به دنیا آمد. او نویسنده‌ای فمینیست در سبک علمی - تخیلی است که در عرصه‌های رمان، شعر، داستان کودکان و جستارنویسی طبع‌آزمایی کرده است، اما بیشتر شهرتش به‌خاطر داستان‌های علمی و تخیلی و فانتزی او است که به‌شکل داستان کوتاه یا رمان نوشته شده است. آثار این نویسنده حامل دیدگاه‌های در حال تحول او درمورد علوم اجتماعی، فمینیسم، محیط‌گرایی و آرمان‌شهرها است. گفته شده است که اورسولا کروبر لوگویین، نه‌تنها یکی از نویسندگان برجستهٔ ادبیات علمی - تخیلی است، بلکه با وجود آرای برخی از منتقدان، یکی از نویسندگان بزرگ قرن بیستم است که توانسته به افتخارات و جوایز مهمی دست پیدا کند و در کنار نویسندگانی چون «ونه‌گات» و «بالارد»، خود را در سطح نویسنده‌ای ماندگار مطرح کند. کتاب «سیارهٔ تبعید» یکی از رمان‌های این نویسنده و جلد نخست از مجموعهٔ «هاینیش» است.

بخشی از کتاب سیاره روکانون

«کنار نهری که آهسته میان چمنزارهای بی‌گُل پیچ‌وتاب می‌خورد، اتراق کردند. روکانون بالاخره توانست لباس مخصوصش را درآورد و پیراهن و ردای اضافی موژین را پوشید. نان خشکی را که از تولن آورده بودند، همراه ریشه‌های پیا و چهار خرگوش بال‌کوتاهی که راهو و یاهان شکار کرده بودند، خوردند. یاهان از این‌که دوباره کمان به دست می‌گرفت، خوشحال بود. موجوداتی که در این زمین‌ها زندگی می‌کردند، خود را کمابیش در مسیر تیرها قرار می‌دادند و آن‌قدر با ترس بیگانه بودند که مرکب‌های پرنده به راحتی هنگام پرواز شکارشان می‌کردند. حتی موجودات حشره‌سانِ بسیار کوچکِ سبز و بنفش و زردی که کیلار نامیده می‌شدند و بال‌های شفافی داشتند اما در اصل گونهٔ بسیار کوچکی از کیسه‌داران بودند، در این ناحیه از چیزی نمی‌ترسیدند و کنجکاو بودند. بالای سرشان پرواز می‌کردند، با چشم‌های طلایی‌شان سرک می‌کشیدند، لحظه‌ای روی دست یا زانوی کسی می‌نشستند و دوباره چیز دیگری نظرشان را جلب می‌کرد و به پرواز درمی‌آمدند. به نظر می‌آمد که هیچ موجود هوشمندی در سرتاسر چمنزار عظیم زندگی نکرده است. موژین گفت که هنگام پرواز بر فراز دشت هیچ انسان یا موجود دیگری ندیده‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۸۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان